Motor / Transmisie

4.0

Aici apar primele semne de întrebare, pentru că e atipic să vezi un SUV de asemenea dimensiuni, propulsat de un motor care poate fi regăsit pe modele hatchback, la o fracție din prețul cerut aici. Istoria Maserati te împinge spre anumite propulsoare, mai ales cele care au fost preparate de Ferrari pentru că, da, sub capota unor modele din gama curentă, vei mai găsi motorizări garnisite cu know-how din Maranello.

Aici vorbim de motoarele V6 sau V8, primele fiind, de altfel, recunoscute printre pasionați pentru sunetul specific livrat pe mașinile Maserati. Și, deși eram curios să experimentez un astfel de propulsor pentru primul meu contact cu un SUV Maserati, soarta a decis să îmi atribuie bățul scurt. Am plecat la plimbare cu versiunea hibridă. Pardon. Am făcut o gafă pe care o fac intenționat majoritatea producătorilor auto. Am zis „hibrid”, deși aici vorbim despre un mild-hybrid. 

Hai să vedem ce înțelege Maserati prin „hibrid”. Pe lângă motorul de 2 litri cu 4 cilindri în linie, pe benzină, mai ai și un sistem micro-hibrid sau mild-hybrid la 48V, care preia o parte din atribuțiile auxiliare. Practic, ai un mic motor electric la bord, împreună cu o și mai mică baterie, care se asigură că aerul condiționat (printre altele) funcționează, chiar dacă propulsorul cu combustie se oprește. Scopul acestui sistem este să scadă consumul și emisiile, dar e mult de muncă până acolo.

Per total, ai la dispoziție 330 CP și 450 Nm de cuplu, dar va trebui să „muncești” pentru ele. Asta pentru că puterea maximă e atinsă la 5.750 RPM în timp ce cuplul maxim este livrat la 2.250 RPM. Practic, dacă vrei să beneficiezi de toate resursele acestui angrenaj, va trebui să urci serios în ture.

Livrarea acestora către cele patru roți ale mașinii se face liniar și aproape neobservabil în cam toate modurile de condus. Sunetul propulsorului aproape că lipsește din habitaclu, iar totul în jurul tău pare că se mișcă în reluare atunci când accelerezi puternic. Apoi te uiți la vitezometru și îți dai seama că izolarea fonică nu e întotdeauna un lucru bun. Nu de puține ori am fost surprins de viteza cu care rulam, eu fiind ferm convins că mă aflu destul de bine sub limita legală.

Cutia de viteze lucrează impecabil, iar asta e, în mare parte, de așteptat, având în vedere că e aceeași unitate cu 8 rapoarte de la ZF, folosită de o multitudine de producători în ziua de azi.

În modul Sport poate deveni chiar brutală la schimbările de treaptă. Dar e numai o picătură într-un pahar. Pentru că, per total, totul pare sedat atunci când conduci acest Maserati, chiar și atunci când îl reglezi cu cele mai sportive setări.

  • MuresMures, miercuri, 09.03.2022 14:42

    sa dai pe o masina 100k + si de 6 ani nici nu a fost testat EuroNCAp mi se pare o prostie FOARTE mare...dar na...

  • Grim Reaper, miercuri, 09.03.2022 15:49

    @Mures^2 cum se merge cu masina asta nu te mai salveaza niciun euroîncap. Asa ca nu conteaza.

  • adi_10, miercuri, 09.03.2022 16:44

    108.000 euro pe o masina din 2016, ca asta nu se numeste facelift. In rest au "compensat" cu valori de consum uriase si cu un un pachet tehnologic invechit. Nu ne mai miram de ce nu o vezi prea des pe sosea, practic este o masina dedicata pasionatilor de Maserati si cam atat, pentru restul oamenilor nu prea face sens. nici pentru cei cu bani care la banii astia au variante mult mai ok, nici pentru cei cu buget redus...ca nu e o masina de buget. Stiu ca din cauza vanzarilor reduse au avut si probleme financiare cei de la Maserati, eu in locul lor as scoate rapid urmatorul model cu care sa imi scot parleala.

  • Andrei, miercuri, 09.03.2022 18:02

    Masina asta nu are mai mult de 3.5 puncte din 5. Sistemul de notare e eronat, aici toate masinile au acelasi punctaj. E o masina de 6 ani, dar care arata ca una de 10 ani la interior, motor in 4 cilindri ce trebuie tinut sus in ture, ce genereaza consumuri mai mari decat motoarele in 6 cilindri ale concurentei, lipsa de rafinamnt si confort din cauza aceluiasi propulsor samd.

  • Florin Oprea, joi, 10.03.2022 08:29

    Asta da reducere a poluării cu șmecheria jegoasă numită HIBRID, 18 l/100 km