Interior

5.0

Spre deosebire de abordarea conservatoare aplicată în interiorul fratelui mai mare, noul Grecale aduce un aer proaspăt. Totul este tehnologizat, demn de anul 2022, cu nu mai puțin de patru ecrane la interior. Unul mai controversat decât celelalte. Dar despre asta mai târziu puțin.

Maserati a fost întotdeauna unul dintre acele branduri care fac tot ce le stă în putință pentru a satisface gusturi exigente. Această atitudine devine evidentă atunci când accesezi habitaclul. Toate zonele cu care vei avea contact sunt acoperite de materiale de calitate înaltă. De la pielea de pe scaune, la difuzoarele sistemului audio făcute din aluminiu. Totul este făcut cu simț de răspundere și îți răsfață buricele degetelor.

Pielea a fost aplicată aproape peste tot și vei căuta mult până vei găsi plastice de slabă calitate. Sigur, acestea se regăsesc și în cabina lui Grecale, dar numai în zone bine ascunse. Până și suprafețele care păreau făcute din plastic negru, lucios, s-au dovedit a fi de fapt lemn, o caracteristică a modelelor premium din trecut.

Trecerea spre un interior mai tehnologizat vine și cu câteva probleme de adaptare. De exemplu, unele butoane au dispărut, la fel și unele mânere. Da, ați auzit bine. Deschiderea ușilor se face acum electronic, prin apăsarea unor butoane poziționate pe uși, dublate de mânere mecanice ascunse în interiorul panourilor ușilor. Apoi, au dispărut și butoanele tradiționale pentru lumini, acestea fiind ascunse în meniul ecranului de jos, de pe planșa de bord.

Dacă mi-ar fi spus cineva asta, nu aș fi pierdut 10 minute căutându-le pentru a activa pozițiile în timpul ședinței foto. Ce să-i faci, probleme de care ne lovim doar noi, jurnaliștii. Pun pariu că farurile stau pe Auto și nu le mai caută nimeni.

Spațiile de stocare sunt și ele generoase, începând de la cotiera centrală, până la panourile ușilor, torpedou, și portbagajul de 535 de litri, cu mult peste cel de 458 de litri de pe Macan, dar sub cele de 620 și 520 de litri ale rivalilor GLC și X3.

Iar în ceea ce privește spațiul pentru pasageri, am fost plăcut surprins de Grecale. Deși este un model mai mic decât Grecale, spațiul oferit pasagerilor este surprinzător de mare. Cumva, inginerii și designerii au făcut ceva magie și au aranjat lucrurile în așa fel încât să ofere de ajuns loc chiar și pentru patru persoane de circa 1.8 metri înălțime.

  • Joe, luni, 12.12.2022 14:12

    Recomandare, schimbati fotograful.

  • r, luni, 12.12.2022 15:50

    Pozele astea făcute în penumbră și neclare sunt de toată lauda adică artistice probabil. Nu mi-am putut da seama nici ce culoare are. E păcat pentru o operă de artă italiană. Ce am mai remarcat este că degeaba pui un motor mic pe o mașină cu prestanță (greutate) că la consum tot acolo ieși cu un motor mai mare dar care ar fi respirat mai lejer.

  • nume, luni, 12.12.2022 20:27

    Mosule, vi s-a stricat calculatorul. 4 (Motor / Transmisie) + 3.5 (Consum) + 5 (Performante) + 5 (Interior) + 3 (Pret de achizitie) + 5 (Siguranta) + 5 (Tinuta de drum) + 4 (Vizibilitate) + 5 (Tehnologie) + 5 (Design) / 10 (Totalul categoriilor) = 4.45 (Nu 4.7, rezultatul vostru). Mult, oricum, pentru o masina de 93.500 de euro care e construita pe o arhitectura veche de sapte ani (care ramane de vazut daca va primi cinci stele la testele Euro NCAP, mai ales daca tinem cont ca belgienii vor avea, din 2023, noi proceduri), care arata ca un Ford Puma de 25.000 - 30.000 de euro (adevar, nu gluma) si care vine cu un Nintendo DS in bord. PS: 5 stele pentru tehnologie in cazul in care realitatea augmentata (oferita, zilele acestea, inclusiv de Skoda) lipseste cu desavarsire in cazul de fata? Scaunele au masaj? Directia integrala exista?

  • Vlad08, marţi, 13.12.2022 09:10

    Draguta, performante bunicele, insa se bazeaza pe o nisa de piata foarte ingusta. La 93.000 euro pret model testat, variantele sunt foarte multe si cu motoare in toate configuratiile posibile. Chiar ma jucam pe un configurator la BMW, cu 91.500 euro poti cumpara un X5 Xdrive 45e Plug in Hybrid,motor 3000,autonomie electrica vreo 70-80 km, 5,6 sec/100km + selectat pachetul individual la interior si pachet M exterior. Sigur ca sunt clase diferite si clienti diferiti, insa primesti la nemti mai mult de banii respectivi, chiar daca iti pierzi coolness effect-ul.

  • Scorcese, miercuri, 14.12.2022 00:14

    Din pacate autorul nu face nici o asemanare intre Grecale si Stelvio. Caroseria ca forma si design este aproape identica, aceeasi platforma, practic un Stelvio de super lux si sigla Maserati. Fff scump pentru ce este de fapt, dar este un Maserati si brandul, sigla costa..

  • Dan_Manchester, miercuri, 14.12.2022 06:31

    Numai aberatii de la neica nimeni, vorbiti majoritatea in necunostinta, aveti macar un test cu acest auto? Ati achizitionat auto? Nu!? Ok. Detin acest auto, asa ca eu as putea spune ca ... bateti campii, habarnisti cu iz de lux! ;) Sa nu veniti cu: '' sa te credem pe cuvant '' sau aberatii de gen, pot dovedi .

  • arhitect, miercuri, 14.12.2022 13:34

    1. lipsesc DATE TEHNICE 2. intr-adevar o comparatie cu Alfa Romeo Stelvio ar fi foarte interesanta (ampatament diferit)

  • Andrei, sâmbătă, 17.12.2022 20:50

    Macan matura cu el pe jos, trebuie sa fii disperat dupa Maseratti sa ignori asta. Prin toata presa are in jur de 3.5/5, doar Automarket bate campii cu notele.