Cupra Ateca

2.0 Benzină Turbo (TSI) 300 CP 4x4 Aut7

Tinuta de drum

5.0

Seat Ateca este, în prezent, unul dintre SUV-urile cu cea mai sportivă ținută de drum din segment. Prin urmare, Cupra Ateca a avut o bază solidă pe care a putut construi una dintre cele mai plăcute experiențe pe care le poți trăi la volanul unui SUV. Ce e și mai fascinant? Toată această rețetă sportivă este obținută fără prea multă electronică și fără artificii tehnologice care să complice lucrurile.

Spre exemplu, în cazul SUV-urilor premium sportive, Grupul VAG folosește un sistem de stabilizare electronic de 48V, cu motorașe poziționate pe fiecare roată. Acestea opun rezistență de fiecare dată când SUV-ul se înclină pe viraje, anulând astfel ruliul. În cazul lui Cupra Ateca nu a fost nevoie de un astfel de efort tehnologic. Suspensia, independentă MacPherson pe față și multilink pe spate, a devenit ceva mai rigidă, lipindu-se cu poftă de asfalt.

Pentru a fi o mașină digerabilă în traficul de zi cu zi, Cupra Ateca a primit însă și un set de amortizoare adaptive. Acestea oferă mai multe moduri de rulare, care pot relaxa sau înțepeni suspensia: Comfort, Sport, Individual, Snow, Off-Road și Cupra. Comfort face ca gropile și denivelările să fie absorbite decent, lăsând impresia unei suspensii bine lucrate, cu un comportament premium.

Modul Cupra schimbă tonalitatea evacuării, după cum aminteam mai sus, și ascute simțurile. Suspensia este mai rigidă, direcția și transmisia se mișcă impecabil. Acesta este momentul în care Cupra Ateca se transformă într-un hot-hatch, capabil să devoreze virajele cu un ruliu minim și cu o aderență de invidiat, oferită de sistemul de tracțiune integrală 4Drive. Acesta a fost recalibrat în cazul lui Cupra Ateca, pentru a oferi o livrare sportivă a resurselor.

Același sistem 4Drive te poate ajuta să ieși din situațiile acelea dificile, când virajul periculos te-a prins relaxat în modul Comfort, dar ușor calic cu performanțele de sub capotă. Mașina înțelege că e o situație dificilă și face tot posibilul să te țină pe drum. Dacă duci lucrurile mai departe și selectezi ESP Sport sau ESP Off, atunci ești de capul tău, iar Cupra Ateca te lasă să-ți faci jocul. Am simțit asta pe o porțiune de drum închisă de organizatori doar pentru noi. A fost momentul în care am simțit cât de bine și-au făcut treaba inginerii Cupra.

Din moment ce șoferul poate selecta și modul de rulare Off-Road, înțelegem că un Cupra Ateca poate ajunge și în teren accidentat. Totuși, nu cred că vor fi foarte mulți clienți dispuși să facă asta. Poate doar pentru o rulare nebună, la limita aderenței, pe macadam.

Direcția progresivă oferă o precizie bună, însă pare ușor artificială, pentru că nu transmite suficiente informații despre suprafața de rulare. Frânele îți garanteză mai multă încredere înaintea oricărui viraj, pentru că opresc bine SUV-ul. Mai ales dacă alegeți pachetul opțional oferit de Brembo, care include discuri de 340 mm pe față și 310 mm pe spate.

  • unu, joi, 22.11.2018 12:35

    A ajuns si Seat-ul sa coste +50k euro Bravo VAG ...la mai mare In ritmul asta o sa ne luam Polo/Ibiza la oferta cu doar "30.000 euro" peste 10 ani WTF?

  • Kirotractor, joi, 22.11.2018 13:10

    În cazul (teoretic) c-aș vrea o compactă 4x4 de 300 CP, sigur n-aș da 8.000 € în plus pe așa-zisul Cupra Ateca comparativ cu un alt Cupra (pardon, SEAT :-)) - mai exact, Leon ST cu același motor, transmisie etc, dar cu dinamică mai bună, portbagaj mai mare și consum ceva mai mic. P.S. Nu mai repet opinia că spaniolii (pardon, nemții) s-au grăbit cu crearea pseudo-mărcii Cupra - o simplă abureală de marketing care ar putea să prindă totuși la unii mai naivi. ...Dovada: viitorul *Cupra* Terramar va avea peste 2 ani și-o versiune *civilă*; adică una cu sigla SEAT lipită pe ici-pe colea. Q.E.D.

  • @unu, joi, 22.11.2018 13:11

    Nu ca le iau apararea ca nu as da 50k pe un Ateca dar tot ce a aparut in ultimii 2 ani este mai scump. Vezi si Dacia a ajuns sa coste 19k.

  • someone, joi, 22.11.2018 13:53

    @ all: mai mare, mai greu, mai scump dar surprinzator fiecare generatie cu 10% mai economic. sant multe de spus despre marketingul asta de 2 lei, dar se pare ca la unii prinde. ( sa vedeti cum se va vinde kodiaq-ul rs , acum ca e cel mai rapid suv cu 7 locuri de pe ring ) intrebare catre am: motorul dezvolta puterea la 5300 simplu, sau puterea e disponibila pe o plaja de turatii? oricum, e joasa turatia unde incepe puterea

  • adi_10, joi, 22.11.2018 14:10

    50.000 de euro pe un Ateca, haideti sa fim seriosi. Cu banii astia pot face o lista intreaga cu masini Premium sau aproape Premium mult peste aceasta Ateca, pe care, by the way, o poti cumpara cu 28.000 de euro cu dotari de bun simt si mai ales cu motor de bun simt

  • Kirotractor, joi, 22.11.2018 14:58

    De remarcat și diferența de 20% între consumul mediu WLTP (8,9 l/100 km) și NEDC (7,4 l) !!! JATO aprecia deci superficial creșterea de 8% estimață inițial la 10-12% reali. Să nu uit: viitorul BMW X2 M35i (306 CP, 450 Nm, 0-100 în 4.9 s) ar putea fi comparat cu Cupra Ateca -- și nu X3 sau Alfa Stelvio, ambele c-o clasă mai sus (+30-35 cm lungime.) ...Nu și ca preț însă, clar. Asta nu înseamnă că testul n-ar fi bine scris în rest (inclusiv digresiunea... educativă a introducerii).

  • bogdanm, joi, 22.11.2018 15:36

    @someone Puterea de 300 Cp este disponibilă între 5300 și 6500 rpm. @Kirotractor Mulțumesc pentru comentariu. Ideea e că am comparat cu ce avem acum pe piață, doar așa, de fun și pentru statistică. Nu e o comparație la sânge pentru că, așa cum bine ai înțeles, Ateca nu are rival momentan. Aștept și eu cu înfrigurare noul X2 M35i. It will be fun :)

  • SIMPLE MINDS, joi, 22.11.2018 16:25

    @Kirotractor Cei care se confrunta cu guta ,obezitate ,dureri lombare de ce sa n-aiba parte de desfraul celor 300 CP domnule ? ca asta parca-i argumentul celor care imbratiseaza astfel de caroserii.;-) Suplimentul in inaltime de 160 mm fata de Leon Cupra cui credeti ca este destinat ?? sau in acceptiunea dvs. trebuie sa indure si inevitabilele sedinte de kinetoterapie generate de varianta ST? Plus ca perspectiva asupra traficului de la 1.61m inaltime e cat se poate de sublima. Daca l-as mai aminti si pe Jordi Gene cu un laudatio la adresa Ateca Cupra -pentru Quattroruote - sunt convins ca lucrurile ar scapa de sub control. :) Sa-i punem la indoiala obiectivitatea din postura de Brand Ambassador Seat/Cupra ?!? Am putea totusi sa ignoram acest aspect.... @Automarket Era absolut necesar sa apara adv. *binenteles* asociat Bucurestiului ? Parca nu. Tg. Frumos ,Rovinari ,Adjud sau Agnita nu-s urbe suficient de destoinice pentru un showroom destinat hyper-hergheliei iberice ? Corectati pan' nu va citeste o tara intreaga.........bucurestenilor !!

  • Corocsenie Adrian, joi, 22.11.2018 16:46

    Seat la bani de GLC coupe ? No way !

  • ...., joi, 22.11.2018 17:01

    ....da ma da-i Cupra!

  • SIMPLE MINDS, joi, 22.11.2018 17:08

    @Adrian Ce motorizare are GLC-ul coupe de-l invoci ? Un A3 1.6 TDI (115 CP) configurat temeinic reuseste sa atinga borna celor 45 000 euro !

  • Corocsenie Adrian, joi, 22.11.2018 17:26

    @SIMPLE MINDS Nu ma intereseaza motorizarea. Ma intereseaza caroseria care e infinit mai buna ca la un amarat de Seat. Poate sa aiba 1000 cp sub capota tot un Seat ramane !

  • SIMPLE MINDS, joi, 22.11.2018 17:53

    @Adrian Ai dreptate. GLC Coupe pleaca de la 50 000 euro pentru benzina de 211 cp si 170 cp pentru diesel. Numai ca o configurare la limita decentei mai implica o investitie de.......cat stabileste fiecare.

  • kim_vl, joi, 22.11.2018 21:44

    Daca intrebati dealerii Seat din Ro habar n-au de preturi, data lansarii in Ro si showroom-ul ala din Bucuresti de care vorbiti.

  • Kirotractor, vineri, 23.11.2018 09:19

    @bogdanm: Mea culpa - alzheimeru :-) m-a făcut să uit alineatul cu descoperirea unei nișe cu potențial de către spanioli. Vorba vine spanioli, că de fapt nemții au avut VAGa idee s-o înceapă cu SEAT și apoi să-i dea bătaie cu Audi SQ2 + VW T-Roc R (aceleași Mării cu alte pălării, doar o idee mai mici decît Cupra Ateca.) @SIMPLE MINDS: De acord cu tine - mai ales fiindcă s-au descoperit recent și spondiloza turbo, și artrita 4x4. :-)

  • Kirotractor, vineri, 23.11.2018 09:40

    Un ultim PS: Mă miră politica de prețuri pt Cupra Ateca în România - cu cca. 2.500 € mai scumpă ca-n Vest (42.500 în Franța, 42.850 la nemți etc.), în contrast - deranjant - cu Ibițele / Aroanele / Leoanele mai ieftine la noi ca-n ocțident. Și, dacă Bogdan Mirică trepidează (pe bună dreptate) să-l probeze pe BMW X2 M35i, eu am așteptări mai modeste. Mai exact, să-i dau niște tălpi Duster-ului 4x4 1.3 TCe de 150 CP. ...Cu jumate de cai, dar și la (nici) juma de bani. ;-)

  • pipo, vineri, 23.11.2018 12:26

    Cred ca inainte de X2 M trebuie sa demonstreze in fata verilor care sunt "pe teava" de la Audi - SQ3 si SQ2 . Ultimul chiar daca teoretic e intr-o clasa imediat mai mica va avea aproape sigur exact acelasi motor/putere/cuplu. SQ3-ul e de asteptat sa aiba tot acelasi motor dar prebabil spre 350 cai. Eu zic ca aici poate CUPRA sa demonstreze cu adevarat ce este si ce vrea. Daca nu o sa le tina piept si chiar sa-i depaseasca pe circuit in teste atunci va fi greu sa se pozitioneze cu pretul ala. Ca de fapt aici va fi toata discutia, merita sau nu acel pret cerut ? Si e clar ca numai performantele sportive vor fi cele care vor da verdictul, ca nu o sa se poata compara la calitate materiale/fabricatie cu Audi , BMW (si probabil vor urma si altii). Am un "feeling" ca si noul RR Evoque (abia dezvaluit) va veni cu un motor sportiv in gama de data asta si nu cred ca o sa sara mult de 50.000 euro. CUPRA cred ca "sa grabit" sa iasa cu acest model din aceasta cauza, ca sa fie primul, sa fie cat mai "vizibil" acum cand inca aceasta nisa nu este inca foarte aglomerata , cum putea sa-si exprime intentiile mai vizibil decat atat ? In restul claselor o sa fie doar "inca unul" din multele modele sportive. E clar ca au fost fortati sa ia aceasta decizie acum , fiindca logic ar fi fost sa vina cu un design nou/evoluat, sa astepte noile linii de design de la Seat care trebuie sa apara in maxim 1-2 ani.

  • pipo, vineri, 23.11.2018 12:38

    Revin : vad ca Evoque deja a anuntat un 2 litri benzina cu fix aceleasi performante ca si CUPRA. Chiar nu apucasem sa citesc stirea pe AM. Stiu ca cele 2 modele nu prea vizeaza POATE acelasi target de clienti dar va fi interesant de vazut totusi o comparatie de pret. Probabil CUPRA o sa-l depaseasca la dinamica , dar diferenta de ..."restul" e mare si e in favoarea lui Evoque zic eu.

  • SIMPLE MINDS, vineri, 23.11.2018 14:28

    Revin doar pentru a atrage atentia celor care mai au *neobrazarea* sa sustina ca VAG n-are *grija* de portofelele voastre:-)): De-abia lansat in Franta ,Megane RS Trophy 300 MT ajunge la 51 770 euro !!!! (cu ecotaxa de cca 8000 euro) surclasand cu cca 5000 euro Type R !! Pan' la urma Seat chiar a facut dovada faptului ca poate veni cu preturi *emotionate* !:-)

  • ironR, vineri, 23.11.2018 17:53

    http://www.automarket.ro/masini-noi/alfa-romeo/stelvio-20-benzina-turbo-280cp-4x4-aut8-super-118777/specificatii.html aceeasi bani, alta clasa, alta calitate!

  • kim_vl, vineri, 23.11.2018 22:05

    @pipo Motorul P300 nu e chiar nou, fiind prezent de ceva timp pe E-Pace http://www.automarket.ro/masini-noi/jaguar/e-pace-20-benzina-turbo-p300-300cp-4x4-aut9-r-dynamic-se-120633/specificatii.html

  • xxx, luni, 26.11.2018 15:16

    Nu m-am gandit ca masina asta este asa de "perfecta"! Sa fim seriosi si sa ne iutam ce masini au avut nota 4,6!

  • robert, miercuri, 28.11.2018 18:39

    frate de banii aia ai stelvio 2.0 benzina 280cp si ai alta clasa.