Jeep Wrangler Unlimited

2.2 Diesel Turbo 200CP 4x4 Aut8 Rubicon

Interior

4.0

Odată cu noua generație, Jeep s-a îngrijit mai mult de interiorul lui Wrangler. Iar grija este diferită în funcție de nivelul de echipare. Pe lângă nivelul Sport, de bază, există Sahara și Rubicon. O să le luăm pe rând.

Sahara este dedicat celor care vor să găsească în Wrangler confortul unui SUV, ceea ce înseamnă că planșa de bord este îmbrăcată într-un plastic moale. Există și opțiunea unei capitonări cu piele, există elemente de aluminiu și tapițerie îmbrăcată de asemenea în piele. Toate aceste detalii încearcă să convingă clienții că au în față un produs premium. Și pe alocuri este. Fără îndoială, materialele sunt cu mult mai bune decât pe vechiul model.

Rubicon este nivelul de echipare dedicat celor care vor mai multe ieșiri în off-road. El se axează pe durabilitate, de aceea unele materiale vor părea ceva mai reci și neprietenoase, mai ales în partea inferioară a planșei de bord. Dar, culmea, pe alocuri (fețele ușilor și bordul superior) au un plastic destul de moale.

În plus, Jeep a avut grijă să izoleze foarte bine butoanele și ecranele pentru a putea spăla fără probleme interiorul după o inevitabilă bălăceală în noroi. Există, bineînțeles, tapițerie din piele, o carcasă cauciucată pentru sistemul multimedia central și boxe audio izolate bine.

S-au înmulțit și spațiile de depozitare. Avem locuri clasice, cum ar fi consola centrală și buzunarele portierelor, dar și unele neconvenționale: o cotieră cu fund dublu și suport pentru pahare în tetiera locului central de pe bancheta spate. Și dacă tot am ajuns pe bancheta din spate, trebuie să vă spun că spațiul la picioare este decent, la nivelul capului mai mult decât suficient, iar pe locul din mijloc se poate sta mai bine, mulțumită unui tunel central coborât. Pe spătarele scaunelor față există acum mai multe elemente de ancorare.

Noua generație beneficiază și de un portbagaj mai mare. El măsoară 533 de litri în cazul variantei Wrangler Unlimited. El crește chiar și pe varianta cu două portiere, ajungând la 192 de litri. Accesul se face în continuare prin deschiderea laterală a ușii portbagajului și prin ridicarea panoului cu lunetă. Nu e o soluție tocmai facilă pentru spațiile aglomerate, dar fanii Jeep sunt obișnuiți cu ea.

Tot la capitolul Interior o să vă vorbesc și despre tipurile de acoperiș ale lui Wrangler. Deși la prima vedere ar putea părea un subiect lipsit de importanță, el cântărește greu în alegerea lui Wrangler. De ce? Pentru că fiecare acoperiș te aduce aproape de natură în felul său.

1. Varianta clasică adoptă un acoperiș cu panouri de plastic, care pot fi demontate extrem de ușor. Este o operațiune pe care o poate face chiar și un copil. Soluția este cunoscută de pe vechiul model, însă pe noul Wrangler are avantajul fixării mult mai bune a panourilor și a izolării fonice superioare.

2. Nu lipsește nici posibilitatea optării pentru un acoperiș textil. Bucățile de material pentru acoperiș și pentru panourile laterale nu sunt prinse între ele cu velcro (popularul arici) sau fermoar. Ele vin prinse printr-un sistem de șine de plastic. Și acest tip de acoperiș permite o montare sau o demontare ușoară. Problema este cu situațiile în care Wrangler va ieși în teren accidentat, iar șinele de plastic se vor umple de noroi.

3. A treia opțiune pentru acoperișul lui Wrangler este și cea mai comodă. Vorbim tot despre un acoperiș textil, însă rabatabil electric. El este montat pe barele plafonului și se retrage asemeni unui acoperiș panoramic. Este o soluție facilă, se poate face până la 88 de km/h și durează 20 de secunde. Este similară cu ce vedem pe colegul de grup Fiat 500C. Acest tip de acoperiș este cel mai scump și cel care descoperă cel mai puțin din suprafața mașinii.

Deși o să pară că mă lungesc prea mult la acest capitol, nu pot să trec cu vederea jocul indiciilor din interiorul lui Wrangler. Sunt tot felul de desene și imprimeuri care te fac să te simți ca un copil. Spiritul ludic presupune desenarea unor mici Jeep-uri în interior: de la cel foarte evident desenat pe levierul schimbătorului, până la cele foarte discrete de la baza parbrizului, de pe jante sau a butonului de recirculare a aerului. Până și indicatorul de poziție al sistemului de navigație este tot un Jeep. De asemenea, preșurile de cauciuc sunt imprimate cu fețe de dinozaur, lopeți și curbe de nivel.

Și, pentru ca tu, cel de la volan, să te simți ca un adevărat MacGyver, fiecare Jeep Wrangler vine cu o mică trusă de scule în cotieră. Cele trei unelte permit demontarea parbrizului și a portierelor, iar fundul dublu al portbagajului are grijă de toate șuruburile acestor elemente de caroserie cu orificii special croite și semnalizate. Așa, să se simtă și uitucii în siguranță.

Și tot în portbagaj, pe ușă, Jeep păstrează o plăcuță metalică pe care notează informații esențiale despre Wrangler: dimensiuni, locul producției, presiunea din anvelope, adâncimea de traversare a unui râu. E ca eticheta aia extrem de utilă care îți spune cum să speli și să calci o cămașă scumpă.

  • rotila, luni, 16.07.2018 12:39

    profanii( ca ai adus vorba)sustin ca modelul cu patru usi este mai lung decat 4334 mm cumscrietii voi. n-are importanta.multi stiu putini cunosc. puteti sa stergeti postarea fara remuscari.

  • fritz, luni, 16.07.2018 13:17

    G-ul este mult mai luxos,adevarat,dar in off-road nu cred ca este atat de capabil precum un wrangler rubicon.

  • dan_grc, luni, 16.07.2018 13:51

    Unghiul de bracare este 12 metri, ceea ce este super, doar că unghiurile nu se măsoară în metri. În sfârsit, un model adevărat de teren tip "Jeep ".

  • Corocsenie Adrian, luni, 16.07.2018 16:24

    @fritz Cred ca glumesti ! Nu ai idee ce tehnologie 4x4 e pe G class.

  • bogdanm, luni, 16.07.2018 17:13

    @rotila Multumim de sesizare. S-a strecurat o greseala in selectarea versiunii.

  • joe, luni, 16.07.2018 18:47

    Banuiesc ca e motorul de Iveco,inbunatatiti.Acelasi de pe Alfa Romeo Stevlio. Nu degeaba inca mai razbat utilitarele Iveco prin Elvetia,Germania..(inca).

  • scamel, marţi, 17.07.2018 15:40

    @ joe motorul este stravechiul 2,2D de la mercedes .

  • dany, marţi, 17.07.2018 23:00

    daca masina asta e facuta pt autostrada inseamna ca ori eu ori autorul articolului are o perceptie gresita a notiunii... e ca si cum ai merge pe autostrada cu un panou PVC in bot... apropo, de ce nu scrieti niciodata coeficientul aerodinamic? ce CX are masina asta?

  • Laurentiu29, duminică, 05.08.2018 08:59

    Motorul este produs de VN Motori.....italian ca si cel de 2.8 de pe modelul anterior, initial 177 CP.....VM echipeaza diverse marci, inclusiv americane - Dogde, Chevrolet.....si nu de ieri de azi

  • costy, sâmbătă, 11.08.2018 12:52

    o marca legendara care pastreaza partea frontala si aparatorile de noroi de la miticul jeep din al doilea razboi mondial ..evident mai stilizate