Tehnologie

4.0

La prima vedere ai putea crede că Lexus ES nu este chiar în ton cu cele mai noi tendințe din industrie. Nu te lăsa păcălit de puzderia de butoane fizice de pe bord. Japonezii au adus multe noutăți odată cu lansarea faceliftului, inclusiv un nou ecran pentru sistemul multimedia, mai mare și mai aproape de șofer.

Acesta are acum o diagonală de 12.3 inch și touchscreen, fiind poziționat cu 112 milimetri mai aproape și înclinat cu 5 grade mai mult spre conducătorul auto. De ce? Pentru a fi ușor de folosit, bineînțeles, conform principiilor Omotenashi.

Totodată, noile modele primesc acum tehnologia BladeScan pentru farurile LED, tehnologie care funcționează impecabil pe timp de noapte, izolând foarte bine participanții la trafic de lumina farurilor tale.

Revenind la interior, o altă tehnologie unică oferită pe ES este Lexus Climate Concierge. Practic, toate funcțiile sistemului de climatizare, împreună cu scaunele încălzite (și ventilate, dacă sunt disponibile) și volanul încălzit, conlucreaza astfel încât temperatura să fie optimă în habitaclu.

Sistemul are senzori care măsoară temperatura la suprafața corpului uman și senzori care măsoară radiațiile solare pe o anumită parte. Se reglează ventilația astfel încât doar pasagerul care este încălzit să beneficieze de răcire, fără afectarea celorlalți.

În același timp, tehnologia nanoe X presupune integrarea în fluxul de aer a unor particule ionice încărcate negativ, care să fixeze particulele de praf, polen, impurități la nivelul podelei și să le scoată din fluxul de aer circulant. Astfel rezultă mai puține mirosuri neplăcute și mai puțin praf care circulă în habitaclu.

  • GIGI, vineri, 17.06.2022 21:11

    4.3 ? Tonale primeste 4.4 cu motorul ala anemic de 1.5 si masina asta care este la ani lumina ia un punctaj mai mic ?

  • r, luni, 04.07.2022 08:26

    Este doar un face-lift la care au păstrat tehnologia veche (acum au ceva mai nou dar nu spectaculos dar nu au folosit-o pe acest model). Oricum numele e supralicitat că e fiabilă și elegantă (lucru adevărat) dar ca performanțe jumătate din tigăi îi dau ceață. Orice accelerație este de regulă un mare fâs acompaniat de o mare gâjâială, motorul termic pornește și se oprește de 10 ori pe km iar autonomia dată de acumulator (1,6kw -NiMhibrid!) ajunge pentru maxim 3-4 km. Cât despre consum în oraș acest ansamblu realizează ușor un 10 l/100 km iar în exterior se apropie de 6 dacă respecți regimul de viteză al camioanelor . Dacă te duce orgoliul să crezi că ai o limuzină cu care să mergi un pic mai altfel așa cum poate ar fi și normal ajungi lejer la 8-8,5l la 100 km/h. Și nu vorbesc de pe pereți