Tehnologie
Grecale este, în acest moment, cel mai avansat model Maserati din punct de vedere tehnologic. Este, de altfel, și normal să fie așa, din moment ce SUV-ul italian este și cel mai nou produs lansat de compania din Modena.
Eforturile sunt clare. Ecranele, de exemplu, au o grafică înaltă și un design absolut superb, alături de o rată de împrospătare care nu te va obosi pe timp de noapte. Instrumentarul de bord de 12.3 inch dispune de mai multe moduri de afișare a conținutului, iar dacă nu te mulțumește niciunul, sistemul Head-Up Display e acolo să te ajute.
Sistemul multimedia este complet nou și este construit pe bazele sistemului Android. Acesta este ușor de folosit, răspunde rapid la comenzi și este intuitiv. Nici cu ecranul de 12.3 inch nu îmi este rușine, fiind cel puțin la fel de bun ca fratele său folosit pentru instrumentarul de bord.
Pe parte audio avem de-a face cu o colaborare între Maserati și specialiștii italieni de la Sonus Faber. Asta ne aduce un sunet cu adevărat premium în interiorul lui Grecale. Poate un pic mai mult volum ar fi putut fi adăugat, dar claritatea sunetul poziționează acest sistem în topul preferințelor mele la acest capitol.
Faptul că ai și conectivitate Android Auto și Apple CarPlay fără fir este de acum o normă în industrie și nu cred că mai trebuie menționat expres.
Designul este și el unul îndrăzneț. Planșa de bord este dominată de trei ecrane, poziționate unul sub altul. Cel mai sus se află... ceasul. El este al patrulea ecran care nu vă ieșea la numărătoare. Da, acum ceasul clasic Maserati este digital și poate fi configurat să afișeze ora curentă în diferite moduri. Poate afișa chiar și alte informații utile cu privire la mașină. De la ce forțe apasă asupra ta, la cât de tare apeși pe accelerație sau frână. Mai mult, acest ceas este acum folosit și ca un punct de reper în comunicarea cu mașina, asistentul virtual al acesteia oferind feedback cu ajutorul acestui ecran.
Mai jos vei găsi un ecran pentru sistemul multimedia, iar sub el încă unul pentru sistemul de climatizare și alte setări. Între ele vei găsi și butoanele transmisiei automate. Probabil, un schimbător tradițional era considerat învechit de către designerii mașinii. Mai ales dacă privești în antiteză cu tehnologia oferită de mașină.
Recomandare, schimbati fotograful.