Tehnologie

5.0

Grecale este, în acest moment, cel mai avansat model Maserati din punct de vedere tehnologic. Este, de altfel, și normal să fie așa, din moment ce SUV-ul italian este și cel mai nou produs lansat de compania din Modena.

Eforturile sunt clare. Ecranele, de exemplu, au o grafică înaltă și un design absolut superb, alături de o rată de împrospătare care nu te va obosi pe timp de noapte. Instrumentarul de bord de 12.3 inch dispune de mai multe moduri de afișare a conținutului, iar dacă nu te mulțumește niciunul, sistemul Head-Up Display e acolo să te ajute.

Sistemul multimedia este complet nou și este construit pe bazele sistemului Android. Acesta este ușor de folosit, răspunde rapid la comenzi și este intuitiv. Nici cu ecranul de 12.3 inch nu îmi este rușine, fiind cel puțin la fel de bun ca fratele său folosit pentru instrumentarul de bord.

Pe parte audio avem de-a face cu o colaborare între Maserati și specialiștii italieni de la Sonus Faber. Asta ne aduce un sunet cu adevărat premium în interiorul lui Grecale. Poate un pic mai mult volum ar fi putut fi adăugat, dar claritatea sunetul poziționează acest sistem în topul preferințelor mele la acest capitol.

Faptul că ai și conectivitate Android Auto și Apple CarPlay fără fir este de acum o normă în industrie și nu cred că mai trebuie menționat expres.

Designul este și el unul îndrăzneț. Planșa de bord este dominată de trei ecrane, poziționate unul sub altul. Cel mai sus se află... ceasul. El este al patrulea ecran care nu vă ieșea la numărătoare. Da, acum ceasul clasic Maserati este digital și poate fi configurat să afișeze ora curentă în diferite moduri. Poate afișa chiar și alte informații utile cu privire la mașină. De la ce forțe apasă asupra ta, la cât de tare apeși pe accelerație sau frână. Mai mult, acest ceas este acum folosit și ca un punct de reper în comunicarea cu mașina, asistentul virtual al acesteia oferind feedback cu ajutorul acestui ecran.

Mai jos vei găsi un ecran pentru sistemul multimedia, iar sub el încă unul pentru sistemul de climatizare și alte setări. Între ele vei găsi și butoanele transmisiei automate. Probabil, un schimbător tradițional era considerat învechit de către designerii mașinii. Mai ales dacă privești în antiteză cu tehnologia oferită de mașină.

  • Joe, luni, 12.12.2022 14:12

    Recomandare, schimbati fotograful.

  • r, luni, 12.12.2022 15:50

    Pozele astea făcute în penumbră și neclare sunt de toată lauda adică artistice probabil. Nu mi-am putut da seama nici ce culoare are. E păcat pentru o operă de artă italiană. Ce am mai remarcat este că degeaba pui un motor mic pe o mașină cu prestanță (greutate) că la consum tot acolo ieși cu un motor mai mare dar care ar fi respirat mai lejer.

  • nume, luni, 12.12.2022 20:27

    Mosule, vi s-a stricat calculatorul. 4 (Motor / Transmisie) + 3.5 (Consum) + 5 (Performante) + 5 (Interior) + 3 (Pret de achizitie) + 5 (Siguranta) + 5 (Tinuta de drum) + 4 (Vizibilitate) + 5 (Tehnologie) + 5 (Design) / 10 (Totalul categoriilor) = 4.45 (Nu 4.7, rezultatul vostru). Mult, oricum, pentru o masina de 93.500 de euro care e construita pe o arhitectura veche de sapte ani (care ramane de vazut daca va primi cinci stele la testele Euro NCAP, mai ales daca tinem cont ca belgienii vor avea, din 2023, noi proceduri), care arata ca un Ford Puma de 25.000 - 30.000 de euro (adevar, nu gluma) si care vine cu un Nintendo DS in bord. PS: 5 stele pentru tehnologie in cazul in care realitatea augmentata (oferita, zilele acestea, inclusiv de Skoda) lipseste cu desavarsire in cazul de fata? Scaunele au masaj? Directia integrala exista?

  • Vlad08, marţi, 13.12.2022 09:10

    Draguta, performante bunicele, insa se bazeaza pe o nisa de piata foarte ingusta. La 93.000 euro pret model testat, variantele sunt foarte multe si cu motoare in toate configuratiile posibile. Chiar ma jucam pe un configurator la BMW, cu 91.500 euro poti cumpara un X5 Xdrive 45e Plug in Hybrid,motor 3000,autonomie electrica vreo 70-80 km, 5,6 sec/100km + selectat pachetul individual la interior si pachet M exterior. Sigur ca sunt clase diferite si clienti diferiti, insa primesti la nemti mai mult de banii respectivi, chiar daca iti pierzi coolness effect-ul.

  • Scorcese, miercuri, 14.12.2022 00:14

    Din pacate autorul nu face nici o asemanare intre Grecale si Stelvio. Caroseria ca forma si design este aproape identica, aceeasi platforma, practic un Stelvio de super lux si sigla Maserati. Fff scump pentru ce este de fapt, dar este un Maserati si brandul, sigla costa..

  • Dan_Manchester, miercuri, 14.12.2022 06:31

    Numai aberatii de la neica nimeni, vorbiti majoritatea in necunostinta, aveti macar un test cu acest auto? Ati achizitionat auto? Nu!? Ok. Detin acest auto, asa ca eu as putea spune ca ... bateti campii, habarnisti cu iz de lux! ;) Sa nu veniti cu: '' sa te credem pe cuvant '' sau aberatii de gen, pot dovedi .

  • arhitect, miercuri, 14.12.2022 13:34

    1. lipsesc DATE TEHNICE 2. intr-adevar o comparatie cu Alfa Romeo Stelvio ar fi foarte interesanta (ampatament diferit)

  • Andrei, sâmbătă, 17.12.2022 20:50

    Macan matura cu el pe jos, trebuie sa fii disperat dupa Maseratti sa ignori asta. Prin toata presa are in jur de 3.5/5, doar Automarket bate campii cu notele.