Consum
Moda motoarelor mici, care au doi, trei sau patru cilindri şi sistem turbo, a acoperit deja de ceva vreme industria. Şocul primei întâlniri cu un 1.2 TSI, pe Volkswagen Polo, undeva prin Sardinia, a trecut de mult. Iar după ce Ford a lansat deja cunoscutul 1.0 EcoBoost, motor produs implicit la Craiova, lucrurile s-au aşezat. Ineditul a fost înlocuit de normalitate, iar în 2015 am ajuns să ne uităm la motoarele aspirate montate pe modelele de oraş ca la nişte vestigii care abia aşteaptă să fie înlocuite de versiuni moderne.
Aceste noi motoare ne-au obişnuit şi cu cifre de consum excelente. De exemplu, noul 0.9 TwinAir de 105 CP de pe Fiat 500 anunţă 4.2 litri/100 km în regim mediu mixt, ceea ce reprezintă cel mai bun consum între toţi concurenţii sau potenţialii concurenţi. Şi mă refer aici la Smart Forfour 0.9 de 90 CP (da, ştiu, are patru uşi, dar specificul maşinii o recomandă ca fiind un adversar direct cu 500), la Opel Adam 1.0 ECOTEC de 115 CP, la Mini 1.2 102 CP şi eventual la Audi A1 1.0 TFSI de 95 CP.
În testul realizat prin Torino şi împrejurimi, pe o distanţă de circa 100 de kilometri, maşina testată de noi a afişat la final un consum de 6.4 litri/100 km, în condiţiile în care viteza medie de rulare a fost de 35 de km/h. Mi se pare un consum foarte bun pentru un motor pe benzină de 105 CP care în câteva rânduri a fost stors de putere pe urcări în testul nostru.
3,2,1 si start... Bombardierule te asteptam sa ne iluminezi mintile cu pacaleala asta turbo.