Tinuta de drum
Nu știm salariile inginerilor din echipa Ford care se ocupă de ținuta de drum a modelelor mărcii, însă putem să garantăm cu o mână pe fișa tehnică și cu alta pe pozele concurenților că lucrurile stau excelent la acest capitol la nivelul întregii game subcompacte și compacte de vreo 15 ani încoace. Deci băieții merită orice bonus pe care-l primesc.
Realitatea este că, oricum ai lua-o, Fiesta rămâne un reper în clasa sa la nivel de direcție, suspensii, stabilitate și coerență în ținuta de drum, iar versiunile ST și acum ST200 nu fac decât să "build upon it", cum spun englezii.
Și e normal să fie așa. Fiesta ST are avantajul de a fi construită de o echipă de ingineri care au la activ "numere de magie" precum celebrul Revoknuckle, diferenţialul special care reuşea să pună pe şosea în mod excepţional cei 305 cai putere ai vechiului Focus RS fără ca nevoia de tracţiune integrală să devină una acută. Chiar dacă între timp, pe noul Focus RS de 350 de cai, numerele de magie s-au transformat într-unele de fizică aplicată.
Deşi în cazul lui Fiesta nu vorbim de un Revoknuckle 2 - în mare parte deoarece nu e nevoie de o astfel de componentă scumpă la 200 de cai putere - sistemele electronice şi suspensiile lui Fiesta ST au fost dezvoltate astfel încât maşina să fie una perfect adaptată unui stil de rulare dinamic. Nu avem suspensii adaptive, dar setarea este suportabilă în viaţa de zi cu zi şi fascinantă pe viraje. Împreună cu setările speciale ale sistemului TVC (Torque Vectoring Control) şi cu cele trei setări diferite ale ESC-ului, Fiesta ST200 se poate transforma rapid din maşina cu care mergi la muncă în maşina care munceşte pentru tine. Direcţia este electronică, dar feedbackul este fabulos, iar frânele nu dau semne de oboseală chiar şi dacă sunt chinuite timp de zeci de minute fără întrerupere.
nu prea sant multe de carcotit la o astfel de masina, poate doar ca mie personal, mi-ar placea sa fie si in varianta cu 5 usi. stie cineva dimensiunile anvelopelor?