Interior

4.0

Un coupe 2+2, cu o portieră generos dimensionată, atât pentru a oferi acel aer elegant coupe-ului, cât și pentru a garanta acces bun spre locurile spate. Și dacă tot m-am apucat de povestit despre locurile spate, o să epuizez rapid subiectul. Da, sunt corect dimensionate pentru a avea și rol funcțional. Nu sunt amplasate acolo doar pentru a justifica însemnele din talon.

Pe Mustang îl percep ca pe un model cu două locuri, ocazional pentru 4 persoane. Dacă îți faci planuri și te gândești la un Mustang ca la o mașină de familie, să nu te miri dacă la bătrânețe odraslele nu-ți vor aduce o cană de ceai. Bine, există un Mustang extrem de amabil la capitolul spațiu oferit locurilor spate, dar ”arde” kWh.

Locurilor față nu am ce să le reproșez. Tușa retro a planșei de bord este ceea ce vreau de la o astfel de mașină, bila albă a schimbătorului moștenită de la Bullitt, plăcuța cu numărul exemplarului, tunelul median masiv sunt alte detalii pe care n-ai cum să nu le confunzi cu altceva.

Iubesc și faptul că este o planșă de bord analog, cu butoane, comenzi, că mă implică la contacte fizice cu mașina. Iubesc și volanul cu partea centrală ușor înfundată, detaliu care amintește de volanul primei generații. Totuși, pentru Mach 1, la ei acasă, este disponibil un Performance Pack care include și scaune Recaro mult mai bine profilate.

Cele de serie au un parfum de fotoliu de bibliotecă, iar tapițeria de piele te ajută mult să aluneci în scaun pe viraje. Pe circuit a trebuit să mă susțin serios cu genunchiul stâng sau drept, în funcție de viraj, pentru a avea stabilitate în scaun. Și bănuiesc că problema asta o pot avea și pe un drum virajat de munte.

  • Seriff, miercuri, 10.11.2021 08:50

    O masina super, de pasionat, cum rar se mai face, ce ma mira este pretul, mult sub concurenta. Ce nu pricep, de ce AM a trecut la rubrica ''Nu ne-a placut'' : Impozitul ridicat, consumul. 1. Ce vina are masina ca noi traim intr-un stat comunist unde esti taxat in functie de capacitatea motorului? 2. Cat ati vrea sa consume un V8? Totusi vorbim de un 5000 benzina, care oricum s-a forjat la maxim pe circuit, nu s-a mers la consum. Doar nu aveti pretentia sa consume cat un Clio 1.5 Dci.

  • ds, miercuri, 10.11.2021 10:08

    Aveți o propoziție care sintetizează perfect esența mașinii: Nu îți iei Mustang Mach 1 ca mașină de familie. În acest caz impozitul și consumul devin superflue. :))

  • ConstantinCiobanu, miercuri, 10.11.2021 10:38

    @Seriff Noroc! Să justific puțin o parte din verdict: 1. Mașina nu are nicio vină, dar în același timp nu pot face abstracție de peisaj. Trăim în această țară, după regulile de aici, ne stabilim criterii de ”jurizare” adaptate realității în care existăm. Am văzut niște cazuri la știri de ”cetățeni liberi” care nu recunosc buletinul... 2. Iubesc V8-ul, dar asta nu mă face să pic într-o admirație necondiționată. Un propulsor, astăzi, poate fi ajutat să fie mai puțin gurmand, mai eficient... mă gândesc la un sistem mild-hybrid, la sistarea alimentării unor cilindri când se rulează relaxat. Sunt soluții care nu răpesc din farmecul motorului, din caracterul lui, dar ajută. Fac o reverență în fața celor de la Ford că au așa ceva în gamă, dar în același timp ar putea oferi puțin mai mult...

  • pipo, miercuri, 10.11.2021 12:38

    Am citit cu placere textul si nu doar ca imi plac muscle-urile americane , e chiar simpatic scris textul. Partea cu "fotoliile de biblioteca" chiar m-a distrat. Totusi un mic detaliu de mentionat : ai amintit de atatea ori despre motor dar nu ai mentionat neam de capacitate , doar in caseta tehnica am regasit. Nu e toata lumea obisnuita cu "V8-ul Coyote de la Bullitt".

  • Seriff, miercuri, 10.11.2021 13:32

    @pipo, era interesant pentru muritorii de rand motorul ala de 2.3 care nu avea un impozit astronomic precum cel de 5.0 v8 din articol, dar ghici ce? Nu se mai produce, fiindca polueaza, norme ue si tot asa.

  • polrob, miercuri, 10.11.2021 13:42

    Excelent scris articolul, am savurat toate detaliile tehnice oferite si modul mai neconventional de a le prezenta. Mustang Mach 1 reuseste sa concentreze multi factori care surad pasionatilor - de la motorul V8 5L la cutia manuala - intr-un pachet echilibrat si abordabil ca pret.

  • corectii, miercuri, 10.11.2021 14:07

    În ceea cei privește pe cei de la Porsche > În ceea ce-i privește pe cei de la Porsche SYNC 3 fiind unul dintre cele mai reușite sisteme > SYNC 3 fiind unul dintre cele mai NEreușite sisteme

  • Kirotractor, miercuri, 10.11.2021 14:14

    Primul Mustang Mach-1 văzut - și chiar pipăit - a fost al lui ȚIriac, în 1972 la ultima finală de Cupa Davis pe Arena Progresu (dacă n-am Alzheimer, aia trântită de Ilie Năstase vs. Stan Smith. :-)) Nu mi-a plăcut neam, sincer, chiar dacă eram expus vizual, ca toți copiii, jafurilor uzuale p-atunci. Cred că avea 25 cm garda la sol, un gen de plug pe post de spoiler și o siluetă efectiv hidoasă. Altă Mărie cu aceeași (marketingo-)pălărie acum însă -- incitant dar echilibrat și accesibil, pare cântecul de lebădoi al clasicelor ”pony-cars”, că-n căprăria ”muscle-cars” poate fi inclus doar actualul Dodge Challenger. P.S. Pe tema Mustang (bulit sau nu :-)) am aiurat destul p-aici, așa că mai subscriu doar la părerea ta, @pipo -- că testul e (de)scris excelent de C. Ciobanu.