Interior
Similaritudinile cu Wrangler nu se opresc doar la capacitățile off-road. Gladiator a preluat și mult (dacă nu tot) din interiorul fratelui său de platformă. În România primim doar două niveluri de echipare: Overland și Launch Edition. Modelul nostru de test a fost Overland și a venit foarte bine echipat, mai ales pentru acest segment.
Asta s-a reflectat și în calitatea materialelor folosite la interior. Plasticul de pe planșa de bord este moale, și plăcut la atingere, iar scaunele au fost îmbrăcate în piele, același material fiind regăsit și pe uși sau pe panoul de pe bord, din fața pasagerului.
În mod normal, te-ai aștepta ca panourile ușilor să fie decorate cu plastic de calitate mai slabă, dar nu a fost cazul aici, poate și pentru că pe Gladiator ai uși demontabile, pentru o experiență autentică. Practic, tot ce trebuie să faci este să desfaci patru șuruburi pe fiecare ușă și transformi modelul american în ceva cu adevărat inedit.
Același lucru se poate face și cu acoperișul, care este compus din trei panouri. Dacă cele două care acoperă locurile din față pot fi demontate foarte ușor, pentru a transforma Gladiator într-o decapotabilă adevărată, va trebui să dai jos și partea din spate, care va necesita un efort mai mare. Chiar și așa, dacă decizi să o faci, vei avea în fața ta un pick-up decapotabil, o mașină unică în peisajul automobilistic românesc.
Pentru că ploaia te poate prinde pe nepregătite, Jeep a avut grijă să trateze corespunzător suprafețele din interior, astfel încât să reziste unor scenarii de potop. Există, bineînțeles, tapițerie din piele, o carcasă cauciucată pentru sistemul multimedia central și boxe audio izolate bine, situate pe plafon (din moment ce ușile sunt detașabile).
Și spațiile de depozitare sunt decente. Avem locuri clasice, cum ar fi consola centrală și plasele de pe portiere, dar și unele neconvenționale: o cotieră cu fund dublu și suport pentru pahare în tetiera locului central de pe bancheta spate. Și dacă tot am ajuns pe bancheta din spate, trebuie să vă spun că spațiul la picioare este decent, la nivelul capului mai mult decât suficient, iar pe locul din mijloc se poate sta mai bine, mulțumită unui tunel central coborât. Pe spătarele scaunelor față există acum mai multe elemente de ancorare.
În mod normal aici am aminti și spațiul de stocare disponibil în portbagaj, dar pe Gladiator nu ai așa ceva. În schimb, te așteaptă o benă generoasă, de aproximativ 1.5 metri lungime și 1.4 metri lățime. Aici poți căra până la 770 de kilograme de încărcătură, mai puțin comparativ cu rivalii săi, din cauza folosirii arcurilor elicoidale pe puntea spate.
Bena poate fi protejată cu tavă din material textil sau cu alte soluții oferite de Jeep sau parteneri aftermarket. Mai mult, suprafața este tratată cu un material foarte aderent, care va proteja elementele metalice de dedesubt.
Nu în ultimul rând, trebuie să menționăm și antifonarea habitaclului care, așa cum probabil vă așteptați (având în vedere faptul că majoritatea panourilor sunt detașabile) nu este la cele mai înalte cote. Practic, la peste 110 km/h sunetul vântului se face resimțit din plin în interior.
Mare lucru nu e de adaugat fata de ce scrie in articol, acest jeep e de aproape doua ori mai scump decat o toyota, cred ca modelul din poze va fi unicat in romania. In incheiere, am o gluma de facut cu numele modelului, pe langa clasicele titluri de filme gen In Diana Jones, One Night in Paris sau Inspect Her Gadget, era si un film cu numele Glad He Ate Her :-))