Tehnologie

4.0

 

Da, display-ul central nu are funcția touch. Nu am resimțit vreun minus, în condițiile în care nu sunt un fan al ecranelor tactile care mă obligă ca preț de o fracțiune de secundă să acord toată atenția comenzii pentru a nu accesa altă funcție din greșeală. Se prea poate să fiu ușor bătrân, dar deja unele studii confirmă faptul că ecranele tactile reprezintă un factor de risc comparativ cu butoanele clasice. Apropo de butoane, există pe consola centrală o unitate de comandă pentru sistemul de climatizare. Vei găsi tot ce vrei acolo, fără a fi nevoit să explorezi vreun meniu.

Se prea poate să existe voci care vor acuza meniul sistemului infotainment de simplitate. La prima vedere, recunosc, am avut o astfel de pornire, apoi am descoperit că tot ce am nevoie este extrem de aproape, nu sunt nevoit să alerg printr-o mulțime de meniuri și nici nu sunt violat de o cromatică care poate fi sau nu pe gustul meu.

Pentru a nu mă repeta, bună parte din sisteme le-am prezentat și la momentul primului contact. Aș vrea să spun cum funcționează o parte din ele. În primul rând sistemul de ajustare automată a poziției la volan în funcție de înălțime: trebuie să-i zici mașinii ce înălțime ai. Pe mine m-a plasat o idee cam departe de volan, ceea ce înseamnă că mai trebuie ajustați parametrii. Oricum, un pas înainte, ținând cont de faptul că poți admira în trafic poziții de la ”infractor” care se ascunde de camerele de supraveghere, la șoferi care încă se cred pe plajă.

Am menționat deja că prin sistemul multimedia se poate naviga doar prin panoul de control amplasat pe tunelul median. Și astfel ai scăpat de amprente pe ecran. Asta dacă nu descoperi într-un final, așa cum am făcut-o și eu, că atunci când e cuplat sistemul Apple CarPlay sau Android Auto, ecranul chiar are funcție tactilă. O ciudățenie a naturii. Tocmai amestecul ăsta s-ar putea să te enerveze. Pentru că o să trezești apăsând pe ecran când ești în meniul mașinii. Și nu merge. Și te frustrezi, apoi îțio aduci aminte că trebuie să fie în meniul de Apple CarPlay. 

Ambele ecrane, atât tabloul de bord, cât și cel din centru au o diagonală de 12.3 inch. Rezoluția este foarte bună și ai senzația de calitate.

Cred că mai este puțin de calibrat și la sistemul de navigație: indicațiile erau în engleză, ieșirile de pe autostradă și numărul acestora fiind în germană. Pe undeva am simțit că mașina cere prea multe de la mine. Recunosc, puțin onorat și măgulit de faptul că CX-60 mă creditează cu atâtea cunoștințe.

 

  • ACE - Craiova, luni, 26.09.2022 14:59

    Un SUV foarte interesant - asteptat cu nerabdare de fanii MAZDA. Singurul lui ,,defect'' - daca-i putem spune asa - este pretul care ar putea sa mai reduca din entuziasm. MULT SUCCES MAZDA!!!

  • r, luni, 26.09.2022 15:46

    Sunt lucruri care sunt spuse pentru a crea Marea Abureală. Putere maximă generată (CP/rpm) 327 / 6.000 versus Putere - în sistem hibrid (CP/rpm) 192 / 6.000. Cine generează această putere maximă ? Trebuie să îi pui Kerosen ? Catalizator indisponibil. Să fie adevărat ? Consum mediu mixt (litri/100 km) 1.5. Păi dacă e mixt de ce nu se spune nimic de kw-ții consumați ? Pe noi ne pune să închidem becurile iar aici nu contează? Autonomie la consum mediu mixt (km)-3.333. Dar asta arpresupune să faci 34 de încărcări pe traseu (teoretic dar practic vreo 75-adică vreo 8 zile să stai numai cu ea în priză dacă o încarci la 7 kw ca să consumi numai curent). Mi se pare că datele transmise de oblici sunt luate din desenele lor animate (și alea excesiv de ciudate) și împachetate în chiloți de la automatele de chiloți purtați pe care le au pe stradă.

  • ironR, luni, 26.09.2022 16:45

    Mazda e vazuta ca o masina buna, fiabila, dar cand ajungi la electrificare teoria si perceptia se schimba. Pretul e decent pt ce ofera, este totusi PHEV. Motorul cam mare pt gustul europenilor, dar a ramas clasic, la fel ca sistemul multimedia, ba chiar enervant. Daca nu pare putin ciudat sa vezi emblema Mazda pe masini care pleaca de la 15k euro dintr-o masina care sare de 60k considerata premium, atunci fac alta paralela ramanand in zona mai deosebita, cum ramane cu Jaguar F-Pace PHEV sau Alfa Romeo Stelvio PHEV. As alege oricand un Alfa care face 0-200km/h in 15.9 sec vs Mazda 26.9s. Adica daca tot dai banii astia, sigur iti doresti sa obtii tot, TOT ce se poate si e mai bun. Da, e frumos si lemnul ala, dar sunt 60k si nu sunt multi dispusi sa scape asa usor de ei. In continuare imi pare ca poate fi confundata foarte usor cu CX5, iar asta nu stiu cat e de bine. La fel ca la CX5, mi se pare prea multa tabla in partea laterala a masinii,

  • adig01, luni, 26.09.2022 22:38

    Un consum real nu am văzut în niciun review. Nu mă interesează cu bateria plina. La drum lung nu încarci 5 ore ptr 60km. Vreau un consum oraș/autostrada cu bateria goală (sau aproape goală daca nu te lasă să o golești de tot)

  • jiji, marţi, 27.09.2022 09:09

    In afara de pret, rivalii din clasa premium nu e prea mult pentru Mazda?De ce sa imi iau asa ceva cand imi pot cumpara ceva consacrat in clasa premium si sigur nu gresesc, de ce as experimenta pe banii mei? Daca avea un pret normal ca si restul poate merita un drive test.

  • arhitect, marţi, 27.09.2022 14:38

    Poate ca o comparatie mai pertinenta ar fi cu: Alfa Romeo Stelvio, Volvo XC60 Jaguar F pace Masini cu caracter !

  • Constantin Ciobanu, miercuri, 28.09.2022 09:06

    @arhitect - rivalii pe care i-am nominalizat am vrut sa fie phev si in aceeasi zona de putere. @adig01 - nu o sa vezi in primele review-uri un consum real pentru ca bucla de test a avut 100 km, ajunge masina in tara si ii dam examen greu. @ironR - Stelvio PHEV, o fi si mi-a scapat mie, Jaguar F-Pace PHEV… +400 CP si pleaca de la vreo 85k

  • ironR, joi, 29.09.2022 10:41

    @Constantin Ciobanu ai dreptate cu Stelvio, m-am uitat in graba, pare ca abia la anu' va ajunge pe piata, si probabil va avea un pret pe masura. O asteptam la test :) F-Pace nici nu mai m-am uitat cat costa PHEV, banuiam ca e ceva mai scump, dar nu atat de mult. Am fost atras recent de niste preturi pt motorizari conventionale, dar am constatat ca nu are sens efortul pt dotarile pe care le primeam la 45k, asa ca am luat altceva mai full cu tehnologie la zi, in jurul la 30k pt oameni normali. DAR sunt surprins ca tehnologia nu tine pasul cu unele masini premium. Strict personal la 60k euro as lua oricand un EV6 AWD full cu incarcare in 18min de la 10%-80% SI cu toata tehnologia la zi. On topic: CX60 nu are o figura incisiva, ci are un aer aproape clasic.

  • Dan, joi, 29.09.2022 16:20

    E binevenit un PHEV in cazul oricarui producator. Totusi la prima strigare sistemul se va dovedi mai putin rafinat. Trebuie sa mai vina un facelift sau modelul urmator pentru a ajunge la maturitate. Se dovedeste asta si din continutul articolului de mai sus. In privinta designului aici am o mare frustrare. Si Mazda, prin CX60, dar si tot mai multi alti producatori (Lexus la noul RX, Kia cu Sorento si Hyundai cu Santa Fe etc) propun in ultima vreme asa-zise SUV-uri cu garda la sol foarte mica, specifica cel mult unui break allroad. Stiind ca producatorii fac de regula ce simt ca dicteaza piata, stau si ma intreb: chiar asta vor clientii? SUV-uri caraghioase, care se taraie cu burta pe asfalt? Cine vrea o masina cu silueta dinamica, de ce nu ia pur si simplu un hot-hatch sau altceva de genul? Cine oare vrea astfel de SUV-uri care arata disproportionat, ridicol?

  • Gheorghe, luni, 10.10.2022 09:41

    Mazda CX-60 are totusi o garda la sol de 18,2 cm - se afla in zona crossover-SUV fara indoiala.

  • Cici de la bucatarie, vineri, 28.10.2022 01:23

    Un raa4 cu botul lung, sper sa treaca testul elanului si sa nu aiba recall anual de foc. A dat la toți nr 1 japonez teh hibrida... Si ovalul albastru a ajubs tot la recall de foc

  • George, duminică, 04.12.2022 15:23

    La drum lung merge cu 10 la suta. E cam deplorabil. Masurat intre doua plinuri.