Interior
Legat la ochi, ai putea să juri că te afli într-un Ford Explorer electric. Sau într-unul dintre modelele familiei IQ de la Volkswagen. Singurul detaliu care dă de gol noul Capri este elementul din metal aflat la baza volanului, care face trimitere la modelul din anii '60.
În rest, ai aceleași materiale de calitate, chiar dacă pielea care acoperă scaunele nu este naturală. Are, totuși, un model de romb, pentru un aer premium. Nu degeaba se numește nivelul de echipare Premium.
Tot piele ecologică, de culoare deschisă de această dată, găsești și în partea inferioară a bordului. Un ornament din plastic, care imită fibra de carbon, traversează bordul și tunelul central.
Dacă ai un ochi critic, nu vei trece cu vederea plasticul tare (din fericire se regăsește prin zonele în care nu ajungi foarte des cu mână). Vei aprecia, însă, antifonarea habitaclului, un detaliu important atunci când vine vorba despre o mașină electrică.
Inevitabil, dacă rulezi pe un asfalt cu mai multe asperități, va intra destul de mult zgomot de rulare în interior.
Scaunele sunt confortabile, inclusiv bancheta care poate găzdui până la 3 pasageri, având în vedere că podeaua este plată. Unde mai pui că scaunele față au funcție de încălzire încă din standard, iar volanul este, de asemenea, încălzit. În plus, scaunul șoferului oferă și funcție de masaj.
Știu ce vei spune: SUV cu alură de coupe, deci spațiul pentru cap este afectat pentru pasagerii din spate. Nu este cazul aici. De ce? Pentru că avem un plafon drept care începe să plonjeze în dreptul tetierelor, astfel că cei de pe banchetă au spațiu berechet.
Spațiile de depozitare generoase sunt unul dintre atuurile noului Capri. Piesa de rezistență este, fără îndoială, consola centrală cu o capacitate de 17 litri. Este și configurabilă, în sensul că până și suporturile de pahare pot fi îndepărtate pentru mai mult spațiu. În acest fel, poți stoca un laptop de 15 inch în cotieră.
Pentru că selectorul transmisiei se regăsește pe coloana de direcție, iar butoanele fizice sunt, practic, inexistente, impresia de spațiu este accentuată.
Că tot veni vorba de butoane, aș depuncta noul Ford Capri (cum am făcut și cu Explorer) pentru butoanele de pe volan, ascunse sub o suprafață tactilă, neagră, cu finisaj lucios. Pe lângă faptul că vei avea întotdeauna amprente în câmpul vizual, vei trece inevitabil cu mâna peste aceste butoane și te vei trezi că activezi sau dezactivezi vreo funcție fără să vrei.
Portbagajul are un volum de încărcare de 572 de litri, cu aproape 100 de litri mai mult decât Explorer. Dacă rabatezi bancheta obții 1.505 litri pentru bagaje.
Tesla Model Y câștigă acest duel, cu 2.041 de litri, dar și cu frunk-ul de 117 litri. Enyaq are un portbagaj de 570 de litri (1.610 litri), iar în dreptul lui Tavascan găsim scris 540 de litri.
O fi legenda dar e scumpa. Acum depinde daca pretul acela este cel de cumparare sau este un pret de lista din care se mai scade 20-30%.