Tinuta de drum
Seat Ateca este, în prezent, unul dintre SUV-urile cu cea mai sportivă ținută de drum din segment. Prin urmare, Cupra Ateca a avut o bază solidă pe care a putut construi una dintre cele mai plăcute experiențe pe care le poți trăi la volanul unui SUV. Ce e și mai fascinant? Toată această rețetă sportivă este obținută fără prea multă electronică și fără artificii tehnologice care să complice lucrurile.
Spre exemplu, în cazul SUV-urilor premium sportive, Grupul VAG folosește un sistem de stabilizare electronic de 48V, cu motorașe poziționate pe fiecare roată. Acestea opun rezistență de fiecare dată când SUV-ul se înclină pe viraje, anulând astfel ruliul. În cazul lui Cupra Ateca nu a fost nevoie de un astfel de efort tehnologic. Suspensia, independentă MacPherson pe față și multilink pe spate, a devenit ceva mai rigidă, lipindu-se cu poftă de asfalt.
Pentru a fi o mașină digerabilă în traficul de zi cu zi, Cupra Ateca a primit însă și un set de amortizoare adaptive. Acestea oferă mai multe moduri de rulare, care pot relaxa sau înțepeni suspensia: Comfort, Sport, Individual, Snow, Off-Road și Cupra. Comfort face ca gropile și denivelările să fie absorbite decent, lăsând impresia unei suspensii bine lucrate, cu un comportament premium.
Modul Cupra schimbă tonalitatea evacuării, după cum aminteam mai sus, și ascute simțurile. Suspensia este mai rigidă, direcția și transmisia se mișcă impecabil. Acesta este momentul în care Cupra Ateca se transformă într-un hot-hatch, capabil să devoreze virajele cu un ruliu minim și cu o aderență de invidiat, oferită de sistemul de tracțiune integrală 4Drive. Acesta a fost recalibrat în cazul lui Cupra Ateca, pentru a oferi o livrare sportivă a resurselor.
Același sistem 4Drive te poate ajuta să ieși din situațiile acelea dificile, când virajul periculos te-a prins relaxat în modul Comfort, dar ușor calic cu performanțele de sub capotă. Mașina înțelege că e o situație dificilă și face tot posibilul să te țină pe drum. Dacă duci lucrurile mai departe și selectezi ESP Sport sau ESP Off, atunci ești de capul tău, iar Cupra Ateca te lasă să-ți faci jocul. Am simțit asta pe o porțiune de drum închisă de organizatori doar pentru noi. A fost momentul în care am simțit cât de bine și-au făcut treaba inginerii Cupra.
Din moment ce șoferul poate selecta și modul de rulare Off-Road, înțelegem că un Cupra Ateca poate ajunge și în teren accidentat. Totuși, nu cred că vor fi foarte mulți clienți dispuși să facă asta. Poate doar pentru o rulare nebună, la limita aderenței, pe macadam.
Direcția progresivă oferă o precizie bună, însă pare ușor artificială, pentru că nu transmite suficiente informații despre suprafața de rulare. Frânele îți garanteză mai multă încredere înaintea oricărui viraj, pentru că opresc bine SUV-ul. Mai ales dacă alegeți pachetul opțional oferit de Brembo, care include discuri de 340 mm pe față și 310 mm pe spate.
A ajuns si Seat-ul sa coste +50k euro Bravo VAG ...la mai mare In ritmul asta o sa ne luam Polo/Ibiza la oferta cu doar "30.000 euro" peste 10 ani WTF?