Jeep Wrangler Unlimited

2.2 Diesel Turbo 200CP 4x4 Aut8 Rubicon

Design

5.0

Jeep Wrangler este cea mai curajoasă mașină din lume. O afirmație, de asemenea, curajoasă. Spun asta pentru că designerii Jeep au decis să nu mai monteze logo-ul companiei pe capotă. Dacă nu mă înșel, în acest moment, Jeep Wrangler este prima mașină din lume care decide să renunțe la un logo frontal.

De unde curajul ăsta? Păi designerii Jeep susțin că grila radiatorului cu cele șapte fante verticale, dublată de blocurile optice rotunde, este o imagine pe care oricine o poate asocia cu Jeep. Practic, grila și farurile rotunde sunt noul logo Jeep.

Cam asta ar fi cea mai importantă schimbare estetică, pentru că altfel, dacă le pui una lângă cealalată, generația anterioară și cea testată aici nu diferă foarte mult. Designul este aproape identic, cu mici urme de noutate, cum ar fi LED-urile diurne poziționate pe pasajele roților față, o priză de aer laterală deasupra roților față, cinci noi culori de caroserie (Detonator Yellow, Deep Cherry Red, Sahara Tan, Cosmos Blue și Bright White) și un set de blocuri optice spate.

Acestea din urmă sunt oferite tot cu tehnologie LED în standard și au înglobată o carcasă proeminentă din plastic, în care Jeep a ascuns senzorul pentru monitorizarea unghiului mort.

Un alt aspect foarte important legat de aspectul noului Wrangler este ușurința cu care poate renunța la mai multe elemente de caroserie. Posibilitatea aceasta de configurare a rămas, ba mai mult a fost ușurată. Spre exemplu, spre deosebire de vechiul Wrangler, noul model renunță mult mai ușor la parbriz, rabatarea fiind facilitată prin deșurubarea rapidă a ștergătoarelor și a altor două șuruburi. 

De asemenea, portierele se desfac și se ridică mult mai ușor pentru că sunt acum din aluminiu și au chiar un suport special pentru a le putea apuca.

După mine, Wrangler arată cel mai bine „naked”, adigă gol pușcă. E momentul acela în care, după o jumătate de oră de muncă, proprietarul reușește să ajungă la esența mașinii și să se simtă cât mai aproape de natura din jur: fără acoperiș, fără portiere, fără panourile din spate și fără inhibiții.

În concluzie, deși dispune de mici modificări pe ici, pe colo, Jeep Wrangler rămâne cu același look cool, de off-roader simbol, pe care îl identifici de la un kilometru distanță, așa cum faci cu orice Porsche sau Mercedes G-Klasse.

  • rotila, luni, 16.07.2018 12:39

    profanii( ca ai adus vorba)sustin ca modelul cu patru usi este mai lung decat 4334 mm cumscrietii voi. n-are importanta.multi stiu putini cunosc. puteti sa stergeti postarea fara remuscari.

  • fritz, luni, 16.07.2018 13:17

    G-ul este mult mai luxos,adevarat,dar in off-road nu cred ca este atat de capabil precum un wrangler rubicon.

  • dan_grc, luni, 16.07.2018 13:51

    Unghiul de bracare este 12 metri, ceea ce este super, doar că unghiurile nu se măsoară în metri. În sfârsit, un model adevărat de teren tip "Jeep ".

  • Corocsenie Adrian, luni, 16.07.2018 16:24

    @fritz Cred ca glumesti ! Nu ai idee ce tehnologie 4x4 e pe G class.

  • bogdanm, luni, 16.07.2018 17:13

    @rotila Multumim de sesizare. S-a strecurat o greseala in selectarea versiunii.

  • joe, luni, 16.07.2018 18:47

    Banuiesc ca e motorul de Iveco,inbunatatiti.Acelasi de pe Alfa Romeo Stevlio. Nu degeaba inca mai razbat utilitarele Iveco prin Elvetia,Germania..(inca).

  • scamel, marţi, 17.07.2018 15:40

    @ joe motorul este stravechiul 2,2D de la mercedes .

  • dany, marţi, 17.07.2018 23:00

    daca masina asta e facuta pt autostrada inseamna ca ori eu ori autorul articolului are o perceptie gresita a notiunii... e ca si cum ai merge pe autostrada cu un panou PVC in bot... apropo, de ce nu scrieti niciodata coeficientul aerodinamic? ce CX are masina asta?

  • Laurentiu29, duminică, 05.08.2018 08:59

    Motorul este produs de VN Motori.....italian ca si cel de 2.8 de pe modelul anterior, initial 177 CP.....VM echipeaza diverse marci, inclusiv americane - Dogde, Chevrolet.....si nu de ieri de azi

  • costy, sâmbătă, 11.08.2018 12:52

    o marca legendara care pastreaza partea frontala si aparatorile de noroi de la miticul jeep din al doilea razboi mondial ..evident mai stilizate