Interior
Într-un segment în care toți producătorii își propun să vină cu tot felul de artificii de design și tehnologie pentru a fura inima unui public dominat de dorința de a ieși în evidență, Kia este ușor împotriva curentului cu noul Stonic.
Designul interior este destul de simplist și bazat în primul rând pe ergonomie. Ai comenzi pentru climatizarea manuală pe care le poți acționa și cu ochii închiși, însă pe volan există o aglomerare de butoane care s-ar putea să necesite acomodare.
A trecut mult timp de la ultimul test cu o mașină în care n-am găsit aproape deloc un plastic moale la interior. Kia ne arată că mai există și alți constructori în afară de Dacia care folosesc un plastic tare și neprietenos la nivelul habitaclului. Dacă stau bine și mă gândesc ar mai fi și Suzuki cu al său Vitara.
Planșa de bord, consola centrală, fețele ușilor sunt toate îmbrăcate într-un plastic tare, care îți dă impresia de austeritate. Acest aspect auster poate fi mascat prin optarea pentru o serie de inserții colorate la nivelul planșei de bord și al consolei centrale, încercând să sugereze timid că și Stonic este o mașină care poate fi personalizată.
Din fericire, Kia mai salvează situația cu o serie de spații de depozitare generoase, atât la nivelul ușilor cât și al consolei centrale. Pe locurile din spate se călătorește decent, cu suficient spațiu la picioare, clar mai mult decât în cazul lui Nissan Juke, spre exemplu. Mașina nu excelează însă asemeni unor rivali ca Citroen C3 Aicross și Opel Crossland X.
Stonic nu impresionează nici când vine vorba despre portbagaj. Acesta are o capacitate totală de 352 de litri, atunci când optați pentru un kit de pană, și de 332 de litri când vorbim despre o roată de rezervă temporară. Este suficient cât să plaseze Stonic în partea inferioară a clasamentului, pe același etaj cu nume precum Mazda CX-3, Opel Mokka X, Nissan Juke, Ford Ecosport, Hyundai Kona și Dacia Sandero Stepway.
mi-a placut stonic de la prima vedere. pacat insa ca nu are un motor benzina in jur de 140-150 cai. cel de 1.4 de pe I30 ar fi ideal, parerea mea. iar cu preturile afisate, cam ia fata concurentei din import