Motor / Transmisie
DS9 este disponibil cu trei motorizări pe piața din România, toate demne de segmentul premium, acolo unde și resursele propulsorului contează foarte mult.
DS9 poate fi comandat cu o motorizare convențională de 1.6 litri, cu 225 de cai putere, cunoscută deja publicului de la Peugeot 508. De altfel, DS9 împarte platforma cu berlina de volum. Celelalte două motorizări sunt plug-in hybrid și oferă 250 sau 360 de cai putere.
M-am bucurat de serviciile celei mai puternice, care vine la pachet și cu un cuplu motor deloc de neglijat: 520 de Nm. De altfel, mi se pare obligatoriu ca orice mașină premium din acest segment să se apropie de această valoare de cuplu.
Pentru a totaliza 360 de cai putere, ansamblul hibrid a combinat mai multe motoare. Avem un clasic motor de 1.6 litri turbo, combinat cu un motor electric de 110 cai pe puntea față și un altul, de 113 cai, pe puntea spate. Acesta din urmă asigură și tracțiunea integrală.
Resursele mașinii sunt suficiente pentru a te lua pe sus și a te purta la viteze generoase. Și impulsul resimțit de cuplu este plăcut și te poate țintui în scaun. Însă, accelerările nu sunt așa de explozive pe cât te-ai așteptat, tot efortul celor trei motoare resimțindu-se progresiv.
Cutia automată cu 8 rapoarte se străduie să țină pasul cu retrogradările, mai ales atunci când nu ești în modul Sport. Nu aș putea spune că e tocmai un monument de promptitudine, însă măcar e liniară atunci când mergi liniștit.
Tranzițiile dintre modul pur electric și modul în care motorul pe benzină este trezit la viață nu sunt sesizabile. Însă, momentele în care vei cere mai multe resurse (spre exemplu într-o depășire) vor fi însoțite de un puternic sunet al motorului. Și nu e neapărat unul sportiv, care să te facă să îți dorești să auzi mai des propulsorul benzină.
Una peste alta, dacă este să vorbesc despre ecuația hibridă de 360 de cai putere, trebuie să spun că nu are fluiditatea, antifonarea și răspunsul rivalilor germani, însă valoarea pachetului de resurse nu este deloc de neglijat.
E de așteptat face-lift-ul care va prelua designul frontal de la DS4, in mod clar superior, precum și sistemul multimedia, heads-up display si altele. Deși masina a fost lansata în Europa acum, ea a fost protestanta înaintea lui DS4.