Interior

4.0

Cum te diferențiezi de fratele tău de platformă atunci când vrei să îți croiești un drum propriu în industrie? Căutând să te îndepărtezi cât mai mult de versiunea germană, bineînțeles. Cupra Born are un interior care, deși are proporții similare cu ale lui iD.3, vine cu o identitate proprie.

Punctul central e reprezentat, cu siguranță, de scaunele sportive din față. Cu tetierele integrate în spătar și sigla Cupra pompos afișată, nu ai cum să le ratezi. Nici tapițeria de Alcantara nu ai cum să o ignori și, per total, acestea au fost unele dintre cele mai confortabile scaune pe care le-am experimentat până acum pe mașini fără pretenții premium. Susținerea laterală este excelentă, iar șezutul și spătarul nu sunt rigide deloc.

Alcantara mai poate fi regăsită și pe panourile ușilor, iar pe bord găsești un material textil numit Dinamica, al cărui rol este să mai reducă din suprafețele acoperite de plastic. Ce-i drept, acolo unde dai de eternul plastic senzația nu e foarte plăcută, acesta fiind destul de neprietenos la atingere.

Mi-au plăcut și toate detaliile aurii de la bordul lui Born. De la aeratoare, la cotiere, acestea puteau fi observate peste tot, inclusiv pe volan, unde butucul este făcut din „fibră de carbon”.

Spațiile de depozitare sunt chiar generoase, de la panourile ușilor până la cotiera destul de adâncă și torpedoul încăpător. În portbagaj s-ar fi putut mai bine, 385 de litri fiind destul de puțin, mai ales comparativ cu cei 420 de litri ai lui Nissan Leaf. Nu-i nimic, se poate și mai rău, Kia e-Soul fiind oferit cu 315 litri de stocare.

Din fericire, pentru pasageri vei avea destul de mult spațiu. Chiar și patru persoane de peste 1.8 metri vor avea loc în Cupra Born, fără probleme. În spate, podeaua plată te poate face să crezi că ai putea înghesui trei adulți acolo. Însă, deși vor avea loc la picioare, lățimea lui Born va fi factorul limitator.

Ergonomia este, probabil, cel mai slab punct al acestui interior. Ca și pe alte modele construite pe platforma MEB, lipsa butoanelor fizice este un calvar de multe ori, transformând chiar și o operațiune simplă, precum reglarea temperaturii interioare, într-o corvoadă.

  • Andrei, marţi, 23.05.2023 18:28

    4/5 la interior la acest model low cost, identic cu ID3, dar vandut ca o auto revelatie? Cu vreo 50000 euro???

  • nume, marţi, 23.05.2023 18:49

    Cinci stele la capitolul Design? Ma bufneste rasul! PS: Care "uriașul eleron din spate"? Ala de il are si VW ID.3? https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/cupra-born-vw-id3-03-1643388529.jpg

  • Banditos, marţi, 23.05.2023 22:47

    dece n-ar fi rival si Megane E-Tech?

  • RAR, miercuri, 24.05.2023 09:07

    Pentru mine, Seat Leon Cupra 2 (1P) a fost maximul din ceea ce inseamna Cupra. (ma refer in special la Design). Hai, mai mergea si Seat Leon Cupra 3 (5F). Restul sunt doar niste "metrosexualitati". In plus Aspectul e Fad (din pacate nu are legatura cu Fado-ul spaniol). In plus cum naiba poti numi o masina de 100 de cai CupRa (Cup Racing) ?

  • @ Banditos, miercuri, 24.05.2023 09:08

    Megane e in clasa superioara, e Compacta. Born e in clasa SubCompacta, ca si Clio. Born e "jurmasul" lui Ibiza

  • erata, miercuri, 24.05.2023 09:09

    "urmasul"

  • @ Banditos, miercuri, 24.05.2023 09:50

    Mai se pare ca aveai dreptate. M-am uitat la dimensiuni si Born e cam de aceleasi dimensiuni cu un Seat Leon, deci in clasa Compacta, ca si Megane

  • claudiutamas, miercuri, 24.05.2023 13:40

    50.000€ - așa e când dita mai Europa nu reușește să-și producă singură bateriile. Să nu mai spun că US are baterii de capacitate dublă de ceva timp (le-au ținut la secret pentru armată, dobitocii de americani) - v. Amprius Battery. Între timp China își bate joc de ambele continente cu prețuri la electrice chilipir. Pentru moment abia acoperă cerințele de producție din China, dar cresc extrem de repede. Bat la poarta Europei cu limuzine la 25.000€ (cu Rabla Plus inclus) - v. Seres 3.

  • PMC, miercuri, 24.05.2023 15:11

    @claudiutamas: relativ la "dobitoci", daca e investitia lor, inventia lor, productia lor, de ce ar da-o la toti tolomacii? Ca sa-i injure apoi, asa cum face germania care injura america cat o tin bojocii dupa ce i-a scos din ra*at de mai multe ori? Sau s-o luam altfel: te-ai simti ok sa fii facut dobitoc daca ti-ai produce un bun pe care nu ai fi de acord sa-l dai altora? Bataia de joc a chinei o binemeritam. Numai niste prostovani cu creieri chiselitza ar face ce a facut UE: si-a exportat bunastarea spre alte zari dupa care se impusca singura in picior zi de zi pe mana unor decidenti care pur si simplu nu au ce cauta pe pozitiile alea. Nimic nu-i recomanda. Si nu trebuie sa aiba atata putere. Vor rezolva problema cu produsele chinezesti prin hipertaxare. Atat pot, sa interzica, sa puna taxe si sa reglementeze pana si dimensiunea castravetelui si dopului de pet. Daca functioneaza ceva, reglementeaza! Daca continua sa functioneze, taxeaza! Daca inceteaza sa functioneze, subventioneaza! - Reagan. Asta face statul. Cand hiperreglementezi, nu mai ai piata libera. Cand nu mai ai piata libera si concurenta, cand statul diriguieste aproape orice domeniu de activitate, in timp scurt nimic nu mai functioneaza. Asa a fost si asa o sa fie. Statul nu e niciodata solutia, ci problema. O sa vina unii sa ma intrebe ca ok, care e solutia. Pentru moment solutia e Opriti-va! E destul. E prea mult. Faceti totul praf.

  • Alin138B, sâmbătă, 03.06.2023 23:09

    @PMC Referitor la ideile tale cu piata, e cazul sa mai citesti. In primul rand o piata libera este cea in care ai un numa foarte mare de jucatori pentru cerere si pentru oferta, toti cu putere mica. Daca nu ai asa ceva din start piata nu poate fi libera. Si atunci analizezi unde este problema. Ori ai un numar mic de ofertanti mic si cu putere foarte mare sau invers. In piata auto, avem un oligopol, adica un numar foarte mic de ofertanti si care au o putere enrma de distorsionare a pietei. Sunt cateva megacorporatii care au sub umbrela lor individuala toate brandurile auto. In aceste conditii pentru a echilibra piata este nevoie de o mega reglementare, cu audituri trimestriale si anuale, care sa pedepseasca aspru orice mismasuri. Si aspru inseamna cu multiplu de miliard de euro/dolari. Dar este o lipsa completa de reglementare, corporatiile auto fac cum vor ei si consumatrii sunt captivi. Oriunde se duc, este rau. Sunt companii care au monopol absolut, si acolo ar trebui pedepse cu inchisoarea pe langa miliarde. Gen Tesla, care o duce si mai departe cu spionarea publicului in md ilegitim, pe metoda Google. Daca ne uitam putin sub coaja lui Tesla si a lui Musk vom realiza niste coincidente foarte suspecte referitor la China, si e posibil ca nea caisa asta sa fie agent chinez, cu toate chestiile pe care le face.