Ford Fiesta

1.5 Diesel Turbo (TDCi) 120CP Man6 Vignale 5 usi

Interior

4.0

Abia acum am ajuns la capitolul care diferențiază radical un Fiesta standard de unul Vignale, asemeni celui pe care l-am testat. Totul începe dincolo de portierele echipate cu funcție de protecție la deschidere (acel plastic care îmbracă marginea ușii pentru evita lovirea și deteriorarea vopselei).

Interiorul unui Fiesta Vignale te transportă rapid în segmentul premium. Avem o planșă de bord îmbrăcată în piele și evidențiată prin cusături contrastante. Același tratament și pe portiere. În zona inferioară a planșei de bord mai găsești însă plastic tare, semn că designerii de interior n-au putut acoperi chiar toate urmele înrudirii cu un model standard.

Chiar și așa, Fiesta Vignale dă dovadă de materiale mult mai prietenoase decât cele pe care le găsim într-un Mini, spre exemplu. Volanul și schimbătorul păstrează linia premium. Ca să nu mai vorbesc de scaunele frumos profilate, care vin cu un model special de cusături și cu aceeași piele de calitate.

Inserțiile cromate s-au înmulțit, însă rețeta ergonomică rămâne aceeași cu cea găsită pe un Fiesta cu echipare inferioară. Avem comenzi intuitive pentru climatizare și butoane cu care te obișnuiești repede pe volan. Spațiile de depozitare din interiorul portierelor primesc doar sticle de 0.5 litri, pe consola centrală există spațiu pentru pahare și un lăcaș generos pentru telefonul mobil, la baza planșei de bord. Acesta are și o suprafață cauciucată pentru o aderență mai bună.

Pe locurile din spate pot călători doi adulți, însă locul la nivelul picioarelor este unul la limita decenței. La nivelul capului nu vor fi probleme. Portbagajul nu este unul extrem de generos: are o capacitate de 292 de litri, ușor cam zgârcită dacă ne raportăm la Dacia Sandero, Renault Clio, Peugeot 208 și Citroen C3. Din fericire pentru Ford, Audi A1 și Mini Cooper D au un portbagaj și mai mic, și pun într-o lumină bună Fiesta.

Vă spuneam că dieselul este mult mai bine antifonat decât pe vechea generație. Se pare că și habitaclul a fost mult mai bine izolat de zgomotul exterior, inclusiv de cel la rulare. Apare un sunet de vânt după 120 de km/h, însă nu pare a fi la fel de deranjant ca în cazul altor modele din segment (Renault Clio, spre exemplu).

  • someone, miercuri, 21.03.2018 10:54

    oricat ar fi de bine echipat si de premium, la 20.400 ( pret cu reducerea inclusa !!! ) imi iau direct si fara sa ma gandesc de 2 ori varianta ST. nu stiu daca gamei fiesta i se preteaza un tratament luxury. inca o chestie pe care o am de comentat: de ce despre golf 6 s-a scris ca e un golf 5 cu facelift mai ales pt ca foloseste aceeasi platforma cu golf 5, dar despre aceasta fiesta, care foloseste aceeasi platforma cu generatia precedenta nimeni nu spune nimic? e practic aceeasi strategie cu cea a vw insa...... nu ma intelegeti gresit, imi place fordul, am si eu unul luat de nou din showroom, dar mi-ar placea ca judecatile sa se faca dupa aceleasi criterii pt toata lumea.

  • mm, miercuri, 21.03.2018 11:58

    ciudata atitudinea ford cu seria vignale, mi-e greu sa cred ca finisajele premium vor compensa imaginea de marca de volum mai ales cand vorbim de aceeasia caroserie, cel putin seria ds de la citroen e lucrata si la table(pe ds 3 ati uitat sa-l mentionati la comparatie).

  • @mm, miercuri, 21.03.2018 12:51

    sincer cred ca Vignale e peste DS-ul Citroenului. Am mers timp de o saptamana cu un DS5 si, desi mi-a placut, parca nu era la fel de "premium" ca un Mondeo Vignale. Asta a fost parerea mea la momentul respectiv. Arata super bine la exterior, are niste artificii de design interesante la interior, DAR inca apar plastice care sunt mai mult de C5 nu de DS5.

  • PMC, miercuri, 21.03.2018 12:57

    Da, combinatia de marca de volum cu elemente premium nu ma incanta nici pe mine... Mai bine un volum bun decat volum cu pretentii, fortat.

  • Octavian, miercuri, 21.03.2018 13:47

    "Pretul piperat" - cam tot ce a aparut nou in ultimul an are pretul piperat.

  • Scrooge, miercuri, 21.03.2018 15:01

    20.400 si are cutie manuala ??...masina de oras....fie ea si un pic premium...nu merge....automata e singura solutie.

  • danutz9393, miercuri, 21.03.2018 16:21

    Eu cred ca e o masina bine "plasata" in aceasta clasa a "subcompactelor premium". Sunt de acord, Ford nu are o istorie in zona premium, insa aceasta tentativa cu echipare premium a unui model de volum merita atentie. Iar Fiesta Vignale are destule avantaje in raport cu rivalii mentionati (A1, Mini si DS 3): calitatea comparabila, performante mai bune si pret mai mic.

  • Coco, miercuri, 21.03.2018 21:06

    În domeniul segmentului B ( subcompact ) premium Ford nu are trecut, este în prezent dar nu prea va avea viitor pentru că nu este la nivelul concurenței...Audi și Mini aparțin altei culturi / lumi auto din sfera căreia Ford nu fece părete iar DS este o marcă originală și cu steiff care nu poate să se compare cu Ford care propune că soluție modelul de volum cu pretenții premium....cam subțire și forțat

  • xxx, joi, 22.03.2018 09:38

    Arata foarte bine pe hârtie (oricum si fără aceste "îmbunătățiri" Fiesta este de luat in seama, mie îmi place mult), dar rămâne un Ford Fiesta poți sa-i pui si motor de avion daca vrei, tot Fiesta rămâne, segmentul de cumpărători este foarte restrâns.

  • Mihai, luni, 26.03.2018 16:22

    Am vazut masina la SIAB. Are niste finisaje surprinzator de bune pentru un Ford. Singurul lucru de care sufera este imaginea. Oricum, eu prefer Fiesta ST, pe care de asemena am vazut-o la SIAB. Probabil ca are un pret similar cu Vignale.

  • adi, miercuri, 11.04.2018 11:47

    din punct de vedere al motorizarii mi se pare foarte ok masina...de asemenea echiparea este foarte interesanta...din pacate nu este foarte confortabila masina iar la fiabilitate cam lasa de dorit (evident ma refer la vehiul fiesta, dar banuiesc ca si in cazul de fata lucrurile vor sta la fel)