Motor / Transmisie
Versiunea entry-level pe piața europeană în gama Ford Mustang este un motor 2.3 EcoBoost cu patru cilindri în linie. Anunță 317 CP și 434 Nm, resurse gestionate de o transmisie manuală în cazul exemplarului testat și livrate exclusiv roților din spate.
Echipat cu o turbină twin-scroll, motorul 2.3 EcoBoost urcă repede în ture și livrează cuplu suficient pentru o deplasare relaxantă încă de la turații joase. Motorizarea este plăcută și într-un regim sportiv, aşa cum s-a întâmplat când am intrat cu mașina pe noul circuit Motorpark din Adâncata.
Transmisia manuală cu șase trepte are o cursă scurtă și o timonerie precisă, cu un feeling mecanic plăcut. Rapoartele sale sunt potrivite pentru rularea confortabilă la viteze ridicate fără urca exagerat în turații în ultima treaptă și suficient de scurte încât să permită accelerări plăcute pentru șofer și pasagerii săi.
Există puțini competitori reali pentru Mustang Cabrio în România. De fapt, dacă e să calculăm la virgulă, singurul rival direct al lui Ford Mustang vândut în prezent la noi este BMW Seria 4 Cabriolet în versiunea 435i. Modele precum Audi A5 Cabriolet și Mercedes-Benz Clasa E Cabriolet, singurele cabriolete cu patru locuri care mai puteau fi incluse în clasament, nu sunt comparabile pentru că motorizările echivalente nu sunt oferite cu transmisie manuală.
Chiar dacă vorbim practic de un Ford versus un BMW, modelul american nu se face de rușine cu nivelul de putere din dotare. Ba din contră, modelul american are mai mulți cai putere şi un cuplu mai mare decât BMW 435i Cabriolet.
Motorizarea 2.3 EcoBoost de la Ford vine și cu o mică dezamăgire pentru noi: americanii au introdus un sistem de sunet artificial de motor în difuzoarele mașinii. Când atingi accelerația, parcă ai un V8 ascuns pe undeva, deși ai jumătate din cilindri și auzi doar tu sunetul respectiv. Parcă ar fi fost mai simplu să facă motorul 2.3 EcoBoost să sune bine și atât, pentru că discrepanța dintre sunetul din difuzoare și sunetul real al motorului se simte puternic când ai plafonul coborât.
Felicitari pentru test, chiar este o masina inedita in romania. In privinta sunetului, din pacate este o consecinta a downsizing-ului,