Tinuta de drum

4.5

Așa cum spuneam, ADN-ul mărcii Maserati este plin de reușite în motorsport. Vorbim, astfel, de un brand care a încercat să își păstreze pedigree-ul intact de-a lungul timpului și să ofere clienților un mix unic de lux și agresivitate. Cum se mulează. însă, aceste atribute pe un SUV?

Ei bine, de lux am vorbit deja, iar Levante nu suferă deloc la acest capitol. Când vine vorba de apetit sportiv, deși am avut la dispoziție cel mai slab motorizat model din gamă, am putut urmări la muncă șasiul de dedesubt și nu am fost dezamăgit.

Levante vine echipat standard cu o suspensie pneumatică ce poate fi reglată cu ajutorul a două butoane de pe consola centrală. Unul se ocupă de garda la sol, în timp ce al doilea se ocupă de duritatea amortizoarelor. Pe lângă asta, SUV-ul italian are și o distribuție aproape perfectă a maselor pe punți (51:49), dar și un sistem de tracțiune integrală care se ocupă mai întâi de puntea spate și apoi, doar dacă e neapărată nevoie, de cea de pe față. Adaugă și un diferențial cu alunecare limitată, standard pe puntea spate, și deja îți dai seama că Maserati nu se joacă pe partea de dinamică.

Mersul normal prin traficul bucureștean mi-a arătat că dacă tot ce îți dorești este confort, Levante nu e pentru tine. Acesta e un sportiv, iar suspensia rigidă îți va aduce aminte asta de fiecare dată când lovești una dintre multele gropi de pe drumurile noastre.

Condu un Levante prin oraș și se va simți stingher, cramponat de toți și toate pe benzile înguste și aglomerate ale urbei. Cel mai bine îl experimentezi la drum lung, preferabil pe o serie de serpentine sau drumuri virajate serios.

Acolo începi să simți ADN-ul sportiv al mărcii. Ba chiar m-aș hazarda să spun că Porsche Cayenne Coupe și-a găsit, în sfârșit, un rival pe măsură. Condus sportiv, Levante tinde să elimine subvirarea, care apare doar în condiții extreme și doar din cauza inerției mari, aduse de cele aproximativ 2.100 de kilograme.

Mai mult, poți transforma SUV-ul într-un monstru supravirator de peste 5 metri, doar cu pedala de sub piciorul tău drept. Tot ce trebuie să faci este să apeși cu nesaț pe ea în mijlocul virajului și să observi cum spatele caută să plece de pe trasa ideală. Superbissimo!

Tot în mijlocul virajului vei observa că primești feedback real prin intermediul volanului, grație sistemului de servodirecție hidraulic pe care Levante îl folosește, o raritate pe orice fel de mașină în ziua de azi.

Cu toate acestea, oricât de agil s-ar simți Levante pe viraje, nu am putut să nu suspin după ceva mai multă emoție. Iar această lipsă vine nu de la platformă, ci de la motorul de sub capotă. Comparativ cu un V6 care pur și simplu urlă la tine, motorul de 2 litri e o amintire tristă a vremurilor pe care le trăim. Sigur, te pune în mișcare destul de rapid, dar pur și simplu nu se ridică la înălțimea șasiului extraordinar creat de cei de la Maserati.

  • MuresMures, miercuri, 09.03.2022 14:42

    sa dai pe o masina 100k + si de 6 ani nici nu a fost testat EuroNCAp mi se pare o prostie FOARTE mare...dar na...

  • Grim Reaper, miercuri, 09.03.2022 15:49

    @Mures^2 cum se merge cu masina asta nu te mai salveaza niciun euroîncap. Asa ca nu conteaza.

  • adi_10, miercuri, 09.03.2022 16:44

    108.000 euro pe o masina din 2016, ca asta nu se numeste facelift. In rest au "compensat" cu valori de consum uriase si cu un un pachet tehnologic invechit. Nu ne mai miram de ce nu o vezi prea des pe sosea, practic este o masina dedicata pasionatilor de Maserati si cam atat, pentru restul oamenilor nu prea face sens. nici pentru cei cu bani care la banii astia au variante mult mai ok, nici pentru cei cu buget redus...ca nu e o masina de buget. Stiu ca din cauza vanzarilor reduse au avut si probleme financiare cei de la Maserati, eu in locul lor as scoate rapid urmatorul model cu care sa imi scot parleala.

  • Andrei, miercuri, 09.03.2022 18:02

    Masina asta nu are mai mult de 3.5 puncte din 5. Sistemul de notare e eronat, aici toate masinile au acelasi punctaj. E o masina de 6 ani, dar care arata ca una de 10 ani la interior, motor in 4 cilindri ce trebuie tinut sus in ture, ce genereaza consumuri mai mari decat motoarele in 6 cilindri ale concurentei, lipsa de rafinamnt si confort din cauza aceluiasi propulsor samd.

  • Florin Oprea, joi, 10.03.2022 08:29

    Asta da reducere a poluării cu șmecheria jegoasă numită HIBRID, 18 l/100 km