Cupra Ateca
Metale grele
Ne-am obișnuit ca mașinile proaspăt lansate să se laude cu un procent considerabil de aluminiu sau fibră de carbon în componența strcturii de rezistență. Aceste materiale ușoare au beneficii uriașe când vine vorba despre eficiență și performanțe. Puțini știu însă că există și un alt material cu beneficii extrem de importante pentru industria auto: cuprul.
Spre exemplu, o mașină de mărime medie conține peste 22 de kilograme de cupru. Iar această valoare ar urma să crească în viitor, întrucât cuprul este folosit la dezvoltarea circuitelor din cadrul sistemelor multimedia, devenite tot mai complexe.
Spre deosebire de fibra de carbon, care este o invenție contemporană, cuprul face istorie încă de pe vremea egiptenilor, care îl foloseau pentru a crea conducte pentru apă. Așa-i că pare un scenariu din zilele noastre? Ei bine, se întâmpla acum mai bine de 4000 de ani. Și nu doar egiptenii l-au folosit intens, ci și romanii. De altfel, denumirea de cupru a fost inventată chiar de ei.
Acest minereu auriu era extras din Cipru și transportat în Italia. Romanii îi spuneau „aes cyprium”, adică „minereul din Cipru”, scurtat apoi la „cuprum”.
Spre deosebire de plastic, marea problemă a secolului 21, folosit și el intens în industria auto, cuprul se reciclează intens, fiind un material valoros. 40% din cantitatea de cupru existentă în acest prezent în lume provine din reciclare. Minereul acesta minune există peste tot: de la Statuia Libertății, până la oalele și tigăile celor mai mari bucătari din lume.
De anul acesta, cuprul se găsește și în logo-ul unui nou brand auto, care se numește, cum altfel decât Cupra. Seat a decis să separe modelele sale de performanță de cele de serie. Așa a luat naștere brandul Cupra, ca Abarth-ul celor de la Fiat.
Deși numele Cupra s-a consacrat alături de prima generație Leon, când devenea versiunea sportivă a hatchback-ului, primul model al brandului separat Cupra nu este Leon, ci Ateca. Ar putea părea ciudat dacă ne uităm în trecut, dar absolut normal dacă ne uităm la dragostea pe care o manifestă europenii față de acest segment.
Mai mult, Cupra Ateca este, momentan, primul SUV de performanță din segmentul de volum. Restul rivalilor sunt premium.
A ajuns si Seat-ul sa coste +50k euro Bravo VAG ...la mai mare In ritmul asta o sa ne luam Polo/Ibiza la oferta cu doar "30.000 euro" peste 10 ani WTF?