Ford Fiesta ST200

1.6 Benzina Turbo (Ecoboost) 200CP Man6

Tinuta de drum

5.0

Nu știm salariile inginerilor din echipa Ford care se ocupă de ținuta de drum a modelelor mărcii, însă putem să garantăm cu o mână pe fișa tehnică și cu alta pe pozele concurenților că lucrurile stau excelent la acest capitol la nivelul întregii game subcompacte și compacte de vreo 15 ani încoace. Deci băieții merită orice bonus pe care-l primesc.

Realitatea este că, oricum ai lua-o, Fiesta rămâne un reper în clasa sa la nivel de direcție, suspensii, stabilitate și coerență în ținuta de drum, iar versiunile ST și acum ST200 nu fac decât să "build upon it", cum spun englezii.

Și e normal să fie așa. Fiesta ST are avantajul de a fi construită de o echipă de ingineri care au la activ "numere de magie" precum celebrul Revoknuckle, diferenţialul special care reuşea să pună pe şosea în mod excepţional cei 305 cai putere ai vechiului Focus RS fără ca nevoia de tracţiune integrală să devină una acută. Chiar dacă între timp, pe noul Focus RS de 350 de cai, numerele de magie s-au transformat într-unele de fizică aplicată.

Deşi în cazul lui Fiesta nu vorbim de un Revoknuckle 2 - în mare parte deoarece nu e nevoie de o astfel de componentă scumpă la 200 de cai putere - sistemele electronice şi suspensiile lui Fiesta ST au fost dezvoltate astfel încât maşina să fie una perfect adaptată unui stil de rulare dinamic. Nu avem suspensii adaptive, dar setarea este suportabilă în viaţa de zi cu zi şi fascinantă pe viraje. Împreună cu setările speciale ale sistemului TVC (Torque Vectoring Control) şi cu cele trei setări diferite ale ESC-ului, Fiesta ST200 se poate transforma rapid din maşina cu care mergi la muncă în maşina care munceşte pentru tine. Direcţia este electronică, dar feedbackul este fabulos, iar frânele nu dau semne de oboseală chiar şi dacă sunt chinuite timp de zeci de minute fără întrerupere. 

  • someone, vineri, 16.09.2016 11:37

    nu prea sant multe de carcotit la o astfel de masina, poate doar ca mie personal, mi-ar placea sa fie si in varianta cu 5 usi. stie cineva dimensiunile anvelopelor?

  • stefan, vineri, 16.09.2016 11:42

    205/40/17

  • someone, vineri, 16.09.2016 12:50

    tks

  • mircea, vineri, 16.09.2016 13:33

    Merci de ajutor, Ștefan :)

  • COco, vineri, 16.09.2016 15:44

    Chiar ca aveti un fotograf deosebit !

  • gabi_o, vineri, 16.09.2016 16:31

    Automarket, dar cum ati obtinut 8.2% Bucuresti-iasi? Ce ne divulgati, viteza de rulare sau in cate ore erati la Iasi?

  • mircea, vineri, 16.09.2016 16:41

    @gabi_o Conducând mașina. Tare sau ce?

  • Revoknuckle, sâmbătă, 17.09.2016 15:20

    nu este un diferential, nici macar special, ci o punte fata MacPherson cu pivot independent, adica o tehnologie similara celei instalate in Megane 2 RS spre exemplu.

  • Lucian, sâmbătă, 17.09.2016 20:30

    @someone, exista din 2014 varianta in 5 usi si 197 de CP, dar nu la noi :) https://www.youtube.com/watch?v=7v6nhGOMMKk https://www.youtube.com/watch?v=ZPpCBD_Vtx8

  • Scrooge, duminică, 18.09.2016 13:30

    @automarket......interiorul este fix la fel cu toate modelele Fista facelift comercializate in Romania si in Europa. Exista o varianta de plansa de bord cu ecran color mai mare si comenzi simplificate dar care inca nu a fost lansata pe "batranul continent". In concluzie interiorul este blocat fix in strategia actuala de vanzari ale Fordului in Europa si nu reprezinta o alta era.

  • Kirotractor, miercuri, 28.09.2016 10:10

    Cam scumpa declinarea asta ultima a Fiestei ST, mai ales cind noua generatie e pe cale sa fie lansata. Ford se pare ca pluseaza insa pe marota/meme-ul superioritatii tinutei de drum - nu tocmai confirmata de teste (inclusiv pe circuit) cu rivalii din segment, dintre care l-as prefera pe 208 GTI... de-as avea banii pt. el. Pur estetic vorbind, Clio RS ramine referintza - e doar parerea mea si asta, normal - ca sa nu mai zi ca nu doar el, 208 sau Ibiza Cupra au/pot avea jante/pneuri (205/40 R18) cu proportii mai nimerite decit... rulmentii Fiestei RS (cei 2,54 cm in plus ca diametru conteaza mult si nu doar vizual...).