Consum

4.0

Nu este un secret că modelele pick-up sunt cunoscute pentru consumul ridicat de combustibil, indiferent de motorizare. Ca să vă faceți o idee, un Ranger Raptor, adică versiunea cea mai puternică, are un consum mediu de 13.8 l/100 km. Ei bine, pentru Ranger PHEV, cei de la Ford au comunicat un consum mediu oficial de 6.4 l/100 km. Și nu, nu este un consum din acela exagerat de mic pe care l-am văzut la modelele PHEV.

Asta deoarece testele de consum WLTP s-au schimbat pentru modelele Plug-in Hybrid. Practic, în loc ca inginerii să testeze mașina doar pentru primii o sută de kilometri, atunci când bateria este complet încărcată, acum aceștia fac un test mai îndelungat. Prin urmare, cifrele sunt mai relevante.

Traseul nostru s-a întins pe două zile și a inclus un drum dus-întors București-Razelm Luxury Resort, aflat lângă Lacul Razelm din Dobrogea. Totodată, am făcut și o mică escapadă în off-road, cât și un drum până la un punct gastronomic. În prima zi, când am mers mai mult de jumătate de drum pe autostradă, iar restul pe drum național, consumul s-a situat la 11.1 l/100 km. De menționat că am setat pilotul automat la 130 km/h și consumul era de aproximativ 11 l/100 km.

Ne-am luptat și cu traficul din București, în încercarea de a ieși spre autostradă, dar acolo Ranger a mers aproape tot timpul în modul electric. În total, am rulat în jur de 30 de kilometri în mod exclusiv EV. A doua zi, spre punctul gastronomic, am avut un consum de 9.3 litri/100 de km, cu tot cu escapada în off-road. La întoarcere, consumul mediu a fost de 10.3 l/100 km. Cu siguranță, cifrele de consum pot fi mai mici.

Acum câțiva ani, segmentul de modele pick-up era foarte dezbătut. Aveam modele precum Mitsubishi L200, Nissan Navara, Mazda BT50, Mercedes-Benz Clasa X și așa mai departe. Iată că în prezent, putem număra pe degetele de la o singură mână modelele pick-up.

Practic, mai avem Ford Ranger, Volkswagen Amarok, care e un Ranger deghizat, Toyota Hilux și Isuzu D-Max. Am putea să mai punem la socoteală SsangYong Musso Grand, Jeep Gladiator sau Ineos Grenadier Quartermaster, dar sunt puțin în afara zonei noastre.

Ei bine, chiar și dacă am fi avut mai multe opțiuni, Ranger PHEV tot ar fi fost unic. Așa cum am menționat mai sus, este singurul pick-up Plug-in Hybrid la ora actuală din Europa. Deci, altfel spus nu are rival direct.

De menționat că și emisiile poluante de CO2 sunt foarte scăzute, adică 144 g/km. Comparativ, motorul de 2.0 litri diesel avea cele mai mici emisii de până acum, adică 230 g/km.

  • ds, vineri, 10.10.2025 19:54

    Sincer să fiu, nu mă dau foarte tare pe spate pick-urile, de câțiva ani am tot folosit la muncă, dar de fiecare dată japoneze, ba Mitsubishi, ba Nissan, ba Toyota, fie manuale, fie automate, motoare de 2 l și peste. Eh, asta e altceva, după pick-upurile de la Ford am întors întotdeauna capul. Bordul, materialele, sunt diferite. Altă filosofie, altă calitate, altă croiala. Păcat că ați pus o grămadă de poze nerelevante, foarte multe exterioare și atât de puține din interior. Ar fi fost interesant de văzut și bancheta/locurile spate, de ce nu și bena, detalii din interior. Poate cu altă ocazie. Una peste alta chiar dacă este o mașină de nișă, la prețul asta aș preferă-o oricând in detrimentul multor altora la același preț. O rulotă după ea și... timp să ai.