Interior

4.5

Odată cu trecerea la o generație nouă, Hyundai Kona a primit un interior simplificat, dar în același timp mai digitalizat. Chiar dacă majoritatea funcțiilor au fost preluate de ecranul central al sistemului multimedia, mai regăsim destul de multe butoane fizice în partea inferioară a display-ului. Ceea ce nu este un lucru deloc rău.

Ele sunt, de fapt, scurtături către sistemul de navigație, dar te și ajută să interacționezi mai ușor cu sistemul multimedia (schimbi postul radio, modifici volumul, etc.).

Mai apoi, cu sistemul de climatizare interacționezi tot prin intermediul unor butoane fizice. 

În partea din față a tunelului central (pentru a putea fi accesate mai ușor) regăsim două prize Type-C, o zonă de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil, butonul de selectare a modului de rulare și, nu în ultimul rând, butoanele pentru încălzirea în scaune și în volan.

Spațiul de depozitare din consola centrală este acum mai generos, în mare parte datorită faptului că selectorul transmisiei automate a fost mutat pe coloana de direcție. Deja nu mai putem spune "a la Mercedes-Benz", pentru că majoritatea producătorilor de automobile au preluat această modă.

Volanul a fost, la rândul său, modificat, iar acum vine cu o teșitură în partea inferioară. 

În ceea ce privește materialele regăsite în habitaclu, acestea sunt calitative, plăcute la atingere, în special inserția metalică de la nivelul consolei centrale, care are un aer premium. Mai toate mașinile au în partea inferioară a habitaclului plastic tare, iar Hyundai Kona nu face excepție. Dar nu ajungi prea des acolo cu mâinile, așa că nu este foarte deranjant. Devine deranjant însă plasticul tare care îmbracă portierele spate.

Scaunele sunt destul de confortabile, iar asiaticii au fost ceva mai atenți la antifonare. Chiar și așa, la viteze de autostradă, tot mai ai puțin zgomot de fond.

Pentru că interiorul este finisat în nuanțe de gri și negru (cel puțin în cazul mașinii conduse de noi), ai la dispoziție un sistem de iluminare ambientală, care mai sparge puțin monotonia în condiții de lumină slabă. 

Cu toate scaunele în poziție normală, portbagajul are un volum de încărcare de 407 litri. Mai puțin decât cei 451 de litri ai lui Kia Niro. Cu 411 litri, Ford Kuga nu este foarte departe de Kona din acest punct de vedere.

  • Koma, miercuri, 18.10.2023 20:25

    A hidos cu fața aia bulbucată, spatele ăla de remorcă și interiorul ăla anost. Absolut hidos...

  • cos, joi, 19.10.2023 09:01

    Nenorocirea asta se compara cu Ford Kuga? Pai si Tucson cu cine naiba se compara nene?

  • ds, joi, 19.10.2023 09:35

    Se pare că hibridele fără încărcare la priză sunt compromisul ideal între termice și electrice iar motorul electric va fi noul turbo. Drept pentru care și consumul pare mai mult decât rezonabil, mai ales în oraș. Un 4.8 - 5.1 în București nu îl scoți nici cu un Matiz /Tico. Bordul - desenat "cuminte" , fără afafiuri, doar linii drepte, și nota bene, cu butoane fizice. Paradoxal, chiar îmi place, însă nu același lucru pot spune despre partea din spate, desenată total neinspirat, lămpile de stop par a fi de la altă mașină. Păcat!

  • sin, joi, 19.10.2023 12:59

    Asta a vrut și autorul să ne prezinte o mașină, dar să vândă ford kuga, la promoție, 12k discount, pentru că n-o cumpără nimeni. Hyundai-Kia menționează 0-100 km/h la șto, în realitate kona 1.6 GDI hibrid bate kuga de 190cp până în 70 km/h și are un consum cu 1,5-2 L/100 mai mic. Garanția de 6 ani vs. renumele Ford. Și tot mai există avantajul volumului pentru care există... Tucson.

  • PMC, joi, 19.10.2023 17:11

    Pai masina asta e o tampenie. Am si dat click pe articol numai si numai ca sa ma uit la consum. Daca tot am vazut ca are un consum nasol, m-am uitat la pret, care e si ala naspa. Deci o porcarie de masina. Nu merita nici sufletul din ea.

  • Trilulilu, vineri, 20.10.2023 11:07

    Modelul ăsta este un concurent direct pentru Karoq și Ateca, nu pentru Fordul menționat. Deși avea potențial uriaș de a fi arătoasă, i-au lipit farurile de Kia Sportage prea jos, la fel și stopurile. De ce? Naiba știe. Sunt exact în zonele implicate în cele mai multe tamponări, deci vor fi schimbate des.

  • andrei, duminică, 22.10.2023 18:20

    consum nasol???? in oras nu ai 5% cu niciun diesel! deci ce consum nasol??? e super ok pt astia de se fataie cu masina prin oras (o specie care e pe cale de disparitie prin tarile cu apa calda). atat scoti si cu o toyota hibrida. la drum lung, logic ca nu mai are cum sa scoata putin. dar nu polueaza ca un diesel! deci tot nu e rau. nu ca mi-as lua asa ceva, dar consumul in oras e chiar foarte bun. mai ales ca ei au testat in bucuresti, unde se circula groaznic.

  • @drogat electric, miercuri, 25.10.2023 13:32

    În afară, clasa medie locuiește în suburbii, iar transportul în oraș se face cu mașina. Săracii, nerezidenții, pachiștoanienii locuiesc în centrele vechi ale orașelor și folosesc mijloace de transport civilizate. Nu mai priza fantasme!!!