Interior

4.5

Evoluția modelului Sportage a arătat un fel de paradox de-a lungul timpului, cel puțin pentru noi, europenii, obișnuiți cu un anumit tipar de a face mașini. Modelele de la producătorii germani, de exemplu, arată o oarecare maturizare prin design, pe măsură ce adună fire de păr alb. Aici, lucrurile stau chiar invers.

De-a lungul celor 5 generații de Sportage lansate de Kia, am văzut constant cum interiorul a devenit din ce în ce mai tineresc, digitalizat și prietenos cu utilizatorii. Noua versiune duce lucrurile la un alt nivel.

Totul arată cum ar trebui într-un model lansat în 2021. Avem ecrane mari, montate într-o singură unitate pe planșa de bord, cu un design curbat. Ai toată tehnologia de care ai nevoie, precum și materiale de bună calitate acolo unde contează. Singura critică aici ar fi folosirea cu mână largă a suprafețelor de plastic negru lucios.

Aceste zone s-au dovedit adevărate aspiratoare de amprente și urme de tot felul, de-a lungul testului. Toată consola centrală, mari părți din zona de deasupra planșei de bord, precum și panourile ușilor se vor confrunta cu această problemă.

O altă critică ar fi zona inferioară a panourilor ușilor, care folosește un plastic tare și neprietenos, dar nu e nimic din ceea ce nu regăsești și pe alte modele din segment. Din fericire, aici se cam opresc criticile, care nu sunt nici pe departe un „deal breaker”, cum spun americanii.

Pe partea pozitivă a lucrurilor putem nota simplitatea butoanelor din cabină, ergonomia excelentă (totul e plasat intuitiv în jurul tău), materialele de bună calitate (plastic moale pe zona superioară a habitaclului și pielea combinată cu Alcantara pe scaune), multe zone de stocare și spațiul generos.

Kia Sportage este acum una dintre cele mai mari și spațioase mașini din acest segment, oferind loc destul și pentru patru adulți de peste 1.8 metri înălțime. La nivelul poziției de condus, nicio surpriză: stai sus, iar scaunele oferă confortul necesar pentru drumuri medii și lungi.

Portbagajul are o capacitate de 587 de litri pe versiunea hibridă, ceea ce este mai mult decât oferă Kuga (475 litri) sau Honda CR-V (497 litri), ori chiar Mazda CX-5 (510 litri). Volkswagen Tiguan chiar și în versiune PHEV ramane rege la acest capitol, cu un neverosimil 615 litri.

  • netam-nissan, luni, 07.03.2022 11:38

    Parcă era vreo 18 mii. Plusul ajungerii la 43 mii e că o să am mai puține în față să-mi ia viziunea vizionară. Și tot e bine că n-ați mai pus datele tehnice de la Passat TDI.

  • ds, luni, 07.03.2022 12:09

    O mașină pe care aș cumpăra-o oricând, cunoscând foarte bine modelul anterior. Dar, sincer, estetic îmi place mai mult vechiul model (2018-19-20), dar, mă rog, sunt subiectiv. Observ că la GT line au introdus sistem audio Harman Kardon, un sistem de camere la 360 de grade, faruri adaptive LED cu funcție Matrix, iar la motorizarea 1.6 benzină sunt 10 cp în plus. Păcat de servisare, în unele locuri este la pământ...

  • ATB, luni, 07.03.2022 14:47

    Am fost s-o vad in showroom, practic esti obligat sa-ti cumperi versiunile cele mai scumpe; daca ecranele ti le poti lua optional, de ex., fetele de usi si bordul sunt din plastic mizerabil, tare ca piatra :) pe primele doua versini. Pt mine la un SUV de aproape 30k asta e o gluma proasta

  • Răzvan, luni, 07.03.2022 15:12

    43000 euro pentru un suv cu tracțiune doar față zic eu că nu merită. La banii ăștia iei RAV 4, tot hibrid, cu 4x4,care în timp se comporta mai bine.

  • VAleriu, luni, 07.03.2022 15:30

    Nu cred ca mai exista in clasa ei o alta masina asa de urata cel putin in partea frontala

  • Moldovean, luni, 07.03.2022 16:40

    O fi bună, de fapt sigur e, dar e urâtă. Ieri am fost la spălătorie cu mașina mea și a tras o Sportage de asta nouă lângă mine. Și în realitate tot urâtă e.

  • Andrei, luni, 07.03.2022 17:49

    Eu nu am inteles din review ce fel de hibrid e.. banuiesc ca Full Hybrid, adica nu mild si nici plug-in. Intreb pentru ca initial in Europa s-a zis ca o sa vina doar versiunea Plugin, sau poate nu am inteles eu bine. Apoi, de ce nu sunt date informatii despre cati km merge in mod complet electric? Stiu ca in general sunt putini, dar cati (3, 5) ?

  • adig01, luni, 07.03.2022 20:36

    Rav4 nu-l vad luat in seama pentru comparatie. Nu inteleg care sunt propulsoarele noi ptr ca motorul de 1.6 turbo are ceva de cand e pe piata plus cutia cu convertizor e antica deja. Rav4 e cu mult in fata la eficienta combustibil + tehnologie cutie (de fiabilitate nu mai vorbim)

  • PMC, marţi, 08.03.2022 11:03

    Niciodata nu m-am omorat dupa SUVuri, le-am considerat si le consider in continuare inutile si urate, marea lor majoritate. Nu as cumpara, in principiu. Dar acum, avand in vedere tembelizarea generala dictata de Brucsal, ar fi 100% exclus sa iau o vită de-asta de masina cu motor pe benzina. Consumul vostru din test e foarte bun la 7 L in oras, si cred ca stiu cum l-ati scos: stand in trafic mult pur si simplu pe loc, cu motorul termic oprit, cu demaraje de pe loc cu motorul electric. La drum, unde conteaza consumul (ca doar nu iei SUV sa mergi la Lidl) acolo v-a ars. Mai ales pe praful asta, la 8 RON/L... Ehei!... Sa va traiasca planeta, tembelilor de la Burcsel!

  • Seriff, marţi, 08.03.2022 12:22

    @Pmc, pai normal, masinile hybrid consuma mult la drum lung, pentru ca sunt grele si pentru ca motorul electric nu mai ajuta cu nimic la 120 la ora, in oras, tot respectul, consuma putin fiindca vorba ta, se sta mai mult pe loc si se merge 90% din timp electric, evident pentru o astfel de masina ideal ar fi un motor diesel, pentru ca in teorie suv-urile sunt masini de drum lung, nu de mers la paine cu ele.

  • Andrei, marţi, 08.03.2022 18:17

    Bun consumul in oras si slab in extern, acolo unde te astepti sa folosesti balena asta. Daca avea si Awd consumul era si mai mare. Paradoxal, nu? Cat priveste notarea, toate masinile au 4.x stele, ceea ce este imposibil. Trebuie sa revizuiti criteriile de notare.

  • Răzvan, marţi, 08.03.2022 20:51

    Constat că mi s-a ridicat embargoul. Pot să votez iar pe aici.

  • nu, miercuri, 09.03.2022 10:34

    cum sa coste atat... Doamne fereste. iau audi, bmw, lexus la 34-43000(care si astea sunt overpriced)

  • theodor2004, marţi, 15.03.2022 11:07

    @Automarket: ati scris la pretul de achizitie ca, mai accesibil decat Sportage este doar Nissan Qashqai, care pleaca de la 23 500 euro. Ei bine, nici el nu mai este asa de ieftin ptr ca intre timp s-a scumpit cu 1200 euro (varianta de baza) si 2000 euro (varianta Tekna).

  • ironR, miercuri, 16.03.2022 14:16

    Bun review - neasteptate cuvintele de lauda la adresa masinii, dar cam mare nota, eram obisnuit sa fie in jur de 4. Nu mai conteaza, eu mi-am dat comanda de una. Abia astept sa vad cu ochii mei ce minune mai e si cu matrix LED-ul ala. Personal nu am mai testat alta masina, actualul model detinut din 2017 m-a facut sa merg cu ochii inchisi direct/tot la KIA.

  • Cici de la bucatarie, miercuri, 16.03.2022 14:36

    Coreenii la acest motor panaceu universal de 1.6 au recall de foc la greu in noua lume . Tine ca la toti , maxim 120 k . Ia bagati vreo 300 de kg cumparaturi ( ULEI ) de la un supermarket si porniti caldura sa vedem cat consuma ?

  • @cici, marţi, 20.12.2022 18:22

    minciunelele online se dau moca. Nu e niciun foc la gamma. Dar e OK sa faci propoziții când n-ai niciun leu în buzunar.

  • Dragos, miercuri, 25.01.2023 16:45

    Toate bune, dar când spui că încap "4 adulţi de 18m înălţime"...m-aţi pierdut!!!

  • Victor, duminică, 27.08.2023 08:17

    Aflăm din acest review că putem avea un head-up display mare sau conectivitate Android Auto wireless. Serios?!!!