Motor / Transmisie

4.0

Hyundai Kona Hybrid este, așa cum spuneam, un hibrid fără încărcare la priză. Pe scurt, înseamnă că distanța pe care o poți acoperi cu motorul termic oprit este mai mică decât în cazul unui hibrid cu încărcare la priză, sau Plug-in Hybrid dacă îți sună mai bine. 

Încă un avantaj este faptul că nu trebuie să pierzi timpul la stațiile de încărcare pentru a-ți umple bateria cu energie. Și nici nu cari după tine sute de kilograme în plus, care afectează consumul și performanțele. 

Este, cu alte cuvinte, o configurație ideală pentru cei care vor o mașină electrificată, dar nu sunt încă pregătiți să facă trecerea la un model PHEV sau pur electric. 

Noua Kona Hybrid vine echipată cu un motor de 1.6 litri pe benzină, aspirat natural, o unitate electrică de tip sincron, integrată în transmisie, și o baterie cu o capacitate de 1.32 kWh. 

Propulsorul termic dezvoltă 105 CP și 144 Nm, iar motorul electric contribuie cu 44 CP și 170 Nm. În total, ansamblul oferă 141 CP și 265 Nm. 

Fiind vorba despre un agregat aspirat natural, acesta trage liniar, dar îi lipsesc acele explozii de putere specifice unităților turbo. Totuși, dacă ne referim la tot ansamblul de propulsie, cei 141 CP, e drept, nu îți taie respirația, dar se dovedesc suficient de agili, mai ales în oraș.

Cât timp ești blând cu pedala de accelerație, motorul termic este silențios. Atunci când vrei să depășești sau să atingi viteza de autostradă, unitatea cu 4 cilindri devine destul de gălagioasă. 

Sistemul hibrid al lui Kona face totul automat, iar trecerile sunt insesizabile, în sensul că nu simți "smucituri" atunci când motorul termic intră în funcțiune. 

În momentul în care ridici piciorul de pe accelerație, în funcție de nivelul de încărcare al bateriei, mașina trece singură în modul electric. 

Motorul pe benzină încarcă bateria, dar este ajutat și de sistemul de regenerare a energiei pierdute la frânare. Acesta redirecționează energia către acumulator și are 4 niveluri de intensitate pe care le poți regla cu ajutorul padelelor din spatele volanului.

Nivelul maxim de regenerare este obținut prin menținerea apăsată a padelei din stânga. Ai o decelerare zdravănă, iar mașina frânează până la oprirea completă. Acest lucru îți permite să conduci folosind o singură pedală, ca în cazul unei mașini pur electrice. 

Sistemul de propulsie al lui Kona Hybrid lucrează alături de o transmisie automată cu 6 rapoarte și dublu ambreiaj. În modul de condus Eco (standard), cutia de viteze se ocupă singură de schimbarea rapoartelor. Și o face foarte lin, chiar. 

Dacă selectezi modul Sport, turația motorului se păstrează la valori mai mari pentru un răspuns mai rapid la apăsarea pedalei de accelerație. Tot în acest caz, de la padelele montate în spatele volanului, poți să treci "manual" prin cele 6 rapoarte ale transmisiei.

 

 

  • Koma, miercuri, 18.10.2023 20:25

    A hidos cu fața aia bulbucată, spatele ăla de remorcă și interiorul ăla anost. Absolut hidos...

  • cos, joi, 19.10.2023 09:01

    Nenorocirea asta se compara cu Ford Kuga? Pai si Tucson cu cine naiba se compara nene?

  • ds, joi, 19.10.2023 09:35

    Se pare că hibridele fără încărcare la priză sunt compromisul ideal între termice și electrice iar motorul electric va fi noul turbo. Drept pentru care și consumul pare mai mult decât rezonabil, mai ales în oraș. Un 4.8 - 5.1 în București nu îl scoți nici cu un Matiz /Tico. Bordul - desenat "cuminte" , fără afafiuri, doar linii drepte, și nota bene, cu butoane fizice. Paradoxal, chiar îmi place, însă nu același lucru pot spune despre partea din spate, desenată total neinspirat, lămpile de stop par a fi de la altă mașină. Păcat!

  • sin, joi, 19.10.2023 12:59

    Asta a vrut și autorul să ne prezinte o mașină, dar să vândă ford kuga, la promoție, 12k discount, pentru că n-o cumpără nimeni. Hyundai-Kia menționează 0-100 km/h la șto, în realitate kona 1.6 GDI hibrid bate kuga de 190cp până în 70 km/h și are un consum cu 1,5-2 L/100 mai mic. Garanția de 6 ani vs. renumele Ford. Și tot mai există avantajul volumului pentru care există... Tucson.

  • PMC, joi, 19.10.2023 17:11

    Pai masina asta e o tampenie. Am si dat click pe articol numai si numai ca sa ma uit la consum. Daca tot am vazut ca are un consum nasol, m-am uitat la pret, care e si ala naspa. Deci o porcarie de masina. Nu merita nici sufletul din ea.

  • Trilulilu, vineri, 20.10.2023 11:07

    Modelul ăsta este un concurent direct pentru Karoq și Ateca, nu pentru Fordul menționat. Deși avea potențial uriaș de a fi arătoasă, i-au lipit farurile de Kia Sportage prea jos, la fel și stopurile. De ce? Naiba știe. Sunt exact în zonele implicate în cele mai multe tamponări, deci vor fi schimbate des.

  • andrei, duminică, 22.10.2023 18:20

    consum nasol???? in oras nu ai 5% cu niciun diesel! deci ce consum nasol??? e super ok pt astia de se fataie cu masina prin oras (o specie care e pe cale de disparitie prin tarile cu apa calda). atat scoti si cu o toyota hibrida. la drum lung, logic ca nu mai are cum sa scoata putin. dar nu polueaza ca un diesel! deci tot nu e rau. nu ca mi-as lua asa ceva, dar consumul in oras e chiar foarte bun. mai ales ca ei au testat in bucuresti, unde se circula groaznic.

  • @drogat electric, miercuri, 25.10.2023 13:32

    În afară, clasa medie locuiește în suburbii, iar transportul în oraș se face cu mașina. Săracii, nerezidenții, pachiștoanienii locuiesc în centrele vechi ale orașelor și folosesc mijloace de transport civilizate. Nu mai priza fantasme!!!