Interior

4.0

Legat la ochi, ai putea să juri că te afli într-un Ford Explorer electric. Sau într-unul dintre modelele familiei IQ de la Volkswagen. Singurul detaliu care dă de gol noul Capri este elementul din metal aflat la baza volanului, care face trimitere la modelul din anii '60.

În rest, ai aceleași materiale de calitate, chiar dacă pielea care acoperă scaunele nu este naturală. Are, totuși, un model de romb, pentru un aer premium. Nu degeaba se numește nivelul de echipare Premium.

Tot piele ecologică, de culoare deschisă de această dată, găsești și în partea inferioară a bordului. Un ornament din plastic, care imită fibra de carbon, traversează bordul și tunelul central.

Dacă ai un ochi critic, nu vei trece cu vederea plasticul tare (din fericire se regăsește prin zonele în care nu ajungi foarte des cu mână). Vei aprecia, însă, antifonarea habitaclului, un detaliu important atunci când vine vorba despre o mașină electrică.

Inevitabil, dacă rulezi pe un asfalt cu mai multe asperități, va intra destul de mult zgomot de rulare în interior.

Scaunele sunt confortabile, inclusiv bancheta care poate găzdui până la 3 pasageri, având în vedere că podeaua este plată. Unde mai pui că scaunele față au funcție de încălzire încă din standard, iar volanul este, de asemenea, încălzit. În plus, scaunul șoferului oferă și funcție de masaj.

Știu ce vei spune: SUV cu alură de coupe, deci spațiul pentru cap este afectat pentru pasagerii din spate. Nu este cazul aici. De ce? Pentru că avem un plafon drept care începe să plonjeze în dreptul tetierelor, astfel că cei de pe banchetă au spațiu berechet.

Spațiile de depozitare generoase sunt unul dintre atuurile noului Capri. Piesa de rezistență este, fără îndoială, consola centrală cu o capacitate de 17 litri. Este și configurabilă, în sensul că până și suporturile de pahare pot fi îndepărtate pentru mai mult spațiu. În acest fel, poți stoca un laptop de 15 inch în cotieră.

Pentru că selectorul transmisiei se regăsește pe coloana de direcție, iar butoanele fizice sunt, practic, inexistente, impresia de spațiu este accentuată.

Că tot veni vorba de butoane, aș depuncta noul Ford Capri (cum am făcut și cu Explorer) pentru butoanele de pe volan, ascunse sub o suprafață tactilă, neagră, cu finisaj lucios. Pe lângă faptul că vei avea întotdeauna amprente în câmpul vizual, vei trece inevitabil cu mâna peste aceste butoane și te vei trezi că activezi sau dezactivezi vreo funcție fără să vrei.

Portbagajul are un volum de încărcare de 572 de litri, cu aproape 100 de litri mai mult decât Explorer. Dacă rabatezi bancheta obții 1.505 litri pentru bagaje.

Tesla Model Y câștigă acest duel, cu 2.041 de litri, dar și cu frunk-ul de 117 litri. Enyaq are un portbagaj de 570 de litri (1.610 litri), iar în dreptul lui Tavascan găsim scris 540 de litri.

  • Octavian, miercuri, 30.10.2024 11:06

    O fi legenda dar e scumpa. Acum depinde daca pretul acela este cel de cumparare sau este un pret de lista din care se mai scade 20-30%.

  • dan_grc, miercuri, 30.10.2024 11:23

    Doar numele este legendar, un VW cu-n interior mai atrăgător, față de gamă ID, surprinzător este faptul ca un preț de pornire de 50k nu mai reprezintă o bilă neagra, după criteriile acestui test, iar prețul mașinii testate de aproape 60k este în regulă, altfel ar fi apărut la capitolul minusuri .

  • Dan, miercuri, 30.10.2024 11:34

    Tesla Model Y Long Range AWD are 514 cai putere (trecut in talon).

  • :))), miercuri, 30.10.2024 12:03

    Mama, numai masini de 4.5 (din 5 stele) se fac in ziua de azi. Chiar nu inteleg de ce se plange lumea de noile modele :))).

  • ds, miercuri, 30.10.2024 12:23

    @AM ..."acum mai bine de șase decenii." A intrat în producție în noiembrie 1968, iar vanzarea a început în ianuarie 1969. Deci? Sunt 55 de ani, nicidecum mai bine de șaizeci de ani. Partea proastă este că, în timp ce originalul era o frumusețe după care întorceai capul, am avut norocul s-o văd de nouă, un verde aproape fosforescent, actualul Capri pare anost, se pierde printre mașini în trafic. Și, da, de acord că doar plafonul și curbura montantului C aduce cu vechiul Capri. În rest nimic deosebit, poate doar prețul. La banii ăștia aș prefera Tesla model Y long range.

  • Matei_cel_nou, miercuri, 30.10.2024 13:02

    Platforma tehnica VW e bună, eficientă. Mașina însă... Gusturile nu se discută :).

  • spaclu lu manole, miercuri, 30.10.2024 13:32

    Mie imi place foarte mult. Interiorul e de top, simplu, cu doua ecrane, cu design curat si fara briz-briz-uri inutile. Intr-adevar, volanul putea veni fara suprafetele alea lucioase si inestetice. Una peste alta, cam asa ar trebui sa fie o masina de volum in 2024. Din pacate pretul e astronomic si nu prea vad cu se adreseaza omului de rand. Chiar si la salarii peste medie, te gandesti de 10 ori daca sa dai banii astia pe un Ford de dimensiunile astea. Din fericire, am mai spus-o, masina electrica e un mare re-set pentru industria auto. Firme care au fost catastrofe la calitate, in special din cauza motoarelor, acum au ocazia sa porneasca fresh cu o tehnologie noua, care nu e total necunoscuta, si sa faca o treaba buna. Ma gandesc in primul rand la firmele britanice si italiene. Pentru US, Ford e intre putinii care a intrat vizibil pe piata de electrice. Eu zic ca bateriile la ora actuala au evoluat suficient incat sa merite din plin in aglomerarile urbane si sub-urbane. In preerie, farmland si salbaticie, lipsa statiilor de incarcare, fac masinile electrice neviabile. Oricum parerea finala este ca Ford a nimerit-o foarte bine cu Capri, dar din pacate pretul e stanca de sub apa care taie valul.

  • Matei_cel_nou, miercuri, 30.10.2024 13:39

    Da, prețul e mai mare decât la concurență. 60k. Îți trebuie ceva cojones sa ceri 6k în plus față de o Y Long Range. Dar Skoda are 4 cojones.

  • alex_cu_a_mic, miercuri, 30.10.2024 14:15

    Uratica as putea spune. Duce un pic cu designul actual al Dodge care nici ala nu exceleaza. Profilul e de Arkana dar mai urat. Pretul e de stins lumina si plecat acasa.

  • Kap, miercuri, 30.10.2024 18:43

    Exact ca la Mitsubishi Eclipse, și amintirea zveltă a lui Ford Capri a fost metamorfozată în doar altă omidă mutantă cu baterii, care să-și târâie cele peste 2 tone din reprezentanțe doar ajutată de subvenții sau discounturi generoase. Eu nu știu cum naiba ”denumirea joacă un rol important în tot acest proces de acceptare a unui nou model electric”, mai bine lăsau numele cu rezonanță în pace și-i spuneau oricum acestei ”altămăgăoaiescumpăcudraci”. Asta e mostră din aia de marketing jignitor de-a dreptul, au clienții probleme de ”acceptare”, n-are legătură că le-a ieșit lor chestie cel mult discutabilă care costă cât două Kuga...

  • @kap de gumă, miercuri, 30.10.2024 19:53

    M5 are 2.5t, clovnule.

  • spaclu lu manole, joi, 31.10.2024 02:50

    @pipo, stai linistit ca e unul singur. Boala e atat de grava incat e foarte putin probabil sa fie doi pe acelasi calapod :):):) De multe ori ma gandesc ca suntem doar o mana de oameni care comenteaza pe-aici. In rest, "acelasi" sub mai multe nick-uri, in functie de hormoni, de luna, de mood samd.

  • Rombat, duminică, 03.11.2024 09:23

    La 65.000 euro poți lua un Hyundai ioniq 5n cu 600 cai(cu buton de 650 cai pt liniuțe) și viteza maxima de 250 km/h. Ei vând mașini normale la prețul la care alții le vând pe cele sport... Succes în vânzări!