Mazda CX-5

2.2 Diesel BiTurbo (CD175) 175CP 4x4 Aut6 Revolution Top

Interior

4.0

Schimbarea generației a adus un aer proaspăt la interior. A rămas însă mirosul de plastic nou, specific modelelor Mazda. Materialele păstrează o calitate bună, plasticul fiind moale pe planșa de bord și la nivelul portierelor. Mai sunt și zone în partea inferioară unde plasticul e ceva mai tare și neprietenos.

Pielea care îmbracă scaunele și volanul este fină și de calitate, apar multe inserții cromate și din aluminiu, iar finisajele se ridică la înălțimea cu care ne-au obișnuit japonezii. Noua generație nu a alterat ergonomia comenzilor pentru climatizare și pentru sistemul multimedia.

Schimbările estetice nu sunt majore, dar sunt simțitoare. Au apărut guri de ventilație noi, sistemul multimedia a fost integrat mai bine în planșa de bord, consola a fost și ea regândită, iar volanul are acum butoane noi.

Scaunele sunt confortabile, iar spațiul pentru pasageri este suficient chiar și pentru cei care vor sta pe bancheta din spate. Portbagajul are o capacitate de 506 litri, suficientă pentru nevoile unei familii normale, dar nici pe departe atât de generoasă precum cea a modelelor Tiguan, Kodiaq și CR-V. Totuși, cei 506 litri reprezintă ceva mai mult decât garantează Kuga, Sportage și Tucson.

Spațiile de depozitare sunt și ele generoase, atât la nivelul portierelor, cât și la nivelul consolei centrale. De asemenea, Mazda a gândit un spațiu uriaș pentru telefoanele mobile la baza consolei centrale.

Am lăsat pentru final izolarea habitaclului. Chiar dacă motorul diesel a fost bine împachetat, zgomotul de vânt la rulare este în continuare unul pregnant și devine prezent în habitaclu la viteze mari.

  • gogu, luni, 25.09.2017 13:31

    pana la urma, cutia e manuala sau automata? ca apare scris si asa si asa in mai multe locuri

  • Consum, luni, 25.09.2017 14:21

    "Rularea în regim de autostradă, cu mici excese, a adus un consum de 7.7 litri la 100 de kilometri." In oras cat o fi oare? Ca trebuie sa fi mai mare decat pe autostrada. Si totusi este diesel, nu?

  • User, luni, 25.09.2017 15:04

    Si din poze vedem ca e automata masina. In schimb in articol, inclusiv in titlu se vorbeste de manuala. Se duce naibii si calitatea/seriozitatea articolelor voastre. Sunteti pe urmele celor de la ProMotor.ro ...

  • Kirotractor, luni, 25.09.2017 15:39

    Hmm, motorul diesel e bine împachetat, suspensiile sînt perfect izolate fonic, dar în final zgomotul la rulare e deranjant - cum vine asta oare?! Sau: 0-100 km/h în 9,0 sau 9,5 s? (text/tabel) ...Iar nota finală-i inexplicabil de mică.

  • Klaus, luni, 25.09.2017 15:53

    @Kirotractor, daca era nemteasca, alta nota avea. Asa....felicitari celor ce o cumpara.

  • bogdanm, marţi, 26.09.2017 01:18

    @Kirotractor Am uitat să specific că este vorba despre zgomotul DE VÂNT la rulare. Mulțumim de sesizare.

  • scamel, marţi, 26.09.2017 08:31

    sigur ca da. AM persevereaza in a publica de trei ori pe an un articol generos [ este o notiune pe care o apreciati mult} in superlative despre mazda cx5.este normal voua va dau masini moca dar noi ce vina avem?.

  • Kirotractor, marţi, 26.09.2017 10:22

    @bogdanm: Noi mulțumim pentru clarificări - fiindcă eu cel puțin tindeam să cred că zgomotul pneurilor la viteze mari e intruziv la CX-5 (inutil de precizat taman ție că se-ntîmplă și d-astea, deși mai ales la mașini modeste fără contraaripi spate, ca VW Up pre-facelift, deranjant mai ales pe ploaie.)

  • theodor2004, vineri, 29.09.2017 11:56

    de ce nu spuneti nimic si de frane? distanta de franare este anormal de mare chiar si pentru un SUV, o distanta mai mare decat la toti rivalii mentionati mai sus (Tiguan, Kuga, Sportage, Kodiaq).

  • ACE - Craiova, sâmbătă, 18.11.2017 08:43

    Mi-ar place o varianta ELECTRICA cu tractiune 4X4 la cca.25-30.000 Euro...maine as cumpara-o....

  • Akeem, joi, 28.12.2017 17:34

    Masina e superba, insa... din lateral aceeasi problema ca la versiunea anterioara: arcele rotilor prea amplu decupate si cu o forma care nu e un arc de cerc face ca rotile sa para foarte mici . Comparati cu Sportage de exemplu (ale carei roti au diametrul chiar mai mic) Dar sa zicem ca asta e o parere subiectiva. Intrebarea de baza e alta (si care m-a facut sa scot CX5 de pe lista scurta desi era una din favorite) : au rezolvat cu franele sau sunt tot in coada plutonului?