Consum

3.0

S-ar putea să mă răzvrătesc puțin, să adopt un aer rebel și să vă spun că nu vreau să fac acest lucru. Realitatea este că m-am intersectat cu Mach 1 doar pe circuit, loc unde m-am concentrat pe multe alte detalii, mai puțin pe cât consumă acest V8. Când mi-am aruncat ochii, accidental, pe computerul de bord am zărit ca prin ceață un 45 litri/100 de km. Dar eram pe circuit.

Pentru amatorii de statistici, Ford anunță un consum mediu de 12.4 litri și emisii de 284 g/km. În spiritul Automarket, acum trebuie să introduc în scenă și concurența. Și nu pot spune că îmi este ușor să o identific.

Aș pune pe o pistă, alături de acest Mach 1, neapărat un BMW M4, un Jaguar F-Type 5.0 V8 și un Porsche 911. Cei șase cilindri în linie ai lui BMW M4 au un consum mediu declarat în ciclu WLTP de 10.3 litri.

Jaguar F-Type, cu al său V8 de 5 litri, este în aceeași ligă cu Mustang-ul, doar că este o idee mai puțin gurmand cu cei 10.6 litri declarați de constructor, iar emisiile sunt la nivelul de 241 g/km. Un Porsche 911 cu PDK egalează M4 la consum, adică promite tot 10.3 litri/100 km.

Așadar, comparat cu ceilalți rivali, Mustang este gurmandul segmentului.

  • Seriff, miercuri, 10.11.2021 08:50

    O masina super, de pasionat, cum rar se mai face, ce ma mira este pretul, mult sub concurenta. Ce nu pricep, de ce AM a trecut la rubrica ''Nu ne-a placut'' : Impozitul ridicat, consumul. 1. Ce vina are masina ca noi traim intr-un stat comunist unde esti taxat in functie de capacitatea motorului? 2. Cat ati vrea sa consume un V8? Totusi vorbim de un 5000 benzina, care oricum s-a forjat la maxim pe circuit, nu s-a mers la consum. Doar nu aveti pretentia sa consume cat un Clio 1.5 Dci.

  • ds, miercuri, 10.11.2021 10:08

    Aveți o propoziție care sintetizează perfect esența mașinii: Nu îți iei Mustang Mach 1 ca mașină de familie. În acest caz impozitul și consumul devin superflue. :))

  • ConstantinCiobanu, miercuri, 10.11.2021 10:38

    @Seriff Noroc! Să justific puțin o parte din verdict: 1. Mașina nu are nicio vină, dar în același timp nu pot face abstracție de peisaj. Trăim în această țară, după regulile de aici, ne stabilim criterii de ”jurizare” adaptate realității în care existăm. Am văzut niște cazuri la știri de ”cetățeni liberi” care nu recunosc buletinul... 2. Iubesc V8-ul, dar asta nu mă face să pic într-o admirație necondiționată. Un propulsor, astăzi, poate fi ajutat să fie mai puțin gurmand, mai eficient... mă gândesc la un sistem mild-hybrid, la sistarea alimentării unor cilindri când se rulează relaxat. Sunt soluții care nu răpesc din farmecul motorului, din caracterul lui, dar ajută. Fac o reverență în fața celor de la Ford că au așa ceva în gamă, dar în același timp ar putea oferi puțin mai mult...

  • pipo, miercuri, 10.11.2021 12:38

    Am citit cu placere textul si nu doar ca imi plac muscle-urile americane , e chiar simpatic scris textul. Partea cu "fotoliile de biblioteca" chiar m-a distrat. Totusi un mic detaliu de mentionat : ai amintit de atatea ori despre motor dar nu ai mentionat neam de capacitate , doar in caseta tehnica am regasit. Nu e toata lumea obisnuita cu "V8-ul Coyote de la Bullitt".

  • Seriff, miercuri, 10.11.2021 13:32

    @pipo, era interesant pentru muritorii de rand motorul ala de 2.3 care nu avea un impozit astronomic precum cel de 5.0 v8 din articol, dar ghici ce? Nu se mai produce, fiindca polueaza, norme ue si tot asa.

  • polrob, miercuri, 10.11.2021 13:42

    Excelent scris articolul, am savurat toate detaliile tehnice oferite si modul mai neconventional de a le prezenta. Mustang Mach 1 reuseste sa concentreze multi factori care surad pasionatilor - de la motorul V8 5L la cutia manuala - intr-un pachet echilibrat si abordabil ca pret.

  • corectii, miercuri, 10.11.2021 14:07

    În ceea cei privește pe cei de la Porsche > În ceea ce-i privește pe cei de la Porsche SYNC 3 fiind unul dintre cele mai reușite sisteme > SYNC 3 fiind unul dintre cele mai NEreușite sisteme

  • Kirotractor, miercuri, 10.11.2021 14:14

    Primul Mustang Mach-1 văzut - și chiar pipăit - a fost al lui ȚIriac, în 1972 la ultima finală de Cupa Davis pe Arena Progresu (dacă n-am Alzheimer, aia trântită de Ilie Năstase vs. Stan Smith. :-)) Nu mi-a plăcut neam, sincer, chiar dacă eram expus vizual, ca toți copiii, jafurilor uzuale p-atunci. Cred că avea 25 cm garda la sol, un gen de plug pe post de spoiler și o siluetă efectiv hidoasă. Altă Mărie cu aceeași (marketingo-)pălărie acum însă -- incitant dar echilibrat și accesibil, pare cântecul de lebădoi al clasicelor ”pony-cars”, că-n căprăria ”muscle-cars” poate fi inclus doar actualul Dodge Challenger. P.S. Pe tema Mustang (bulit sau nu :-)) am aiurat destul p-aici, așa că mai subscriu doar la părerea ta, @pipo -- că testul e (de)scris excelent de C. Ciobanu.