
Interior
De multe ori lumea se plânge că prețurile celor de la Honda sunt ceva mai piperate față de competitori, dar atunci când te urci în habitaclu și atingi materialele, începi să înțelegi de ce. La fel este și cazul lui HR-V, care față de rivalii din segment, oferă printre cele mai (unii ar spune fără „printre”) calitative materiale.
În mare parte vei avea materiale moi și plăcute la atingere. Doar în partea de jos a ușilor și a bordului își face simțită prezența plasticul slab calitativ, dar nu este ceva ieșit din comun pentru acest segment.
Planșa de bord este făcută dintr-un plastic moale în partea superioară, același material regăsindu-se și pe partea de sus a panourilor ușilor. Tot pe planșa de bord vei observa elemente decorative crem, fabricate dintr-un plastic care imită pielea. Pe consola centrală regăsim destul de mult negru lucios.
Apreciez că butoanele oferă o apăsare ușor fermă care îți dă senzația de lucru făcut bine. Sistemul de climatizare are butoane fizice rotative din aluminiu care se rotesc cu un sunet foarte plăcut. Butoanele de pe volan sunt simplu de folosit și nu stau în calea mâinilor tale, deci nu le vei acționa din greșeală. Volanul vine și cu funcție de încălzire pentru diminețile reci de iarnă.
Totodată, scaunele au fost îmbrăcate în materiale de bună calitate, o combinație de piele ecologică, de culoare bej, și material textil calitativ. Acestea sunt confortabile și au funcție de încălzire.
În general, Honda HR-V face o treabă bună când vine vorba de izolarea fonică, dar la viteze de autostradă vântul își va face simțită prezența. Totodată, amintesc iar de intervențiile foarte zgomotoase ale motorului termic când este trezit la viață.
Cu siguranță cel mai mare atu pe care îl are Honda HR-V, comparativ cu rivalii săi, este spațiul interior. Deși, teoretic, modelul nipon se încadrează într-un segment compact de mașini, spațiul interior oferit de HR-V poate face de rușine modele din segmente mult mai mari.
Este surprinzător cât de mult loc oferă modelul japonez, chiar și dacă ai 1.85 metri. Atât la nivelul capului, cât și al genunchilor nu am avut nicio problemă cu spațiul. Chiar dacă în fișa tehnică scrie că pot sta 3 adulți în spate, nu cred că la drum lung aceștia ar sta confortabil, deoarece scaunul din mijloc nu este atât de lat. Din fericire, ai o cotieră centrală cu două suporturi de pahare.
Într-adevăr, volumul portbagajului este destul de mic, 304 litri, dar Honda HR-V vine cu o soluție foarte practică și interesantă. Soluția se numește Magic Seats, un sistem care îți permite să pliezi scaunele (asemănător cum ai face la modele pick-up de exemplu) în așa fel încât să poți căra obiecte mai înalte. Astfel, lipsa unui volum mai mare al portbagajului este compensat.
Comparativ, Toyota Yaris Cross are un portbagaj de 397 litri, în timp ce Kia Niro se laudă cu cel mai spațios portbagaj, adică 451 litri. Renault Captur are și el o soluție practică, prin faptul că bancheta spate culisează față-spate, iar portbagajul are un volum cuprins între 326 și 440 litri.
- Chiar dacă în fișa tehnică scrie că pot sta 3 adulți în spate, nu cred că la drum lung aceștia ar sta confortabil, deoarece scaunul din mijloc nu este atât de lat. Din fericire, ai o cotieră centrală cu două suporturi de pahare. - Într-adevăr, volumul portbagajului este destul de mic, 304 litri, dar Honda HR-V vine cu o soluție foarte practică și interesantă - Din păcate, din zona posterioară vin cele mai multe probleme, mai ales dacă ai pasageri pe rândul doi de scaune. Asta pentru că tetierele ocupă o parte importantă din câmpul tău vizual, dacă sunt ridicate. Yep, "100% util". Apropo, de cand 4 stele acordate de Euro NCAP in 2022 inseamna o siguranta de 4.5 stele in 2025?