Calitate / Pret
Noul Fiat 500 va fi prezent în showroom-urile româneşti începând cu luna septembrie a acestui an, ceea ce înseamnă că preţurile sunt încă necunoscute oficial. Totuşi, în conferinţa de presă care a avut loc la Torino am aflat că noul 500 va păstra preţurile vechiului 500, iar clienţii nu vor simţi absolut nicio modificare la nivelul preţurilor de listă.
Este un plus interesant pentru 500, pentru că modificările tehnologice de la interior, cele exterioare despre care vom vorbim puţin mai încolo şi update-urile tehnice la nivel de motoare costă ceva bani atunci când vorbim de producţia efectivă a maşinii. Cum italienii au preferat să transfere costurile în alte zone, preferăm să ne declarăm mulţumiţi şi să o luăm ca atare.
Partea proastă pentru noi este însă legată de faptul că motorul 0.9 de 105 CP nu exista în oferta lui 500 până acum, deci nu avem un reper real de care să ne agăţăm în comparaţia cu principalii adversari. Este foarte probabil însă ca noul 500 în versiunea testată de noi să plece de la un preţ de circa 15.000-15.500 de euro cu TVA inclus, adică acelaşi preţ pe care-l va avea versiunea versiunea diesel de 1.3 litri şi 95 CP, care urmează să fie lansată în 2016.
Oricum ar fi, ştim că Fiat 500 nu a fost niciodată una dintre cele mai ieftine variante din segment. Prezentat ca un model retro-şic, cu avantajul unei poveşti fascinante gata să fie descoperită, 500 nu-şi bazează preţul nici pe calitatea percepută, nici pe avansul tehnologic, nici pe ţinuta de drum. Ci pe farmecul pe care încă-l poate oferi o maşină într-o eră a vitezei în care puţini îşi mai permit timp pentru ei înşişi şi pentru propriile lor bucurii.
3,2,1 si start... Bombardierule te asteptam sa ne iluminezi mintile cu pacaleala asta turbo.