Kia Stonic

1.0 Benzina Turbo (T-GDI) 120CP Man6 Urban HP

Interior

3.5

Într-un segment în care toți producătorii își propun să vină cu tot felul de artificii de design și tehnologie pentru a fura inima unui public dominat de dorința de a ieși în evidență, Kia este ușor împotriva curentului cu noul Stonic.

Designul interior este destul de simplist și bazat în primul rând pe ergonomie. Ai comenzi pentru climatizarea manuală pe care le poți acționa și cu ochii închiși, însă pe volan există o aglomerare de butoane care s-ar putea să necesite acomodare.

A trecut mult timp de la ultimul test cu o mașină în care n-am găsit aproape deloc un plastic moale la interior. Kia ne arată că mai există și alți constructori în afară de Dacia care folosesc un plastic tare și neprietenos la nivelul habitaclului. Dacă stau bine și mă gândesc ar mai fi și Suzuki cu al său Vitara.

Planșa de bord, consola centrală, fețele ușilor sunt toate îmbrăcate într-un plastic tare, care îți dă impresia de austeritate. Acest aspect auster poate fi mascat prin optarea pentru o serie de inserții colorate la nivelul planșei de bord și al consolei centrale, încercând să sugereze timid că și Stonic este o mașină care poate fi personalizată.

Din fericire, Kia mai salvează situația cu o serie de spații de depozitare generoase, atât la nivelul ușilor cât și al consolei centrale. Pe locurile din spate se călătorește decent, cu suficient spațiu la picioare, clar mai mult decât în cazul lui Nissan Juke, spre exemplu. Mașina nu excelează însă asemeni unor rivali ca Citroen C3 Aicross și Opel Crossland X.

Stonic nu impresionează nici când vine vorba despre portbagaj. Acesta are o capacitate totală de 352 de litri, atunci când optați pentru un kit de pană, și de 332 de litri când vorbim despre o roată de rezervă temporară. Este suficient cât să plaseze Stonic în partea inferioară a clasamentului, pe același etaj cu nume precum Mazda CX-3, Opel Mokka X, Nissan Juke, Ford Ecosport, Hyundai Kona și Dacia Sandero Stepway.

  • someone, luni, 08.01.2018 10:03

    mi-a placut stonic de la prima vedere. pacat insa ca nu are un motor benzina in jur de 140-150 cai. cel de 1.4 de pe I30 ar fi ideal, parerea mea. iar cu preturile afisate, cam ia fata concurentei din import

  • mm, luni, 08.01.2018 10:11

    iar ametiti datele, vitara cool aspirant 120 cp - 13550 euro, kia 1.2 GSL URBAN M aspirant 84 cp - 13709 euro, stonic o avea alte avantaje care sa justifice diferenta de pret (ca de ex 7 ani garantie) dar care nu au fost evidentiate in acest articol .

  • ACE - Craiova, luni, 08.01.2018 10:50

    Modelul este destul de OK. Merita nota 8 si putea spera la o nota mai mare daca avea si o versiune 4x4 si un portbagaj ceva mai mare... O observatie/completare la comentariul automarket.ro KIA STONIC, cu safety pack - EURONCAP Report 2017 - 5 stele https://www.euroncap.com/en/results/kia/stonic/29605

  • bogdanm, luni, 08.01.2018 11:13

    @mm Am luat în calcul puterea oferită de Stonic și Vitara atunci când am făcut comparația. Ambele versiuni la care m-am raportat dezvoltă 120 de cai putere. Diferența reiese, după cum am precizat și în text, că unul este „ASPIRANT” iar celălalt turbo. @ACE - Craiova Mulțumesc de precizare.

  • ioi, luni, 08.01.2018 13:06

    Stilul actual Kia prezent la toate modelele e cel mai pe placul meu. Motorizarile sunt la nivelul concurentei. Cand ma gandesc ca in urma cu multi ani nici nu ma gandeam ca o sa-mi placa modelele de la Kia. Acum, Picanto GT e cred ca urmatoarea mea masina de oras.

  • @BOGDANM, luni, 08.01.2018 17:02

    CEA DE 120CP (DIN TEST) ESTE 15400

  • dan_grc, luni, 08.01.2018 17:31

    Am vazut si eu un SUV in clasa mica sub 16.000 euro si care nu arata deloc rau la exterior, iar la interior are dotari decente, un Captur de ce costa minim 18 000, doar pentru ca are aer conditionat automat ?

  • Andy, luni, 08.01.2018 18:25

    @dan Captur-ul cu ac auto e minim 17.000, nu 18.000. 18.400 e cu automata. Vorbim de motorizarea 1.2 120 cp. E mai scump ca Stonic, insa e mai practic (103 l in plus la portbagaj) si mai fasnet dpdv al acceleratiei. Altfel, ca design interior/exterior, imi plac mai mult Kia si mai ales C3 Aircross.

  • Chia(r) stânic?, luni, 08.01.2018 20:53

    Chia sputnik asta nu-mi inspiră nicio încredere. E un coteţ supraevaluat care are pretenţia de a fura din clienţii Duster-ului. Vă vine să credeţi?

  • Cineva, luni, 08.01.2018 21:47

    @Chia(r) stânic? Se pise pe Duster din Univers ! Nu poti compara !

  • Kirotractor, miercuri, 10.01.2018 12:07

    Hai să fim obiectivi: la 14.550 euro (deci cu o mie mai ieftin), un Duster 1.2 TCe de 125 CP tot 2X4 și cu performanțe similare, dar mai încăpător / confortabil, e clar preferabil. Ca să nu mai vb de un Duster 4x4 f. capabil în off-road, cu doar 1.000 mai scump decît Rio asta un pic înălțată care în afară de trotuare nu știu ce-ar mai putea urca. Plusul garanției enorme rămîne real pt Kia, dar conține și capcana dependenței de serviceul (scump) la dealer timp de 7 ani.

  • Kirotractor, miercuri, 10.01.2018 12:14

    P.S: Nu mai zic că diferențele privind finisarea interioară sînt practic insesizabile raportate la noul Duster, care nici nu-i urît deloc *pe dinafară*. Ba mai mult de-atît, scaunele lui Stonic de ex. îmi par bune doar pentru... stoici, :-) dincolo de textila cu aspect jalnic care le acoperă.

  • xxx, luni, 15.01.2018 09:36

    M-am uitat in week-end la varianta cea mai ieftina 13709€, mie nu-mi place, rotile de 15'' nu o ajuta in design, cu 17'' este cu totul altceva dar costa. Interiorul este spartan, scaunele nu sunt departe de Sandero STEPWAY. Daca vrei sa pui navigație + 965€ , nu are roate de rezerva,.... Modelul de baza este mult sub Sandero STEPWAY 0,9, părerea mea ca nu merita

  • Kirotractor, miercuri, 17.01.2018 15:12

    Da, și eu cred că versiunea... suvizată a lui Hyundai i20 (Active, motor identic 1.0 Turbo dar de 100 CP și practic aceleași performanțe, cu avantaju lunui consum mai mic fiindcă-i cu cca.100 kg mai ușoară) e mai rentabilă la 13.200 euro - cu discount-ul actual.

  • user001, miercuri, 28.02.2018 00:21

    "Nu ne-a placut:Plasticul tare de la interior" La Polo,T-Roc si altele marca VAG nu ati spus asta desi am urcat in aproape toate modelele KIA si VAG si ce vreti voi si pot spune ca au materiale cam lafel de ok cu mica-marea diferenta ca VAG(Audi A3 de exemplu) are materiale mult mai bune in fata decat cele oferite pentru locurle din spate(mi se mare discriminare mai mare decat cea cu negri,asiatici etc) pe cand KIA are cam aceleasi materiale si in fata si in spate. @Kirotractor"Hai să fim obiectivi: la 14.550 euro (deci cu o mie mai ieftin), un Duster 1.2 TCe de 125 CP tot 2X4 și cu performanțe similare, dar mai încăpător / confortabil, e clar preferabil." Te invit la test drive cu ambele si mai vorbim.

  • adi, vineri, 09.03.2018 11:02

    daca avea portbagaj mai mare, varianta 4x4 si un plastic mai rafinat la interior...chiar merita banii...