Consum
S-ar putea să mă răzvrătesc puțin, să adopt un aer rebel și să vă spun că nu vreau să fac acest lucru. Realitatea este că m-am intersectat cu Mach 1 doar pe circuit, loc unde m-am concentrat pe multe alte detalii, mai puțin pe cât consumă acest V8. Când mi-am aruncat ochii, accidental, pe computerul de bord am zărit ca prin ceață un 45 litri/100 de km. Dar eram pe circuit.
Pentru amatorii de statistici, Ford anunță un consum mediu de 12.4 litri și emisii de 284 g/km. În spiritul Automarket, acum trebuie să introduc în scenă și concurența. Și nu pot spune că îmi este ușor să o identific.
Aș pune pe o pistă, alături de acest Mach 1, neapărat un BMW M4, un Jaguar F-Type 5.0 V8 și un Porsche 911. Cei șase cilindri în linie ai lui BMW M4 au un consum mediu declarat în ciclu WLTP de 10.3 litri.
Jaguar F-Type, cu al său V8 de 5 litri, este în aceeași ligă cu Mustang-ul, doar că este o idee mai puțin gurmand cu cei 10.6 litri declarați de constructor, iar emisiile sunt la nivelul de 241 g/km. Un Porsche 911 cu PDK egalează M4 la consum, adică promite tot 10.3 litri/100 km.
Așadar, comparat cu ceilalți rivali, Mustang este gurmandul segmentului.
O masina super, de pasionat, cum rar se mai face, ce ma mira este pretul, mult sub concurenta. Ce nu pricep, de ce AM a trecut la rubrica ''Nu ne-a placut'' : Impozitul ridicat, consumul. 1. Ce vina are masina ca noi traim intr-un stat comunist unde esti taxat in functie de capacitatea motorului? 2. Cat ati vrea sa consume un V8? Totusi vorbim de un 5000 benzina, care oricum s-a forjat la maxim pe circuit, nu s-a mers la consum. Doar nu aveti pretentia sa consume cat un Clio 1.5 Dci.