Motor / Transmisie

4.0

Motorul mare este un "must have" pentru un model de segment premium. Dacă ești fanul propulsoarelor diesel, CX-60 oferă un 3.3 litri, cu șase cilindri, iar dacă apreciezi mai mult unitățile pe benzină ai la dispoziție o configurație Plug-in Hybrid care are la bază un agregat de 2.5 litri.

În loc să îi monteze o turbină, niponii au lăsat motorul pe benzină aspirat natural și i-au alăturat o unitate electrică. Ea oferă 175 CP și 270 Nm și este amplasată între motorul termic și cutia de viteze. În total, ansamblul dezvoltă 327 de cai putere și 500 Nm cuplu.

Mulți au apreciat faptul că Mazda a optat pentru un motor aspirat. Nu este un lucru rău, să nu mă înțelegi greșit. Dar unitatea cu patru cilindri tinde să fie destul de gălăgioasă, mai ales în momentele de suprasolicitare, iar zgomotul nu este unul foarte sportiv.

În plus, îi lipsesc exploziile specifice unui propulsor turbo. Astfel, cei 327 de cai putere sunt livrați fluid, dar îndeajuns de bine pentru a obține un comportament dinamic plăcut.

Episoadele de nehotărâre ale transmisiei automate cu 8 rapoarte sunt mult mai rare. Așa cum spuneam, aceasta este o îmbunătățire adusă de acest "model 2025". În majoritatea situațiilor, rapoartele se succed bine și lin.

Dar. Există un "dar". De câteva ori, în special la retrogradări (la viteze reduse) sau când luam piciorul din accelerație, s-a întâmplat ca transmisia să smucească puțin. Se simte că japonezii au făcut ceva bine, dar parcă nu până la capăt.

  • parere, marţi, 05.08.2025 15:19

    Ziaristii lui peste prajit...."De exemplu, cusătura de pe bord o imită pe cea a unei săbii katana, iar pe scaune ai o inserție care imită țesătura unui kimono". Cusatura imita pe cea a unei sabii katana? Cum adica? Ce a vrut sa spuna autorul aici? Linia neagra de pe scaune imita tesatura unui kimono? Ha ha ha....mai bine luati un adolescent de liceu sa va scrie articolele, stimati domni jurnalisti.

  • quest, marţi, 05.08.2025 19:51

    iti cere reprezentanta s-o compari cu masinile premium germane,sau asa consideri tu din convingerea de jurnalist auto? ca nu se prea compara.

  • Andrei, miercuri, 06.08.2025 09:50

    Am vazut si la alti producatori (Ford, Peugeot) tendinta de a justifica preturile mari prin pozitionarea catre segmentul premium. Nu le-a iesit si nici Mazda nu pare sa gaseasca reteta. Toata polologhia cu cusaturile, filosofia din spatele creatiei sau alte detalii nesemnificative sunt un semn mare de atentionare :)))

  • rotila, miercuri, 06.08.2025 11:22

    cam ingust orizontul. despre bonsai, nimic nimic. si totusi te introduce in atmosfera, trimite cu gandul la kamikaze si seppuku.

  • Vasile, miercuri, 06.08.2025 12:44

    Ai gresit total comparatia X3-Q5 si GLC sunt SUV compacte Mazda CX-60 la cei 4,80 nu prea e in clasa compacta. Oare de ce au volum portbagaj de sub 500 L oricare din cele sus mentionate.

  • Andrei, miercuri, 06.08.2025 21:16

    X1/GLA sunt SUV-uri (ma rog crossovere-e) compacte, X3/GLC medii, X5/GLE mari. Ai corespondenta cu Serie 1/A, Serie 3/C, Serie 5/E, adica versiuni compacte/medii/mari. X3 are 4.72m lungime, doar nu compari Mazda asta cu vreun X5.