Calitate / Pret

4.0

Nu mai e niciun secret deja ca noua generație Kia Sportage este mai scumpă. Internetul deja vuiește, însă, adevărul este că toată tehnologia adusă de Kia pe SUV-ul său de succes nu poate fi oferită gratis.

De-a lungul timpului, Sportage a devenit cel mai bine vândut model din gama Kia. Asta, deși nu a fost niciodată cea mai accesibilă mașină vândută de sud coreeni. Chiar și așa, majoritatea clienților vedeau în Sportage o ofertă imbatabilă din punct de vedere al raportului calitate/preț. Rămâne de văzut dacă și noul model va rămâne la fel, având în vedere că nu doar Kia a majorat prețurile pentru modelele noi.

Cel mai ieftin Sportage pe care poți să ți-l cumperi acum în România începe de la sub 26.000 de euro pentru un model dotat cu transmisie manuala, tracțiune față și motor de 1.6 litri, turbo sub capotă. Dacă dorești o versiune hibridă, precum cea testată de noi, prețul crește până la minim 34.500 de euro, preț de listă, pentru versiunea de bază Style.

Primești astfel, în standard, lucruri precum jante de 17 inch, faruri LED, parbriz cu izolare fonică, volan îmbrăcat în piele, tapițerie textilă, scaun șofer reglabil pe înălțime, cu suport lombar, navigație de 12.3 inch, un instrumentar de bord digital de 4 inch, moduri de condus și foarte multe sisteme de siguranță (atât active, cât și pasive).

Modelul nostru de test purta, însă, o etichetă de aproximativ 43.000 de euro. Asta pentru că vorbim de o echipare GT-Line, combinată cu câteva elemente opționale în plus. Printre elementele care ne-au răsfățat s-au numărat un ecran de 12.3 inch pentru instrumentarul de bord, un sistem audio Harman Kardon, un sistem de camere la 360 de grade, faruri adaptive LED cu funcție Matrix, volan încălzit, tapițerie din piele și multe altele.

Comparativ cu rivalii săi, Kia Sportage rămâne o opțiune atractivă. De exemplu, Volkswagen Tiguan are un preț de pornire de 30.700 de euro. Dacă vrei versiunea hibridă, va trebui să urci până la 41.300 de euro (dar trebuie menționat că vorbim de o versiune PHEV, ce va beneficia de o reducere de aproape 5.000 de euro prin programul Rabla).

Pentru Tucson prețurile încep de la 25.000 de euro și urcă la minim 36.100 pentru o versiune hibridă. Mazda CX-5 a primit recent un facelift, iar prețurile au urcat subtil și pentru alternativa japoneză. Însă, ea nu oferă o versiune full-hybrid, ci doar motoare convenționale. Prețurile pentru un CX-5 încep de la 24.700 de euro pentru versiunea cu motor de 165 CP și transmisie manuală.

În acest moment, Nissan Qashqai pare cea mai accesibilă mașină din segment, cu un preț de pornire de 23.500 de euro, în timp ce pentru Honda CR-V, unul din puținele hibride clasice din această zonă, prețurile încep de la 37.000 euro.

  • netam-nissan, luni, 07.03.2022 11:38

    Parcă era vreo 18 mii. Plusul ajungerii la 43 mii e că o să am mai puține în față să-mi ia viziunea vizionară. Și tot e bine că n-ați mai pus datele tehnice de la Passat TDI.

  • ds, luni, 07.03.2022 12:09

    O mașină pe care aș cumpăra-o oricând, cunoscând foarte bine modelul anterior. Dar, sincer, estetic îmi place mai mult vechiul model (2018-19-20), dar, mă rog, sunt subiectiv. Observ că la GT line au introdus sistem audio Harman Kardon, un sistem de camere la 360 de grade, faruri adaptive LED cu funcție Matrix, iar la motorizarea 1.6 benzină sunt 10 cp în plus. Păcat de servisare, în unele locuri este la pământ...

  • ATB, luni, 07.03.2022 14:47

    Am fost s-o vad in showroom, practic esti obligat sa-ti cumperi versiunile cele mai scumpe; daca ecranele ti le poti lua optional, de ex., fetele de usi si bordul sunt din plastic mizerabil, tare ca piatra :) pe primele doua versini. Pt mine la un SUV de aproape 30k asta e o gluma proasta

  • Răzvan, luni, 07.03.2022 15:12

    43000 euro pentru un suv cu tracțiune doar față zic eu că nu merită. La banii ăștia iei RAV 4, tot hibrid, cu 4x4,care în timp se comporta mai bine.

  • VAleriu, luni, 07.03.2022 15:30

    Nu cred ca mai exista in clasa ei o alta masina asa de urata cel putin in partea frontala

  • Moldovean, luni, 07.03.2022 16:40

    O fi bună, de fapt sigur e, dar e urâtă. Ieri am fost la spălătorie cu mașina mea și a tras o Sportage de asta nouă lângă mine. Și în realitate tot urâtă e.

  • Andrei, luni, 07.03.2022 17:49

    Eu nu am inteles din review ce fel de hibrid e.. banuiesc ca Full Hybrid, adica nu mild si nici plug-in. Intreb pentru ca initial in Europa s-a zis ca o sa vina doar versiunea Plugin, sau poate nu am inteles eu bine. Apoi, de ce nu sunt date informatii despre cati km merge in mod complet electric? Stiu ca in general sunt putini, dar cati (3, 5) ?

  • adig01, luni, 07.03.2022 20:36

    Rav4 nu-l vad luat in seama pentru comparatie. Nu inteleg care sunt propulsoarele noi ptr ca motorul de 1.6 turbo are ceva de cand e pe piata plus cutia cu convertizor e antica deja. Rav4 e cu mult in fata la eficienta combustibil + tehnologie cutie (de fiabilitate nu mai vorbim)

  • PMC, marţi, 08.03.2022 11:03

    Niciodata nu m-am omorat dupa SUVuri, le-am considerat si le consider in continuare inutile si urate, marea lor majoritate. Nu as cumpara, in principiu. Dar acum, avand in vedere tembelizarea generala dictata de Brucsal, ar fi 100% exclus sa iau o vită de-asta de masina cu motor pe benzina. Consumul vostru din test e foarte bun la 7 L in oras, si cred ca stiu cum l-ati scos: stand in trafic mult pur si simplu pe loc, cu motorul termic oprit, cu demaraje de pe loc cu motorul electric. La drum, unde conteaza consumul (ca doar nu iei SUV sa mergi la Lidl) acolo v-a ars. Mai ales pe praful asta, la 8 RON/L... Ehei!... Sa va traiasca planeta, tembelilor de la Burcsel!

  • Seriff, marţi, 08.03.2022 12:22

    @Pmc, pai normal, masinile hybrid consuma mult la drum lung, pentru ca sunt grele si pentru ca motorul electric nu mai ajuta cu nimic la 120 la ora, in oras, tot respectul, consuma putin fiindca vorba ta, se sta mai mult pe loc si se merge 90% din timp electric, evident pentru o astfel de masina ideal ar fi un motor diesel, pentru ca in teorie suv-urile sunt masini de drum lung, nu de mers la paine cu ele.

  • Andrei, marţi, 08.03.2022 18:17

    Bun consumul in oras si slab in extern, acolo unde te astepti sa folosesti balena asta. Daca avea si Awd consumul era si mai mare. Paradoxal, nu? Cat priveste notarea, toate masinile au 4.x stele, ceea ce este imposibil. Trebuie sa revizuiti criteriile de notare.

  • Răzvan, marţi, 08.03.2022 20:51

    Constat că mi s-a ridicat embargoul. Pot să votez iar pe aici.

  • nu, miercuri, 09.03.2022 10:34

    cum sa coste atat... Doamne fereste. iau audi, bmw, lexus la 34-43000(care si astea sunt overpriced)

  • theodor2004, marţi, 15.03.2022 11:07

    @Automarket: ati scris la pretul de achizitie ca, mai accesibil decat Sportage este doar Nissan Qashqai, care pleaca de la 23 500 euro. Ei bine, nici el nu mai este asa de ieftin ptr ca intre timp s-a scumpit cu 1200 euro (varianta de baza) si 2000 euro (varianta Tekna).

  • ironR, miercuri, 16.03.2022 14:16

    Bun review - neasteptate cuvintele de lauda la adresa masinii, dar cam mare nota, eram obisnuit sa fie in jur de 4. Nu mai conteaza, eu mi-am dat comanda de una. Abia astept sa vad cu ochii mei ce minune mai e si cu matrix LED-ul ala. Personal nu am mai testat alta masina, actualul model detinut din 2017 m-a facut sa merg cu ochii inchisi direct/tot la KIA.

  • Cici de la bucatarie, miercuri, 16.03.2022 14:36

    Coreenii la acest motor panaceu universal de 1.6 au recall de foc la greu in noua lume . Tine ca la toti , maxim 120 k . Ia bagati vreo 300 de kg cumparaturi ( ULEI ) de la un supermarket si porniti caldura sa vedem cat consuma ?

  • @cici, marţi, 20.12.2022 18:22

    minciunelele online se dau moca. Nu e niciun foc la gamma. Dar e OK sa faci propoziții când n-ai niciun leu în buzunar.

  • Dragos, miercuri, 25.01.2023 16:45

    Toate bune, dar când spui că încap "4 adulţi de 18m înălţime"...m-aţi pierdut!!!

  • Victor, duminică, 27.08.2023 08:17

    Aflăm din acest review că putem avea un head-up display mare sau conectivitate Android Auto wireless. Serios?!!!