Ford Fiesta

1.5 Diesel Turbo (TDCi) 120CP Man6 Vignale 5 usi

Calitate / Pret

4.0

Chiar dacă vorbim despre un model de volum, cu prețuri accesibile în mod normal, teleportarea în universul Vignale costă. Destul de mult dacă mă întrebați pe mine. Ajungi să vorbești despre o subcompactă care pornește de la 21.400 de euro.

În mod normal, de la această valoare pornesc deja sedanurile de clasă medie. Și asta nu e tot. Dacă mai alegi și un pachet multimedia, care include ecranul de 8 inch și sistemul Bang&Olufsen, sau pachetul care garantează încălzire pentru scaune, volan și parbriz, prețul final ajunge la 25.200 de euro.

Destul de aproape de un Mini echipat decent. Din fericire, socotelile nu se opresc aici, fiecare dealer Ford păstrând ceva reduceri pentru momentul în care un potențial client le calcă pragul. E o politică pe care Ovalul Albastru o practică de mulți ani la noi în țară. Așa se face că Fiesta mea de test, cu tot cu reducerea aplicată de dealer, a ajuns la 20.400 de euro. Un preț foarte bun pentru o subcompactă cu aer premium, extrem de bine echipată pentru acest segment, raportată la rivalii din gama Mini și Audi.

Modelele de volum nu prea intră în socoteala noastră. Nu depășesc 20.000 de euro nici dacă alegem cele mai scumpe niveluri de echipare. Dacă ne raportăm însă la segmentul premium, Fiesta pare un adevărat chilipir.

Să vă explic: un Mini Cooper D cu o echipare standard la limita decenței pleacă de la 23.700 de euro. Aceeași rețetă și în cazul lui Audi A1 cu motorizare comparabilă. Prețul său pleacă de la 23.500 de euro.

  • someone, miercuri, 21.03.2018 10:54

    oricat ar fi de bine echipat si de premium, la 20.400 ( pret cu reducerea inclusa !!! ) imi iau direct si fara sa ma gandesc de 2 ori varianta ST. nu stiu daca gamei fiesta i se preteaza un tratament luxury. inca o chestie pe care o am de comentat: de ce despre golf 6 s-a scris ca e un golf 5 cu facelift mai ales pt ca foloseste aceeasi platforma cu golf 5, dar despre aceasta fiesta, care foloseste aceeasi platforma cu generatia precedenta nimeni nu spune nimic? e practic aceeasi strategie cu cea a vw insa...... nu ma intelegeti gresit, imi place fordul, am si eu unul luat de nou din showroom, dar mi-ar placea ca judecatile sa se faca dupa aceleasi criterii pt toata lumea.

  • mm, miercuri, 21.03.2018 11:58

    ciudata atitudinea ford cu seria vignale, mi-e greu sa cred ca finisajele premium vor compensa imaginea de marca de volum mai ales cand vorbim de aceeasia caroserie, cel putin seria ds de la citroen e lucrata si la table(pe ds 3 ati uitat sa-l mentionati la comparatie).

  • @mm, miercuri, 21.03.2018 12:51

    sincer cred ca Vignale e peste DS-ul Citroenului. Am mers timp de o saptamana cu un DS5 si, desi mi-a placut, parca nu era la fel de "premium" ca un Mondeo Vignale. Asta a fost parerea mea la momentul respectiv. Arata super bine la exterior, are niste artificii de design interesante la interior, DAR inca apar plastice care sunt mai mult de C5 nu de DS5.

  • PMC, miercuri, 21.03.2018 12:57

    Da, combinatia de marca de volum cu elemente premium nu ma incanta nici pe mine... Mai bine un volum bun decat volum cu pretentii, fortat.

  • Octavian, miercuri, 21.03.2018 13:47

    "Pretul piperat" - cam tot ce a aparut nou in ultimul an are pretul piperat.

  • Scrooge, miercuri, 21.03.2018 15:01

    20.400 si are cutie manuala ??...masina de oras....fie ea si un pic premium...nu merge....automata e singura solutie.

  • danutz9393, miercuri, 21.03.2018 16:21

    Eu cred ca e o masina bine "plasata" in aceasta clasa a "subcompactelor premium". Sunt de acord, Ford nu are o istorie in zona premium, insa aceasta tentativa cu echipare premium a unui model de volum merita atentie. Iar Fiesta Vignale are destule avantaje in raport cu rivalii mentionati (A1, Mini si DS 3): calitatea comparabila, performante mai bune si pret mai mic.

  • Coco, miercuri, 21.03.2018 21:06

    În domeniul segmentului B ( subcompact ) premium Ford nu are trecut, este în prezent dar nu prea va avea viitor pentru că nu este la nivelul concurenței...Audi și Mini aparțin altei culturi / lumi auto din sfera căreia Ford nu fece părete iar DS este o marcă originală și cu steiff care nu poate să se compare cu Ford care propune că soluție modelul de volum cu pretenții premium....cam subțire și forțat

  • xxx, joi, 22.03.2018 09:38

    Arata foarte bine pe hârtie (oricum si fără aceste "îmbunătățiri" Fiesta este de luat in seama, mie îmi place mult), dar rămâne un Ford Fiesta poți sa-i pui si motor de avion daca vrei, tot Fiesta rămâne, segmentul de cumpărători este foarte restrâns.

  • Mihai, luni, 26.03.2018 16:22

    Am vazut masina la SIAB. Are niste finisaje surprinzator de bune pentru un Ford. Singurul lucru de care sufera este imaginea. Oricum, eu prefer Fiesta ST, pe care de asemena am vazut-o la SIAB. Probabil ca are un pret similar cu Vignale.

  • adi, miercuri, 11.04.2018 11:47

    din punct de vedere al motorizarii mi se pare foarte ok masina...de asemenea echiparea este foarte interesanta...din pacate nu este foarte confortabila masina iar la fiabilitate cam lasa de dorit (evident ma refer la vehiul fiesta, dar banuiesc ca si in cazul de fata lucrurile vor sta la fel)