Calitate / Pret
Ajungem la capitolul unde Kia ar putea domina autoritar segmentul, dacă nu ar exista produsele celor de la Dacia. Stonic are un preț de pornire de 13.700 de euro pe piața din România, unul dintre cele mai accesibile atunci când vine vorba de achiziția unui SUV mic. Calculele pentru versiunea testată de noi, adică cea de 120 de cai putere, încep de pe la 15.400 de euro, valoare în care primești și nivelul de echipare Urban, și el destul de generos cu cele necesare unei mașini moderne.
Prin comparație, un Citroen C3 Aircross cu motor pe benzină de 110 cai putere este mai ieftin cu doar 11 euro. Honda HR-V în versiunea de 130 de cai putere, benzină, are un preț astronomic în comparație cu Stonic, adică 21.000 de euro. La fel și colegul de concern Hyundai Kona, care este la fel de scump, deși beneficiază de același motor de 120 de cai putere.
Mazda CX-3 în versiunea de 120 de cai putere costă 15.000 de euro, însă un nivel de echipare Challenge urcă valoarea la 17.700 de euro. Cel mai ieftin Nissan Juke cu motor comparabil (adică 1.2 de 115 CP) este de asemenea mai scump, ajungând tot la aproape 17.000 de euro.
Opel Crossland X este foarte aproape de Stonic, oferind un preț de pornire de 14.500 de euro pentru versiunea sa de 110 cai putere. Peugeot 2008 facelift pleacă de la 16.200 de euro, iar un Renault Captur cu 120 de cai putere benzină ajunge la 15.000 de euro. N-am uitat nici de Seat Arona și versiunea 1.0 TSi de 115 cai putere, care pleacă de la 17.400 de euro.
Ar mai fi pe listă și Suzuki Vitara, modelul japonez fiind oferit în România cu un preț de pornire de 13.650 de euro, valabil fix pentru versiunea entry-level, echipată cu motor de 120 de cai putere benzină. Spre deosebire de cel de pe Stonic, este un motor clasic, aspirat.
În tot acest amalgam de prețuri și socoteli nu trebuie să uităm de liderul incontestabil la acest capitol, Dacia Sandero Stepway, care, deși oferă un motor pe benzină de numai 90 de cai putere, promite să coste doar 11.500 de euro alături de nivelul de echipare de top Prestige.
mi-a placut stonic de la prima vedere. pacat insa ca nu are un motor benzina in jur de 140-150 cai. cel de 1.4 de pe I30 ar fi ideal, parerea mea. iar cu preturile afisate, cam ia fata concurentei din import