Interior

4.0

Oriunde te uiți atunci când stai la volanul lui Jeep Renegade, nu ai cum să nu observi cât de mult a lucrat producătorul american la plăsmuirea unei imagini robuste și a unui sentiment de seriozitate. Totul trebuie să fie funcțional, simplu de înțeles și trainic, chiar dacă unii vor spune că asta duce la compromisuri.

Poate că nu ai de-a face cu cele mai bune materiale din segment, dar ideea din spatele oricărui Jeep este să ofere, în primul rând, robustețe. Planșa de bord este foarte aproape de tine și nu este înclinată în niciun fel spre șofer, așa cum ne-au obișnuit alte branduri.

Totul este simplu, dedicat funcționalității și făcut să reziste. Poate de asta unele materiale folosite par mai puțin calitative. Plasticul de pe bord sau de pe panourile ușilor, mai ales în zona de jos, este neprietenos, aspru la atingere, iar asta nu e tot. Și stâlpii din față sunt îmbrăcați într-un plastic care nu e de cea mai bună calitate.

Scaunele modelului nostru de test au fost îmbrăcate în piele, fiind vorba de o echipare de top, Trailhawk. Am apreciat și petele de culoare dintr-un interior dominat de nuanțe gri/negru, respectiv roșul aprins folosit pentru decorarea aeratoarelor de pe bord, a consolei centrale, sau a difuzoarelor sistemului audio Kenwood.

O altă surpriză plăcută a fost faptul că oriunde te uiți găsești indicii care amintesc de originile acestui model. Vei observa faimoasa grilă și farurile rotunde ale originalului Willys ascunse în multe locuri. De la grila difuzoarelor de pe uși, la baza parbrizului, buzunarele din uși și chiar și pe interiorul hayonului.

Din fericire, ai și destul spațiu în partea din față, mai ales la cap, mulțumită formei pătrățoase a caroseriei. Cei de pe locurile din spate nu vor fi la fel de norocoși în ceea ce privește spațiul pentru picioare, mai ales dacă au peste 1.8 metri înălțime. Cu toate acestea, vorbim de un crossover subcompact până la urmă, iar asta își spune cuvântul.

Suprafețele vitrate mari vor aduce multă lumină în habitaclu, aspect evidențiat și mai mult de faptul că modelul de față beneficia de o trapă panoramică pe toată lungimea acoperișului. Mi-a plăcut și faptul că Jeep încă păstrează butoanele fizice, mai ales pe planșa de bord, o „artă” pe cale de dispariție în ziua de azi.

Cât despre spațiile de depozitare, am avut iarăși o mică decepție, pentru că nu sunt atât de generoase cum e cazul pe alte modele. Mai mult, portbagajul a avut și el de suferit din cauza bateriei modulului PHEV, oferind un total de numai 330 de litri. MINI Countryman Cooper SE oferă până la 405 litri, în timp ce Audi Q3 se mulțumește cu 380 de litri.

  • adig01, miercuri, 06.04.2022 08:17

    50.000 euro? Pe bune? La banii astia iti cumperi mazda cx-60 versiunea de baza.

  • Seriff, miercuri, 06.04.2022 08:54

    ''Pe autostradă, la viteze în jurul valorii de 130 km/h, consumul afișat de computerul de bord a stagnat în jurul valorii de 10 l/100 kilometri, de așteptat din moment ce versiunea PHEV nu mai beneficiază de ajutorul motorului electric la astfel de viteze.'' 10/ 100 la viteza de 130 km/h??? Asta e progres? Unde s-a ajuns, cand te gandesti ca au fost masini diesel care la 130 consumau 5/ 100, absolut penibil.

  • eu, miercuri, 06.04.2022 12:30

    auzi la ei ... autonomie de 310 km. astia le fac special sa para ca alea electrice au autonomie mai mare...

  • @serif, miercuri, 06.04.2022 13:01

    pt cine merge des pe autostrada exista in continuare masini care consuma 5. masina asta, ca orice PHEV e foarte buna pentru cine o foloseste in scopul pt care a fost creata. nu esti tu in masura sa evaluezi progresul. plus ca ai o impresie gresita cum ca ce ti se potriveste tie automat merge si la altii... da jos ochelarii de cal, suntem diferiti si avem nevoie diferite, nu mai fi taliban.

  • Seriff, miercuri, 06.04.2022 13:32

    Pai sunt in masura sa evoluez progresul, pentru ca aceste masini nu se mai gasesc diesel si sunt phev cu emblema ECO, nu sunt de fapt Eco, sunt niste masini foarte grele care consuma si curent si o gramada de benzina, e o minciuna imensa cu ele, mai costa si 50.000 euro, orice om e interesat de consumul masinii la drum lung, ca doar nu isi ia masina sa se duca la lidl sa ia paine cu ea, pentru aia exista bicicleta.

  • Snow, luni, 11.04.2022 12:47

    Abilitati de off-road unice in segment ? Pe bune ? Ati testat daca si cum merge 4x4 ? Incercati sa urcati cu ea macar la cabana Ciucas si vorbiti-ne apoi de 'abilitatile de off-road'. Si Tiguanu' se lauda cu 200 mm garda la sol da' cand o masori nu ies de cat vreo 180 mm ... Ati masurat cei 201 mm ? Ceva scuturi metalice are pe dedesubt ? Blocheaza ceva diferentiale ? 310 km autonomie ??? Si ce faci cand se descarca bateria ? ramai in 'off-road' cu o masina grea si doar cu tractiune fata ? Daca vreti s-o 'pozitionati' dpdv off-road comparati-o cu un Duster 4x4 si vedeti ce iese ! Pretul Jeep-ului e dublu da' macar dimensiunile sunt asemenatoare ...

  • PMC, joi, 14.04.2022 09:22

    Masina asta e un anti-produs. Cine da 48.000 pe o asemenea masina e plecat cu vaca la pascut. Pur si simplu masinile astea iti ofera cel mai bun motiv sa nu iti mai iei masina decat second hand si sa astepti o generatie de oameni normali care sa ii mature pe nenorocitii care au produs tot ce se intampla acum in lume.

  • Alex, duminică, 24.04.2022 04:17

    Voi chir ati testat masina asta?