Citroen C4 Cactus

1.2 Benzina Turbo (PureTech) 110CP Man5 Shine

Calitate / Pret

4.0

Citroen a căutat o repoziționare în segmentul de volum, oferind mașini ceva mai accesibile. Prețul de pornire al unui C4 Cactus reafirmă asta, pentru că SUV-ul pleacă de la 13.500 de euro. Însă, cu atâtea SUV-uri mici și accesibile în acest segment, e destul de greu.

Dacă vă gândiți la motorizarea testată de mine, atunci trebuie să vă faceți planuri începând de la 14.700 de euro pentru un nivel de echipare Live. Dacă vă doriți nivelul de top Shine, atunci crește și prețul la 17.200 de euro. Exemplarul de test a mai avut și câteva opționale, cum ar fi jantele, acoperișul panoramic, camera de marșarier și asistentul pentru unghi mort, care au pus alți 3500 de euro peste cei 17.200. Însă, cu un discount oferit de dealer, mașina s-a oprit la o valoare finală de 19.500 de euro.

O să mă raportez la versiunea de 110 cai putere, cu manuală și echipare de top Shine și o să vă spun că Hyundai Kona este ceva mai scump, ajungând la 21.100 de euro. Un Kia Stonic cu 120 CP și echipare Trend ajunge la 16.000 de euro, deci este ușor mai accesibil decât C4 Cactus.

Dacia Sandero Stepway este chilipirul segmentului, cu un preț de numai 11.500 de euro. Și Opel Crossland X pare mai accesibil, versiunea de 110 cai putere cu nivel Innovation ajungând la 16.300 de euro.

Fratele de concern Peugeot 2008, cu același motor și echipare Allure, ajunge la 18.200 de euro. Renault Captur și motorul său de 120 de cai putere cu echipare Intens este insesizabil mai ieftin decât C4 Cactus la fix 17.000 de euro. Micul Seat Arona, cu motor TSI de un litru și 115 cai putere, echipare Xcellence, ajunge să coste 18.700 de euro. Și Suzuki Vitara este ceva mai scump, ajungând la 18.600 de euro pentru un motor aspirat de 120 de cai și echipare Spirit.

Nu în ultimul rând, un Volkswagen T-Roc Base cu motor de 115 cai ajunge să scoată din buzunar 19.800 de euro.

  • eee, marţi, 26.02.2019 12:40

    Un design reusit, am vazut una alba pe strada si am intors capul dupa ea ... Si un pret foarte bun pentru clasa ei! Spre deosebire de alte marci care incearca sa faca bani sa isi plateasca amenzile ...

  • Rudolf D., marţi, 26.02.2019 22:18

    Am condus un cactus. Nu asta evident. Cutie praf. Plastice nasoale. Bord stupid. Era sa ma rastorn, eh aici e si vina mea. In rest dragutica. Masina de gagici. Nu stiu cum sta cu fiabilitatea. Uitandu-ma pe dedesupt (deformatie profesionala) am vazut cateva solutii low cost. Nu mai dezvolt.

  • pipo, joi, 28.02.2019 13:54

    Un facelift total nereusit dupa mine. Masina arata acum si mai ciudat decat inainte dar mult mai urat. Atat farurile cat si stopurile sunt oribil integrate in design-ul caroseriei. Cele dinainte aratau mult mai ok. Iar disparitia bumperelor alea de pe portiere arata parca o caroserie si mai ciudata acum. Este per total, atat in exeterior cat si in interior , un amalgam de detalii horror amestecate cu unele interesante chiar. Parerea mea e ca (virgula) Cactus trebuia sa ramana Cactus si C4 sa ramana C4 . Era deajuns transbordarea design-ului Cactus la C3 , care apropos arata mult mai bine, mai funny, fiindca se potriveste cred mai bine acest stil la o masina mica . Iar faptul ca are doar putin peste 1 tona ma face sa-mi pun serioase intrebari cu privire la materialele folosite, nu e normal ca o masina din clasa compacta sa cantareasca asa putin atata timp cat nu e vreo sportiva cu elemente din fibra de carbon sau mai stiu eu ce si nici aluminiu nu cred eu ca au folosit prea mult (sau vreun pic). Presupun ca se conduce chiar mai prost decat ultimul C4 , ca vad ca e mult inaltata si inteleg ca nici cutia nu a fost imbunatatita. Ultima mea experienta cu un C4 a fost un drum pana la Viena si inapoi acum cativa ani si am fost total dezamagit si de tinuta si de transmisie/cutie. Daca si asta e la fel sau (probabil) chiar mai prost ..atunci e clara situatia , ramane un model strict pt. zone urbane si pt. cei care doar vor sa se urce in ceva care arata "deosebit" si care nu vor sa arunce cu banii pe modele care ofera o dinamica mai buna in general, sunt destui carora intr-adevar chiar nu le tebuie asa ceva.

  • zic si eu, luni, 04.03.2019 13:36

    Pretul de pornire la cactus este 15150 euro, daca dai crezare site-ului Citroen Romania! Nu stiu de unde 13490 euro, pana si C3 aircross pleaca de la 13950:)) Trecand peste toate considerentele estetice, m-as fi asteptat sa ne explice AM care-i rostul lui C4 cactus cand exista un C3 aircross? Diferenta este de 2 cm....Sincer, nici macar cei de la Citroen nu au putut sa-mi explice de ce au 2 SUVuri cu dimensiuni aproape identice, aceleasi motoare/transmisii...

  • Scrooge, vineri, 08.03.2019 23:28

    Vai saracul ce interior are :(