Tinuta de drum
Dacă vorbești de Maserati, trebuie neapărat să ții cont de istoria acestui brand, plină de reușite în motorsport. Așadar, orice model care poartă logo-ul, trebuie trecut prin câteva teste absolut necesare pe partea de dinamică.
Fix cu asta o să și începem aici, pentru că Grecale are la bază o platformă care a fost extrem de lăudată din primul moment în care am luat contact cu ea: Giorgio. Poate vă sună cunoscut, poate nu, dar aceasta e platforma pe care a visat-o răposatul Marchionne și care a pus din nou Alfa Romeo pe harta entuziaștilor.
Lansată acum mai bine de 6 ani, platforma Giorgio a stat la baza revigorării brandului Alfa Romeo. Acum, iată, e posibil să insufle ceva viață și în brandul Maserati.
Fiind o platformă cu propulsie spate, noul Grecale e foarte dornit să scoată fundul în decor, chiar dacă are tracțiune integrală la dispoziție. Sistemul a fost setat de așa manieră, încât să trimită mai multă putere pe puntea spate, transformând radical caracterul mașinii: dintr-una docilă, într-una nărăvașă, imediat ce ai decis să turezi mai mult motorul.
Grecale e o mașină distractiv de condus, chiar și în cea mai docilă variantă, respectiv GT-ul de față, cu 300 CP. Suspensia adaptivă își face treaba cu brio, iar atunci când vrei să mergi dinamic, ține exemplar greutatea mașinii sub control, fără prea mult ruliu sau tangaj.
Sigur, vorbind de un model cu o gardă la sol generoasă, nu te vei simți ca într-o Giulia, dar Grecale poate să țină piept unui Macan cu lejeritate, ba chiar să îl și învețe câteva lucruri noi, ocazional.
Și poate cea mai atractivă caracteristică a noului Grecale este modul în care merge atunci când nu te grăbești. Confortul oferit de noul SUV italian este demn nu doar de sigla sa faimoasă, ci și de ceea ce oferă rivalii din segment. Această personalitate bipolară va aduce multă satisfacție clienților pe termen lung.
Recomandare, schimbati fotograful.