Lamborghini Urus

4.0 Benzina Biturbo 650CP 4x4 Aut8

Interior

4.5

Dincolo de portierele cu geamuri fără rame, e o adevărată desfășurare de forțe a artizanilor Lamborghini. E un festival de materiale nobile. Ajungi să ai patru tipuri de material pe portiere sau pe planșa de bord. Plasticul e considerat blasfemie, de aceea a fost îmbrăcat în piele sau Alcantara. Urmează un strat de lemn și apoi unul de aluminiu. Pe versiunile echipate cu un pachet de fibră de carbon, materialul ușor înlocuiește lemnul.

Pe mașina de test, o mare parte din planșa de bord și întreaga consolă centrală au fost placate cu fibră de carbon. Plafonul, bineînțeles, este în întregime acoperit cu Alcantara. Finisajele sunt excepționale, iar mirosul pielii din habitaclu contribuie și mai mult la aerul extravagant. Aș risca o blasfemie și aș spune că e un miros similar cu cel pe care îl găsești în modelele Audi.

Dacă te uiți mai bine la puținele butoane rămase în habitaclu, o să înțelegi că nu e tocmai o blasfemie și că Urus are câteva detalii în comun cu modelele Audi. Spre exemplu, butoanele de pe consola centrală (frâna de parcare, butonul camerelor video), cele de acționare a geamurilor și plafoniera principală.

Pe volan o să descoperi chiar niște butoane de Volkswagen, ceea ce nu e tocmai onorant.

Spre deosebire de toate celelalte modele din gama Lamborghini, Urus oferă un detaliu inedit: spațiu. Ai un al doilea rând de scaune, adică o banchetă spate. Raportându-ne la celelalte modele, adică Huracan și Aventador, putem spune că Urus este cel mai altruist Lamborghini construit vreodată.

Oferă o banchetă spate cu două sau cu trei locuri și un spațiu extrem de generos la nivelul picioarelor. Și la nivelul capului e bine, oficialii Lamborghini afirmând că aici pot călători chiar și adulți cu înălțimea de 1.90 metri. Tunelul central este destul de coborât, deci încape și al treilea pasager. Habitaclul dispune de spații de depozitare destul de generoase la nivelul portierelor, o cotieră destul de mică și spațiu pentru pahare pe consola centrală.

Urus duce lipsa unui spațiu de depozitare a telefonului mobil, deși există un fel de nișă, ascunsă în spatele consolei centrale.

Portbagajul este și el extrem de generos, însumând 616 litri. Nu este la fel de mare ca cel al lui Porsche Cayenne sau ca cel al lui Volkswagen Touareg. Și BMW X5 M și Mercedes GLE63 AMG sunt mai generoase, oferind peste 650 de litri. Nu mai vorbesc despre Range Rover Sport SVR și cei 750 de litri ai săi. Doar Bentley Bentayga și Maserati Levante sunt mai zgârciți în volum.

  • zarnesteanu, joi, 03.05.2018 11:50

    Daca la productia de masa italienii mai sau cate un rasol, pentru supercar-urile exotice ne demonstreaza ca stiu sa stapaneasca arta si tehnica de cea mai inalta clasa. Asa cum in Formula 1 Ferrari par sa se regaseasca dupa 3 campionate naucitoare cu Mercedes, Lamborghini confirma la nivelele stratosferice ale automobilelor de lux ca stiu meserie iar calitatea si perfectiunea nu este doar apanajul germanilor. Desi nu place multora, asocierea cu Audi le-a adus o crestere spectaculoasa a calitatii si a vanzarilor. Ferrari au reusit-o pe barba lor. Dar amandoua firmele reprezinta pentru mine equivalentul automobilistic al artei italiene. Bafta multa Lamborghini, si felicitari autorului. E o placere sa citesti articole scrise cu inima.

  • Greseli, joi, 03.05.2018 11:52

    " sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în doar 12.8 " cam incet

  • andi, joi, 03.05.2018 11:53

    0-100 in 12,8 sec poate 0-200 ?! # cascat

  • someone, joi, 03.05.2018 12:05

    totul la masina asta e la superlativ: pretul, puterea, performantele, inutilitatea acestei masini, greutatea, consumul, calitatea interiorului, marimea celor 2 turbo, capacitatea de extindere a egoului, invidia celor care nu si-l pot permite, invidia celor de la bentley care au fost depasiti la viteza maxima cu 4km/h. si lista poate continua. la anul intra ferrari in aceasta categorie, sa vedem ce aduc in joc pentru detronarea lui urus

  • Kirotractor, joi, 03.05.2018 13:37

    @zărne: Da, greu de scris un test de excepție despre o mașină asemenea - chestie care lui Bogdan i-a reușit. De acord și că aura exclusivistă a mărcii a rămas - surprinzător - intactă și-n cazul lui Urus, un gen de himeră / gargui prea mare / greu / puternic / scump / invidiabil (bine zis, @someone,) dar agresiv și eficace simultan, deci greu de inclus în vreo categorie auto anume. Nu știu totuși ce-a mai rămas... italian din Lamborghini. Și nu vb. doar de motoare-cutii-etc., fiindcă pînă și designerul-șef e tot neamț: Mitja Borkert, 44, născut în ex-RDG și autorul fantasticului Porsche Mission E. Și ăsta-i unul din efectele globalizării însă (cu accente stranii în domeniul auto - v. nemți infiltrați :-) peste tot la conducerea mai tuturor mărcilor cu tradiție din UK în Italia, China sau Coreea, dar asta ar necesita altă discuție mai amplă. ...Una despre adevărații învingători ai WW-II, dar și despre experimentarea cu succes a evoluției umane (și) prin producerea unor mașini aparent inutile - cum e și Urus.

  • Green_Alex, joi, 03.05.2018 14:07

    Mie nu mi se pare deloc inutil. Ba cred ca este o alegere mult mai rezonabila decat orice super-car. Adica dai 200K+ pe un supercar dar nu il poti conduce decat in weekend si asta cand nu ai familie, ca daca ai si copii deja nu stiu cand te mai poti da cu el (pe pista sau pe drum. Pe cand asa dai aceiasi bani dar te poti bucura de el in fiecare zi si te distrezi si cand mergi la munte pe serpentine, si cand te duci la ski si cand ii rupi fasul pe circuit (oare cati dintre cei care au supercar-uri le duc in mod constant pe circuit si stiu sa se dea suficient ca sa simta plusul de greutate al lui Urus?). As spune ca e cel mai util/cerebral supercar.

  • Corocsenie Adrian, joi, 03.05.2018 14:12

    E mai mult un SAC (Sports Activity Coupe) decat un SUV. Ce mai e de zis la ea ? Masina e chirurgie pe creier cred ca la condus. Totul la extrem. Dar nimic util....doar de fitze. Nu degeaba o cumpara atatea ,,doamne''....

  • adi_10, joi, 03.05.2018 14:49

    trebuie doar sa citesti cati cai putere are si...nu mai e nimic de zis. pacat ca nu o sa mi-o permit probabil niciodata:)

  • mm, joi, 03.05.2018 14:52

    o masina care oglindeste perfect brava lume de astazi...

  • andi, joi, 03.05.2018 16:13

    Daca tot stam sa facem corectura pe text: "expus la o socala in Italia" adica autorul a vrut sa zica scoala locala sau ce o fi vrut sa zica.

  • Corocsenie Adrian, joi, 03.05.2018 16:39

    ps. La anu o vom vedea pe plaja la Mamaia trasa din apa cu tractorul :))

  • @automarket, joi, 03.05.2018 17:58

    Alfa Romeo Stelvio QV are performanțe peste majoritatea rivalilor menționați. Să nu mai spun de Jeep Grand Cherokee Trackhawk.

  • nume, joi, 03.05.2018 21:02

    MLB, cea mai buna arhitectura a momentului? Cine a stabilit acest lucru si pe ce criterii?

  • bogdanm, vineri, 04.05.2018 01:09

    @zarnesteanu si @ kirotractor Mulțumesc pentru aprecierile voastre. @andi Mulțumesc pentru sesizare

  • pipo, vineri, 04.05.2018 12:39

    Da..ce ar mai fi de spus ? Frumos articolul, felicitari AM / BM. In general nu citesc articole despre astfel de bolizi/supercar-uri si mai ales cele italiene, fiindca nu prea ma (mai) pasioneaza si nici nu prea le vad rostul . Dar modelul asta chiar mi-a atras atentia si imi pare bine ca mi-am facut timp sa citesc articolul. Mie mi se pare impresionant ce au facut italienii (sau VW ,ca aici nu prea imi este clar ?), performantele masinii le gasesc uluitoare pt. un SUV. Gasesc acest model chiar practicabil si nu vad motive pt. care sa nu aiba un real succes. Daca chiar iti permiti, consumul nu e o problema si iti plac masinile sport , cred ca e o alegere usoara ,mai ales ca acum ai avea si argumente (spatiu spate/portbagaj = rezolvate) daca trebuie sa-ti convingi consoarta eventual. Ii explici cu frumosul cum ar arata ea cand ar aparea cu kinderu la "private school" in marea aia de Chayenne-uri si R.Rover-uri cu bestia asta . Glumesc acum..masina chiar merita banii astia, in definitiv e cea mai performanta din clasa ei . Daca as trai in "alt film" mi-as lua-o maine.

  • xxx, vineri, 04.05.2018 13:52

    Italienii au fost doar executanți, VW a decis. Chiar daca italienii sunt super-ingineri (am lucrat cu ingineri italieni sunt super tari in ceea ce fac) când ii pui la cârma o cam dau in bara. Acum VW are in panoplie toata gama de SUV, greu sa-i depășești in momentul de fata.

  • Kirotractor, vineri, 04.05.2018 14:42

    @@am: Da, și Stelvio Q4 (V6 2,9 l - 510 CP) și TrailHawk-ul (V8 6,2 l - Hellcat 707 CP) au practic aceleași performanțe ca Urus - excepție, Vmax -, la un preț mai mic de jumate (82K $, respectiv 87K $ - în State, unde Urus costă 200K $ preț de bază.) Unica lor problemă e... emblema. :-) Fiindcă în principal asta face prețul (d-aia un Porsche Cayenne Turbo S cu ceva opționale e și el p-aproape de Urus.) Dar fiecare e destinat altui segment de cumpărători, Alfa fiind de ex. mai mică de ex. și cu cca 400 kg mai ușoară, de unde și timpul-record pt SUV-uri obținut pe circuitul ăla nemțesc de-a ajuns argument de marketing. Iar Jeep-ul nu se poate lăuda nici măcar cu reputația slăbuță a mărcii cu trifoi apropo de fiabilitate, lăsînd deoparte taxe / consumuri etc.. Discuția e oricum inutilă pentru noi, ăștia *normalos* - dar, culmea, la fel de inutilă și pentru cei 23 (parcă) clienți de Urus de la noi. Care pot paria că n-au răbdarea să citească întregul test de-aici - și asta, în eventualitatea că intră totuși pe site să se uite la poze. :-)

  • Kirotractor, vineri, 04.05.2018 14:43

    Erată: era vorba de Grand Cherokee TrackHawk, evident.

  • KALEL, sâmbătă, 05.05.2018 01:38

    poti sa detaliezi te rog: "Pedala de frână pare că oferă resurse infinite, cu o a doua cursă atunci când credeai că ai folosit tot ce aveai la dispoziție" in special partea cu "a doua cursa"

  • pff, duminică, 06.05.2018 18:40

    Grand Cherokee SRT Trackhowk (717CP/875Nm) cred ca-l bate la acceleratie.

  • popf33, luni, 07.05.2018 09:41

    Mi-a placut in emisiuna "La volan" din 05.05.2018 afirmatia depre Tesla Model X "..este un ou electric si atat."

  • Kirotractor, luni, 07.05.2018 11:37

    @pff : Nu, Trackhawk-ul (testat de Car&Driver) face 0-97 km/h (adică 60 mph) în 3,5 s efectiv - cca. 3,7 s pînă la sută -, în timp ce nemții de la ams au reușit cu Urus 0-100 km/h în 3,4 s (cu 0,2 s mai rapid ca-n prospect.) Motivul: Jeep-ul e mai greu cu vreo 200 kg - dar și mai ieftin cu 113.000 coco...;-) Discuția e complicată-n orice caz, fiindcă nu doar echiparea/designul sînt mai moderne pe Urus, ci și fiabilitatea Jeep mai dă rateuri (pseudo-Hemi-ul de 6,2 și 707 HP cu push-rods e OK, nu însă și restul mașinii...)

  • @pipo, miercuri, 09.05.2018 17:20

    Exact comentariul pe care l-as fi facut si eu... Bravo Bogdan M. !