Lamborghini Urus

4.0 Benzina Biturbo 650CP 4x4 Aut8

Performante

5.0

Explozia pe care ți-o oferă cei 650 de cai putere este impresionantă. Nu ai mai simțit așa ceva într-un SUV. Prin urmare, cele 3.6 secunde pana la 100 de km/h nu mai par deloc o utopie sau o valoare ireală. Accelerația este de fiecare dată fulminantă și îți derulează decorul cu o viteză amețitoare.

Pe circuit, trebuie să recunosc că m-am înspăimântat de vreo câteva ori când am ajuns pe nesimțite la peste 200 de km/h. Nici nu e foarte greu, având în vedere că sprintul de la 0 la 200 de km/h se face în doar 12.8 secunde.

Performanțele lui Urus spulberă orice fel de concurență. Doar Porsche Cayenne reușește să se apropie ușor, cu cele 3.9 secunde ale sale. E un timp admirabil, având în vedere că are cu 100 de cai putere în minus, comparativ cu Urus. Ceilalți rivali, adică Maserati Levante, BMW X5 M, Bentley Bentayga, Mercedes GLE63 AMG și Range Rover Sport SVR sunt mult în spate. Nu o să iau în calcul Tesla Model X, care este electric și nu se comercializează la noi.

Nu doar accelerația e de supercar. Și viteza maximă este una demnă de brandul Lamborghini și de acest segment exotic: 305 km/h. Dacă mă raportez la aceeași rivali, Urus este de asemenea etalon. Avem însă un Bentley Bentayga W12 care ajunge foarte aproape de acesta: 301 km/h.

  • zarnesteanu, joi, 03.05.2018 11:50

    Daca la productia de masa italienii mai sau cate un rasol, pentru supercar-urile exotice ne demonstreaza ca stiu sa stapaneasca arta si tehnica de cea mai inalta clasa. Asa cum in Formula 1 Ferrari par sa se regaseasca dupa 3 campionate naucitoare cu Mercedes, Lamborghini confirma la nivelele stratosferice ale automobilelor de lux ca stiu meserie iar calitatea si perfectiunea nu este doar apanajul germanilor. Desi nu place multora, asocierea cu Audi le-a adus o crestere spectaculoasa a calitatii si a vanzarilor. Ferrari au reusit-o pe barba lor. Dar amandoua firmele reprezinta pentru mine equivalentul automobilistic al artei italiene. Bafta multa Lamborghini, si felicitari autorului. E o placere sa citesti articole scrise cu inima.

  • Greseli, joi, 03.05.2018 11:52

    " sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în doar 12.8 " cam incet

  • andi, joi, 03.05.2018 11:53

    0-100 in 12,8 sec poate 0-200 ?! # cascat

  • someone, joi, 03.05.2018 12:05

    totul la masina asta e la superlativ: pretul, puterea, performantele, inutilitatea acestei masini, greutatea, consumul, calitatea interiorului, marimea celor 2 turbo, capacitatea de extindere a egoului, invidia celor care nu si-l pot permite, invidia celor de la bentley care au fost depasiti la viteza maxima cu 4km/h. si lista poate continua. la anul intra ferrari in aceasta categorie, sa vedem ce aduc in joc pentru detronarea lui urus

  • Kirotractor, joi, 03.05.2018 13:37

    @zărne: Da, greu de scris un test de excepție despre o mașină asemenea - chestie care lui Bogdan i-a reușit. De acord și că aura exclusivistă a mărcii a rămas - surprinzător - intactă și-n cazul lui Urus, un gen de himeră / gargui prea mare / greu / puternic / scump / invidiabil (bine zis, @someone,) dar agresiv și eficace simultan, deci greu de inclus în vreo categorie auto anume. Nu știu totuși ce-a mai rămas... italian din Lamborghini. Și nu vb. doar de motoare-cutii-etc., fiindcă pînă și designerul-șef e tot neamț: Mitja Borkert, 44, născut în ex-RDG și autorul fantasticului Porsche Mission E. Și ăsta-i unul din efectele globalizării însă (cu accente stranii în domeniul auto - v. nemți infiltrați :-) peste tot la conducerea mai tuturor mărcilor cu tradiție din UK în Italia, China sau Coreea, dar asta ar necesita altă discuție mai amplă. ...Una despre adevărații învingători ai WW-II, dar și despre experimentarea cu succes a evoluției umane (și) prin producerea unor mașini aparent inutile - cum e și Urus.

  • Green_Alex, joi, 03.05.2018 14:07

    Mie nu mi se pare deloc inutil. Ba cred ca este o alegere mult mai rezonabila decat orice super-car. Adica dai 200K+ pe un supercar dar nu il poti conduce decat in weekend si asta cand nu ai familie, ca daca ai si copii deja nu stiu cand te mai poti da cu el (pe pista sau pe drum. Pe cand asa dai aceiasi bani dar te poti bucura de el in fiecare zi si te distrezi si cand mergi la munte pe serpentine, si cand te duci la ski si cand ii rupi fasul pe circuit (oare cati dintre cei care au supercar-uri le duc in mod constant pe circuit si stiu sa se dea suficient ca sa simta plusul de greutate al lui Urus?). As spune ca e cel mai util/cerebral supercar.

  • Corocsenie Adrian, joi, 03.05.2018 14:12

    E mai mult un SAC (Sports Activity Coupe) decat un SUV. Ce mai e de zis la ea ? Masina e chirurgie pe creier cred ca la condus. Totul la extrem. Dar nimic util....doar de fitze. Nu degeaba o cumpara atatea ,,doamne''....

  • adi_10, joi, 03.05.2018 14:49

    trebuie doar sa citesti cati cai putere are si...nu mai e nimic de zis. pacat ca nu o sa mi-o permit probabil niciodata:)

  • mm, joi, 03.05.2018 14:52

    o masina care oglindeste perfect brava lume de astazi...

  • andi, joi, 03.05.2018 16:13

    Daca tot stam sa facem corectura pe text: "expus la o socala in Italia" adica autorul a vrut sa zica scoala locala sau ce o fi vrut sa zica.

  • Corocsenie Adrian, joi, 03.05.2018 16:39

    ps. La anu o vom vedea pe plaja la Mamaia trasa din apa cu tractorul :))

  • @automarket, joi, 03.05.2018 17:58

    Alfa Romeo Stelvio QV are performanțe peste majoritatea rivalilor menționați. Să nu mai spun de Jeep Grand Cherokee Trackhawk.

  • nume, joi, 03.05.2018 21:02

    MLB, cea mai buna arhitectura a momentului? Cine a stabilit acest lucru si pe ce criterii?

  • bogdanm, vineri, 04.05.2018 01:09

    @zarnesteanu si @ kirotractor Mulțumesc pentru aprecierile voastre. @andi Mulțumesc pentru sesizare

  • pipo, vineri, 04.05.2018 12:39

    Da..ce ar mai fi de spus ? Frumos articolul, felicitari AM / BM. In general nu citesc articole despre astfel de bolizi/supercar-uri si mai ales cele italiene, fiindca nu prea ma (mai) pasioneaza si nici nu prea le vad rostul . Dar modelul asta chiar mi-a atras atentia si imi pare bine ca mi-am facut timp sa citesc articolul. Mie mi se pare impresionant ce au facut italienii (sau VW ,ca aici nu prea imi este clar ?), performantele masinii le gasesc uluitoare pt. un SUV. Gasesc acest model chiar practicabil si nu vad motive pt. care sa nu aiba un real succes. Daca chiar iti permiti, consumul nu e o problema si iti plac masinile sport , cred ca e o alegere usoara ,mai ales ca acum ai avea si argumente (spatiu spate/portbagaj = rezolvate) daca trebuie sa-ti convingi consoarta eventual. Ii explici cu frumosul cum ar arata ea cand ar aparea cu kinderu la "private school" in marea aia de Chayenne-uri si R.Rover-uri cu bestia asta . Glumesc acum..masina chiar merita banii astia, in definitiv e cea mai performanta din clasa ei . Daca as trai in "alt film" mi-as lua-o maine.

  • xxx, vineri, 04.05.2018 13:52

    Italienii au fost doar executanți, VW a decis. Chiar daca italienii sunt super-ingineri (am lucrat cu ingineri italieni sunt super tari in ceea ce fac) când ii pui la cârma o cam dau in bara. Acum VW are in panoplie toata gama de SUV, greu sa-i depășești in momentul de fata.

  • Kirotractor, vineri, 04.05.2018 14:42

    @@am: Da, și Stelvio Q4 (V6 2,9 l - 510 CP) și TrailHawk-ul (V8 6,2 l - Hellcat 707 CP) au practic aceleași performanțe ca Urus - excepție, Vmax -, la un preț mai mic de jumate (82K $, respectiv 87K $ - în State, unde Urus costă 200K $ preț de bază.) Unica lor problemă e... emblema. :-) Fiindcă în principal asta face prețul (d-aia un Porsche Cayenne Turbo S cu ceva opționale e și el p-aproape de Urus.) Dar fiecare e destinat altui segment de cumpărători, Alfa fiind de ex. mai mică de ex. și cu cca 400 kg mai ușoară, de unde și timpul-record pt SUV-uri obținut pe circuitul ăla nemțesc de-a ajuns argument de marketing. Iar Jeep-ul nu se poate lăuda nici măcar cu reputația slăbuță a mărcii cu trifoi apropo de fiabilitate, lăsînd deoparte taxe / consumuri etc.. Discuția e oricum inutilă pentru noi, ăștia *normalos* - dar, culmea, la fel de inutilă și pentru cei 23 (parcă) clienți de Urus de la noi. Care pot paria că n-au răbdarea să citească întregul test de-aici - și asta, în eventualitatea că intră totuși pe site să se uite la poze. :-)

  • Kirotractor, vineri, 04.05.2018 14:43

    Erată: era vorba de Grand Cherokee TrackHawk, evident.

  • KALEL, sâmbătă, 05.05.2018 01:38

    poti sa detaliezi te rog: "Pedala de frână pare că oferă resurse infinite, cu o a doua cursă atunci când credeai că ai folosit tot ce aveai la dispoziție" in special partea cu "a doua cursa"

  • pff, duminică, 06.05.2018 18:40

    Grand Cherokee SRT Trackhowk (717CP/875Nm) cred ca-l bate la acceleratie.

  • popf33, luni, 07.05.2018 09:41

    Mi-a placut in emisiuna "La volan" din 05.05.2018 afirmatia depre Tesla Model X "..este un ou electric si atat."

  • Kirotractor, luni, 07.05.2018 11:37

    @pff : Nu, Trackhawk-ul (testat de Car&Driver) face 0-97 km/h (adică 60 mph) în 3,5 s efectiv - cca. 3,7 s pînă la sută -, în timp ce nemții de la ams au reușit cu Urus 0-100 km/h în 3,4 s (cu 0,2 s mai rapid ca-n prospect.) Motivul: Jeep-ul e mai greu cu vreo 200 kg - dar și mai ieftin cu 113.000 coco...;-) Discuția e complicată-n orice caz, fiindcă nu doar echiparea/designul sînt mai moderne pe Urus, ci și fiabilitatea Jeep mai dă rateuri (pseudo-Hemi-ul de 6,2 și 707 HP cu push-rods e OK, nu însă și restul mașinii...)

  • @pipo, miercuri, 09.05.2018 17:20

    Exact comentariul pe care l-as fi facut si eu... Bravo Bogdan M. !