Mazda CX-5 facelift

2.2 SKYACTIV-D 175CP 4x4 Aut Revolution Top

Interior

4.0

Poţi să-ţi dai seama că te afli într-o Mazda şi cu ochii închişi. Mirosul pe care îl au maşinile noi ale constructorului japonez este inconfundabil. Inconfundabil şi uşor insuportabil mai ales într-o maşină care nu a depăşit primii săi 100 de kilometri. Situaţie întâlnită, de altfel, şi în cazul celorlalte maşini noi.

După ce treci de această acomodare olfactivă, totul îţi va părea extrem de primitor şi te va trimite cu gândul în segmentul premium. Mazda a încercat să sugereze subtil asta: butoanele au acum detalii cromate, bordul are şi el inserţii de acelaşi fel, iar plasticul este extrem de moale şi prietenos, oriunde pui mâna, chiar şi în părţile inferioare ale bordului.

Antifonarea a crescut şi ea comparativ cu modelul ante facelift, însă chiar şi în aceste condiţii zgomotul la rulare atunci când sunteţi pe autostradă ar putea părea deranjant.

Ergonomia este bună, atât la nivelul climatizării şi sistemului multimedia, cât şi la nivelul comenzilor de pe volan. Despre spaţiile de depozitare se pot scrie multe, însă o să încerc să fiu cât se poate de scurt: în portiere nu încap decât sticle mici, cotiera centrală este foarte mare şi adâncă, există spaţiu pentru pahare şi sticle, iar la baza planşei de bord se găseşte un spaţiu generos, cu acces uşor, la telefonul mobil.

Spaţiul este generos şi pentru pasagerii de pe locurile din spate, atât la nivelul picioarelor cât şi al capului. În portbagaj e loc suficient pentru bagaje, deşi cei 463 de litri sunt depăşiţi fără drept de apel de către Toyota RAV4 şi Honda CR-V.

În situaţiile în care e nevoie de spaţiu pentru transportarea unor obiecte voluminoase, sistemul de rabatare fracţionată a banchetei spate, botezat Karakuri, ajută rapid la obţinerea unei suprafeţe de încărcare aproape plate.

  • a, marţi, 19.05.2015 11:00

    Etalonul Volkswagen Tiguan. tare a ajuns si asta reper in segment. asta e ras

  • eee, marţi, 19.05.2015 11:59

    nu Quashquai este etalonul segmentului? de cand a devenit Tiguan? Dupa vanzari, stiu ca inca nici un model nu a reusit sa surclaseze pe Quashquai.

  • antonny, marţi, 19.05.2015 12:40

    Pentru cei de la Automarket etalon e decat marca VW

  • Bloodrave, marţi, 19.05.2015 13:51

    Cam au dreptate baietii. Qashqai reprezintal etalonul in segmentul minisuv : http://left-lane.com/european-sales-2014-midsized-suv-segment/ #2 ii apartine Tiguan-ului ce e drept dar are de recuperat.

  • roco, marţi, 19.05.2015 13:53

    "...agregatul de 2.2 litri s-a oferit să mă scape de superstiţii cu 175 de cai putere. Deci nici urmă de cifra 13." 175 de cai 1+7+5=13 . Bad luck confirmed :D

  • Dan, marţi, 19.05.2015 14:34

    Eu vreau sa iau un CX-5 dar Land Rover Discovery Sport pare mai tentant pentru 4000 de euro in plus.

  • vianu, marţi, 19.05.2015 14:55

    @a.... mai deschide si tu o carte de ....google :) ciudata e aparitia instantanee a unor labutze verzi la fel de ignorante. Sau baietii de la reprezentante incep sa simta concurenta in ceafa?

  • Stefi, marţi, 19.05.2015 15:47

    Eu ma intreb unde-i ivanoff?... Oare nu i-au mai dat acces la sala de net? :)

  • Medicul, marţi, 19.05.2015 17:34

    Pai ivanoff este vianu. Astazi nu si-a luat medicamentele si posteaza sub alt pseudonim.7E54

  • Andy, marţi, 19.05.2015 17:49

    Eu ma intreb unde e Marean Nedelcu...asta daca nu e tot vianu :-P

  • ham, marţi, 19.05.2015 19:53

    Ciudat e , ca @vianu era ascuns ca spam, si brusc a capatat '' 7 manute verzi'' :)))))) ........ si eu cred acelasi lucru. Marian.Nedelcu alias Ivanoff cu multe fete.

  • rtrtr, vineri, 22.05.2015 16:06

    interior plictisitor - invechit

  • marcel iures, vineri, 19.06.2015 21:10

    Am fost am vazut si nu mi se pare mazda meritorie ptr scorurile astea 4.5 e un pic exagerat si nu ma refer doar la modelul asta cat si la celelalte asa o exagerare a valorii masinilor Mazda

  • zoom, vineri, 03.07.2015 13:07

    4.5 e exagerat din ce punct de vedere? Aaa, pt ca nu e faultwagen...