
Tinuta de drum
Conceptul din spatele acestui model se numeşte "Premium Urban Sports Gear". Aşa a definit departamentul de marketing de la Lexus modelul NX. După cum era deja clar, maşina nu este făcută pentru off-road şi nu vrea să domine şoselele prin dinamismul său. Cu toate că este mai dinamică decât fratele său mai mare, Lexus NX nu va fi regele serpentinelor cât timp există modele precum Porsche Macan şi BMW X4 în acest segment.
Modelul japonez asigură un nivel de confort potrivit aşteptărilor şi se descurcă onorabil pe viraje chiar şi când abordăm un stil de conducere mai alert. Să reţinem totuşi că această maşină este făcută pentru cei care oricum ar fi circulat cu un SUV premium prin oraş şi nu l-ar fi solicitat niciodată prea tare din punct de vedere dinamic pe viraje. Pentru partea de dinamism, Lexus are alte modele în ofertă care să satisfacă aceste doleanţe, în timp ce pentru un SUV premium dinamic precum un autoturism în format hatchback sau berlină, un client trebuie să meargă la altă marcă.
Direcţia este mai responsivă decât ceea ce am găsit în trecut la fraţii CT200h şi RX450h, dar rămâne la fel de uşor de manevrat în toate posturile în care se poate găsi un şofer normal.
Pe de o parte, japonezii de la Lexus au dreptate: unde să mergi cu mai mult de 180 km/h în Europa în afară de autostrăzile din Germania şi ce rost are? Dar dacă ar fi gândit şi clienţii la fel, BMW, Audi şi Mercedes-Benz nu s-ar mai fi întrecut niciodată în specificaţii tehnice. asta mi se pare o aberatie maxima. e alegerea ta sa mergi cu ce viteza doresti, evident in limitele masinii. iti asumi riscurile. mi se pare o justificare de 2 lei, sincer. curand n`o sa mai fabricam motoare de mare putere ca n`avem nevoie sa mergem peste limita legala.