Interior

4.0

La fel ca frații săi mai mari, Kia EV3 mizează pe un interior minimalist și tehnologizat. Finisajele sunt de calitate, la fel și materialele. Pentru că vorbim despre un model cu zero emisii, în habitaclu regăsim o serie de materiale ecologice, rezultate inclusiv din PET-uri reciclate.

Chiar dacă regăsești destul de mult plastic, acesta este calitativ, nu se simte că asiaticii au făcut compromisuri din acest punct de vedere. Pe toată lungimea bordului ai o inserție din material textil.

Scaunele sunt destul de comode, tetiera este acoperită cu material textil, dar, cel puțin din punctul meu de vedere, au șezutul cam mic și nu oferă destul suport la nivelul pulpelor.

Deși majoritatea funcțiilor au fost preluate de ecranul central al sistemului multimedia, mai regăsești câteva butoane fizice în interior. Ele au dimensiuni generoase, astfel că sunt ușor de utilizat chiar și atunci când conduci. Inclusiv butoanele de pe volan sunt mari. Să nu uit de cele prin intermediul cărora modifici temperatura din habitaclu.

Că tot veni vorba, în unele cazuri, Kia a pus accentul pe ergonomie, dar în altele nu. De pildă, butonul de la care pornești/oprești mașina îl regăsești pe un "satelit" montat în partea dreaptă a coloanei de direcție. Tot aici ai și selectorul transmisiei.

Apoi ai butoanele de la care activezi încălzirea în scaunele față. Pe ele le regăsești pe portiere. Tot aici ai și butonul care activează încălzirea volanului. Deloc intuitiv. Adică de ce nu l-ai pune pe volan?

În condiții de lumină slabă, habitaclul este animat de sistemul de iluminare ambientală care, atenție, ajută la reducerea stresului și a anxietății cu ajutorul culorilor folosite.

Kia EV3 câștigă multe puncte la capitolul spații de depozitare. Buzunarele portierelor sunt suficient de încăpătoare, dar piesa de rezistență este, fără îndoială, tunelul central. Pentru că vorbim despre o mașină electrică, Kia și-a permis să nu instaleze o cotieră centrală convențională.

Astfel, tot spațiul de depozitare de care ai nevoie îl regăsești în tunelul central. Aici ai și două suporturi pentru pahare modulare, dar din păcate nu este iluminat. Astfel, noaptea este aproape imposibil să găsești orice ai depozitat în această zonă.

Spuneam că nu ai o cotieră convențională. Ai, în schimb, o măsuță extensibilă utilă dacă, să spunem, faci o scurtă oprire pentru a mânca ceva fără să cobori din mașină.

Trecem în partea din spate, acolo unde, pe spătarele scaunelor față, vei regăsi două umerașe. În ceea ce privește spațiul de pe banchetă, pasagerii de aici au un spațiu decent pentru genunchi, dar spațiul la cap este limitat. Cel puțin pentru mine, care am o înălțime de 1.92 metri.

Cu bacheta în poziție normală, portbagajul are un volum de încărcare de 460 de litri. Dacă rabatezi locurile din spate obții în total 1.250 de litri pentru bagaje. Dacă vrei mai mult, sub capotă mai ai un portbagaj suplimentar (frunk) de 25 de litri. Numai bun să depozitezi cablurile de încărcare.

Mini Aceman are un portbagaj de 300-1.005 litri, Peugeot E-2008 propune un portbagaj cu un volum cuprins între 434 și 1.467 de litri, iar Volvo EX30 pierde acest duel cu un portbagaj de 318 litri (904 cu bancheta rabatată).

  • Sak, marţi, 15.04.2025 13:48

    Eu cred ca pe segmentul lui are mai multi candidati. Numesc inca doi: Skoda Elroq, Renault 4

  • Matei_cel_nou, marţi, 15.04.2025 14:11

    Mai degrabă Renault Scenic e un contracandidat, la prețul asta. 47.500 în echiparea de top, sau 45.500 in Techno.

  • Cu ra jos, marţi, 15.04.2025 14:18

    Auzi la ei: "În cele 3 zile am acoperit în total 230 de kilometri, cu un consum mediu de 20.6 kWh/100 de km. Repet, temperaturile nu au fost ideale, am avut întotdeauna pornită climatizarea, încălzirea în scaune și, nu de puține ori, încălzirea în volan. 230 km in 3 zile. Temperaturile nu au fost ideale. Parca restul lumii circula numai pe temperaturi ideale. Dar bine ca ai accentuat cu REPET ala. Pai asta-i test mai feciorule? Ai fost pe minus 10 grade zilnic? Climatizare si incalzire in scaun tot timpul si pe deasupra, de multe ori incalzire in volan. Nu ma mir ca ti-au pacut multitudinea de spatii de depozitare si designul exterior curajos. Auzi la el, curajos. In rest, spor la scris! Curajos!

  • Jian de la Calafat, marţi, 15.04.2025 15:04

    Pe scurt, o învălmășeală de neajunsuri. Producatorii trebuie sa dea dovada de ratiune, BEV-urile reprezinta de multi ani un pariu pierdut. O solutie nonviabila pentru locomotie nu se mai impune sa fie propovaduita. Sigur, avem de-a face cu ultimele spasme oferite de BEV-uri, dar nici nu pot sa nu constat ca BEV-urile au decis sa nu-si dea obstescul sfarsit in deplina demnitate. Este alegerea lor, doar ca imaginea pe care o transmit baleiaza exclusiv intre ridicol si jalnic.

  • cos, marţi, 15.04.2025 15:30

    Ca sa inteleg mai bine: e "accesibilă (comparativ cu frații săi mai mari)", are optionale de vreo 6300euro (care vi se pare o suma mica inteleg) dar nu va place pretu piperat...hahaha cine sa va mai inteleaga nene?!! Parerea mea, un om care nu are nimic impotriva electricelor, asta chiar e o masina care nu merita 52k...oau

  • deputy, marţi, 15.04.2025 15:58

    e destul de scumpa, sincer si nu vine cu nimic senzational. 45.531 ptr un long range e mult!

  • Gigi, marţi, 15.04.2025 16:31

    Absolut exagerat pretul, restul nici nu mai conteaza. Punct!

  • Nsrei, marţi, 15.04.2025 16:54

    L-am începutul articolului SUV subcompact, eficient și accesibil, Ia sa vedem cat de accesibil 45mii și ceva mărunțiș. Daa al naibii de accesibil. Poate peste vreo 10 ani

  • Mihai, marţi, 15.04.2025 19:30

    La banii astia clar mergem pe Volvo EX30. La aceeasi bani ai mult mai multe

  • @Mihai, marţi, 15.04.2025 21:22

    La banii astia mergem, cine mergem ba gasca ce esti ?

  • Joe, marţi, 15.04.2025 21:27

    Așteptăm valul chinezesc cu prețul în jur de 20_ 25 fără dijma Ursulei! A luat ci eva din Moldova..direct din China la jumătate de preț l a ajuns cu tot cu container! Dar în Moldova nu s taxele Ursulei

  • Mihai, marţi, 15.04.2025 21:58

    Pai cei ce vor masina electrica iau masina electrica. Ceilalti, troacele obosite diesel ale germanilor. Sunt destui care au luat EX30: https://electrek.co/2025/01/09/volvo-sold-nearly-100000-ex30-electric-suvs-first-sales-year/ Peste 100000 bucati vandute intr-un an, e totusi un numar bunicel pentru o full electrica! E destula gashca? Sau tie iti plac manelistii cu BMW-urile?

  • ds, miercuri, 16.04.2025 09:06

    @21.27 Chinezii subvenționează masiv industria auto, "istețule", "taxele Ursulei" îți apără locurile de muncă din industria auto din țară și din Europa.

  • Jian de la Calafat, miercuri, 16.04.2025 09:17

    Eu, cand vreau sa ma dau interesant, ma dau. Cand eram la scoala ajutatoare de la Calafat, am inteles de la femeia de serviciu ca "a baleia" inseamna a oscila, dar ea zicea de a matura. baleiá vb. I. tr. 1 (telec.; compl. indică suprafețele ecranelor luminescente ale unor tuburi catodice) A parcurge cu un fascicul electronic. 2 A trece în revistă. Baleiază decenii bune de istorie americană (PER). 3 Fig. A mătura, a izgoni. • prez.ind. -iez. /

  • ds, miercuri, 16.04.2025 09:53

    @9.28 De obicei nu mă cobor la nivelul inepțiilor râgâite de indivizi cu iq la nivel de genunchiul broaștei. Doar voiam să te întreb: apă, hrană, energie, nu? Se vede că hrana cu aerul munților și fructele pădurii vă face să credeți că ați depășit starea de limax. Bâști, mă, d-aci!

  • zagado26, miercuri, 16.04.2025 13:59

    @Jian de la Calafat - Are şi femeia dreptatea ei! În franceză a mătura se traduce prin balayer!

  • Dr. Alexandru Obregia, miercuri, 16.04.2025 14:49

    @Bălăceanca Dacă nu sunteți capabili să îl reparați îl luam noi că avem experiență cu cazuri extreme.