Lexus NX

2.5 Hibrid (300h) 197CP 4x4 Aut1 Luxury

Interior

4.5

Tehnologie, tehnologie şi iar tehnologie. Japonezii au înghesuit la bordul lui NX tot ce aveau mai bun în ofertă şi au aranjat totul ca să nu existe client dezamăgit de tehnologia de la bordul acestui model. Lucrurile sunt aranjate destul de ergonomic, deşi există câteva butoane pe care nu le-am remarcat din prima atunci când m-am urcat la volan (cum ar fi comenzile pentru afişajul Head-Up Display, montate unde găseam contactul la modelele care aveau cheie pentru pornire). În afară de multitudinea de butoane, lucrurile sunt uşor de digerat la interior şi te obişnuieşti repede cu atmosfera tehnologizată, pentru că toate comenzile sunt simplu de folosit.

În loc de touchscreen, ai un ecran cu rezoluţie bună şi grafică familiară, comandat printr-o suprafaţă tactilă. Da, Lexus a renunţat în sfârşit la mouse-ul lor ciudat de pe consola centrală pentru un track pad. Evident, am întrebat de ce nu este folosită o rotiţă multifuncţională, cum au constructorii germani, iar japonezii au răspuns că nu face parte din filozofia lor. După cum scriam mai sus, este ceva diferit, dar nu greşit. Suprafaţa tactilă poate fi reglată în răspunsul pe care să-l ofere la atingere şi suportă gesturile standard ale smartphone-urilor moderne, cum ar fi ”ciupirea” pentru a mări şi glisarea degetului într-o direcţie sau alta pentru modificarea rapidă a poziţiei cursorului. Pentru un feedback suplimentar, suprafaţa tactilă vibrează când este deasupra unui buton. Nu am avut nevoie să mă uit la ea nicio clipă atunci când conduceam şi foloseam sistemul de navigaţie, iar asta se întâmpla la primul contact cu maşina.

În ceea ce priveşte confortul, cele două locuri din faţă sunt profilate corect şi se dovedesc a fi foarte comode. Poziţia la volan este potrivită pentru un SUV din acest segment şi toate comenzile sunt la îndemâna şoferului. Remarcăm un nivel ridicat al calităţii materialelor de la bord, existând foarte puţine elemente care nu sunt la locul lor, iar acelea nu sunt oricum butoane care sunt văzute zilnic de şofer sau de pasageri şi nu prezintă o discrepanţă majoră faţă de celelalte materiale de la bord. În plus, le-am observat doar fiindcă există atât de multe finisaje atente la interior. Ornamentele de pe feţele de uşi, de exemplu, sunt realizate dintr-un lemn special numit Shimamoku, finisat special în aceeaşi fabrică şi de aceiaşi meșteri care realizează pianele de concert de top din gama Yamaha.

Locurile din spate oferă suficient spaţiu pentru cap, genunchi şi umeri dacă ai o înălţime de 1.80 metri, bancheta fracţionabilă electric 60:40 (unică în segment) lăsând impresia că ar putea să găzduiască şi pasageri mai înalţi, dacă nu vorbim despre o călătorie foarte lungă. În orice caz, reprezentanţii mărcii spun că NX oferă un nivel de spaţiu în spate comparabil cu un model de segment superior, iar la prima vedere, afirmaţia lor pare să fi veridică. Portbagajul are 555 de litri capacitate, cel mai mare din segment.

  • mog, joi, 09.10.2014 15:00

    Pe de o parte, japonezii de la Lexus au dreptate: unde să mergi cu mai mult de 180 km/h în Europa în afară de autostrăzile din Germania şi ce rost are? Dar dacă ar fi gândit şi clienţii la fel, BMW, Audi şi Mercedes-Benz nu s-ar mai fi întrecut niciodată în specificaţii tehnice. asta mi se pare o aberatie maxima. e alegerea ta sa mergi cu ce viteza doresti, evident in limitele masinii. iti asumi riscurile. mi se pare o justificare de 2 lei, sincer. curand n`o sa mai fabricam motoare de mare putere ca n`avem nevoie sa mergem peste limita legala.

  • Lunette, joi, 09.10.2014 15:06

    In sfarsit un suv care arata altfel decat nemtii. Amin, aleluia, doamne-ajuta! Normal insa ca nu-l vor cumpara ai nostri, ca doar n-are tdi, mierea romanului. Astia-s in stare sa ia hibridul si sa-i bage tot motorina.

  • DanG, joi, 09.10.2014 16:17

    Desi se spune ca masinile nemtesti sunt pentru cocalari, eu uratenie mai mare decat masina asta rar am vazut. Grila fata e un dezastru, orice ar spune fanii de japoneze. Atat kitsch rar vezi la o masina europeana.

  • I M, joi, 09.10.2014 16:43

    Acest autoturism nu este pentru orcine, este adresat unei categorii de oameni, carora simturile estetice tin mult de arta, de arta bine facuta. Daca esti un fan al marcilor nemtesti si ai avea disponibilitatea financiara pentru un SUV mediu premium, Lexus NX sar putea sa-ti schimbe perceptia despre aceste genuri de masini. Din punctul meu de vedere desingul lui NX este inaintea cerlorlalti rivali, iar ca tehnologie este o alternativa buna avand in vedere fiabilitatea sistemului hibrid pe care priusul ne-a aratat-o de atitia ani. Astept in viitorul apropiat influentele de desng de la lexus, si la firma mama Toyota...

  • Flo, joi, 09.10.2014 17:39

    Daca as avea bani....cu siguranta acest model ar fi prima optiune din clasa sa.In sfarsit un design indraznet si reusit (cel putin pentru mine)

  • ShelbyV8, joi, 09.10.2014 18:09

    Daca era facut de germani era clar pentru cocalari. Asa este pentru cocalarii americani, cu grila uriasa cu mult bling-bling. Mie nu mi se pare nici urat, nici extraordinar de frumos. La exterior mi se pare al doilea in clasa, dupa Evoque. In schimb interiorul mi se pare dezamagitor. Nu spun ca nu e bun calitativ, dar design-ul in partea inferioara a consolei centrale pare din anii '90. Nu imi place nici faptul ca nu au preluat afisajul de la IS/LFA care arata foarte bine. Parca cei de la Lexus, de fiecare data cand vin cu ceva bun, uita de acel lucru la modelele urmatoare. La fel s-a intamplat si cu cutiile cu 8 trepte, care a fost inlocuita cu DSG. @ I M Vezi infulenta de design la noul Yaris.

  • Lache, joi, 09.10.2014 21:06

    @IM vine cumva de la "Inteligentul Mafia"? Lexus a ramas tot o speranta.De cand a aparut.S-a nascut "sapranta" si cam atat.

  • kk, vineri, 10.10.2014 10:45

    masina este usor uratica din anumite unghiuri dar sincer sa fiu as cumpara-o daca as avea banii necesari, mai ales in varianata hybrid

  • razvanis, vineri, 10.10.2014 15:26

    Fiecare este liber sa faca ce vrea cu banii lui, si de asemenea fiecare este liber sa aiba opinii, sa-i placa sau nu ceva fara sa fie catalogat. Din punctul meu de vedere masina asta la prima vedere pare lovita din orice unghi ai privi-o. Putea fi interesanta dar se straduieste prea mult iar la interior anosta si plictisitoare, nu ma refer la calitate ci doar aspect.

  • anti fumuri TDI, sâmbătă, 11.10.2014 23:33

    Prefer oricand rafinamentul unei masini premium japoneze, decat una europeana (excluzand Mercedes-Benz bineinteles).

  • Sorin, luni, 13.10.2014 09:40

    "Performantele " sunt slabe , cuplu 210/4200 dezarmant. Daca si evacuarea "spanzura" ca la toate Toyotele ( si m-as mira sa se fi schimbat ceva) inseamna ca este o mare realizare.... De pret nu comentez pentru ca este chiar ieftina...pentru fraieri....

  • kk, luni, 13.10.2014 12:59

    terminati-va cu performantele!!!! toti sunteti niste mici hakinen pe aici cu studii de ingineri auto ?? genul asta de mentalitate primitiva specifica celor saraci cu duhul pur si simplu imi repugna!!! Daca nu va lace confortul si calitatea atunci luati-va cart de formula 1 si o sa aveti performante pana numai puteti

  • Lache, marţi, 14.10.2014 20:36

    kkt ,tu ce masina ai? Banuiesc ca ai un plina de rafinament si confort,iar de calitate sa nu mai vorbim.Are cumva si lemn de bambus la interior?Esti cumva ruda cu bbb?

  • mog, joi, 16.10.2014 11:55

    kk cand dai 40k+ pe o masina, te astepti sa aiba si ceva putere/cuplu sub capota. mai ales la un suv compact, sa zicem, masina totusi unde bagi 3-4 oameni si niste bagaje destul de des.

  • andy.s, vineri, 17.10.2014 09:11

    ce urat !!!

  • cornelius, miercuri, 08.09.2021 21:27

    am un NX si sunt foarte multumit, confort eleganta,silentiozitate , consum urban 5,9-6,5/100km si cutia cvt este super