Kia Stinger

2.0 Benzina Turbo (T-GDI) 245CP 4x2 Aut8 GT Line

Interior

4.0

Pentru ceea ce îți arată Stinger dacă aduni într-un raport capitolele design, performanțe și preț, interiorul mașinii și ceea ce-ți oferă el este mai mult decât corect.

Lista de dotări este bogată încă din versiunea de bază Trend Line (tapițerie din piele ecologică, cameră de marșarier, display central de 7 inch cu navigație plus o armată de sisteme de siguranță activă), iar GT-Line-ul testat de noi plusează cu scaune cu regaje electrice pentru pasagerii din față, volan încălzit și învelit cu piele perforată, head-up display și senzori de parcare față și spate.

Designul interiorului este inspirat din ce am mai văzut în ultima perioadă la frații de concern de la Hyundai, iar ăsta e un lucru bun. Planșa de bord e "curată" fără a fi fost nevoie de eliminarea butoanelor fizice relevante, iar display-ul central e așezat deasupra bordului, în raza vizuală a șoferului. Nici scaunele nu sunt o problemă, ba din contra: îți oferă atât confort la drum lung, cât și sprijin lateral decent la rulare sportivă. 

Materialele sunt de calitate ridicată, sentimentul fiind că cei de la Kia n-au făcut prea mult economii când a fost vorba de "pregătirea" lui Stinger de întânirea cu degetele și privirea potențialilor clienți. Implicit consola centrală este finisată într-un aluminiu patinat, o plăcere în utilizare față de din ce în ce mai utilizatul plastic piano black pe care-l regăsim implicit la unele mărcile premium cu ștaif. Îl are și Stinger, dar pe rama display-ului central și pe unul dintre brațele volanului. Zone pe care nu prea le atingi cu degetele.

Avem și spații de depozitare multiple, implicit la baza planșei de bord, unde există un spațiu cu încărcare prin inducție pentru telefonul mobil. Buzunarele ușilor sunt și ele bine croite și pot primi sticle de maxim un litru.

Pe locurile din spate există un spațiu extrem de generos la nivelul picioarelor. Tunelul central este însă destul de înalt și nu va permite o rulare confortabilă pentru trei pasageri. La nivelul capului nu este foarte mult loc, întrucât linia de coupe cere tribut, mai ales de la cei care se apropie de 1.80 metri.

Hayonul cu acționare electrică oferă o gură de acces generoasă, dar portbagajul ar avea nevoie de ceva mai mulți litri, pentru că cei 406 oferiți sunt cam puțini în comparație cu ce promit rivalii Seria 4 Gran Coupe și Audi S5. Nu mai vorbesc de Volkswagen Arteon.

  • hazard, luni, 22.07.2019 10:54

    Iata un exemplu de masina reusita.

  • someone, luni, 22.07.2019 12:35

    aspectul, tractiunea spate, partea tehnica sant foarte reusite. dar cel mai reusit fapt e ca toate acestea se ascund sub numele de Kia. Niceee

  • dan_grc, luni, 22.07.2019 13:57

    Cel mai important atu cred ca este pretul, la banii astia de abia ajungi la o compacta premium, cu dotari si motorizari mai slabe.

  • zet, luni, 22.07.2019 15:06

    Daca il chema VW Stinger lua 4.7 - 4.8 lejer, asa doar 4.2. Stati linistiti, noi stim care e adevarul, secretul vostru e in siguranta ;)

  • Mifi, luni, 22.07.2019 18:56

    Merita mentionat si peugeot ca un concurent in segment, 1.6 225CP la 36.652 euro

  • Andrei, luni, 22.07.2019 22:30

    O KIA de peste 30000 euro? Cu interiorul acela si finisarile alea? Nu, multumesc.

  • assur, miercuri, 24.07.2019 12:06

    Singurul defect al acestei masini este ca scrie KIA pe ea. Sunt multe firme cu aceeasi problema, cum sa urce spre segmentul premium sau acces-preminum fara sa isi erodeze prea mult cota de piata printr-o astfel de tranzitie si sa fie si acceptata de clienti repozitionarea. Va reusi Kia unde a esuat Volkswagen (esecul lui Phaeton de ex)?