Motor / Transmisie
Propun să începem acest moment glorios din istoria Mustang cu un necrolog. Ușoară să le fie țărâna drepților GT Performance Pack 2, Bullitt și Shelby GT350. Ford, sub impulsul unui elan muncitoresc efervescent, picase în păcatul de a lansa versiuni de Mustang pe bandă rulantă, lucru care a condus ușor la iritarea clienților.
Când aveai impresia că ai pus mâna pe Mustang-ul suprem, apărea în showroom o nouă ediție specială. Nu știu dacă le-a venit mintea la cap. Cert este că trei modele Mustang au dispărut din gamă și au făcut loc acestui Mach 1.
Bine, n-au dispărut așa în negura timpului. Nu s-au dizolvat. Au donat organe pentru ceea ce cred că este unul dintre cele mai bune Mustang-uri din istorie. Și acum să justificăm o astfel de afirmație.
Sub capotă același Coyote V8 de sub capota lui Bullitt. Un motor căruia, personal, nu prea am ce să-i reproșez. Poate doar cei aproape 1.700 euro pe care trebuie să-i plătești impozit și faptul că în specificație europeană avem 460 CP la 7.250 rpm și 529 Nm la 4.900 rpm. Nu avem 480 CP la 7.000 rpm și 569 Nm la 4.600 rpm ca peste Ocean.
Noi fiind europeni, cu obrazul mai subțire, cu mai mult talent la pilotaj, nu ne supărăm de absența celor 20 CP și 40 Nm.
Anul trecut m-am întâlnit cu Bullitt și, ușor catalizat afectiv de peliculă, de locotenent, de faptul că era o serie limitată, am considerat acel model apogeul interacțiunii mele cu Mustang.
Cu toate acestea nu pot trece la ”și altele” cutia manuală cu 6 trepte produsă de Getrag, unitate care echipa Bullitt. Nu uit senzația bizară de ”am uitat să conduc, să schimb treptele”, când a doua s-a răstit la mine de vreo două trei ori, consecutiv, când am încercat să o selectez.
Mach 1, însă, a moștenit cutia manuală cu 6 trepte de la GT350. Este o unitate Tremec TR-3160, care vine cu două discuri de ambreiaj și este o cutie delicioasă. O cutie cu un plăcut feedback de cuplare mecanică la selectarea treptei, cu o timonerie precisă. Este o cutie care îți permite urcarea în treaptă fără a lua piciorul de pe accelerație.
În cazul retrogradărilor știe să sincronizeze turația motorului cu treapta de viteză selectată, funcție care poate fi oprită de amatorii heel-and-toe. Dar poate cel mai important detaliu vine din faptul că oferă o altă etajare. Cu vechea cutie, pe un drum virajat de munte te găseai undeva între trepte.
V8-ul are un caracter plăcut prin faptul că devine isteric sus, în ture. Iar cu vechea transmisie nu puteai rămâne în acea zonă. Unitatea Tremec elimină și acest minus.
O masina super, de pasionat, cum rar se mai face, ce ma mira este pretul, mult sub concurenta. Ce nu pricep, de ce AM a trecut la rubrica ''Nu ne-a placut'' : Impozitul ridicat, consumul. 1. Ce vina are masina ca noi traim intr-un stat comunist unde esti taxat in functie de capacitatea motorului? 2. Cat ati vrea sa consume un V8? Totusi vorbim de un 5000 benzina, care oricum s-a forjat la maxim pe circuit, nu s-a mers la consum. Doar nu aveti pretentia sa consume cat un Clio 1.5 Dci.