Citroen C4 Cactus

1.2 Benzina Turbo (PureTech) 110CP Man5 Shine

Interior

3.5

În ultimii ani am observat o simplificare a interioarelor auto. Majoritatea numelor mari au mers pe minimalism. Cred că nicăieri nu simți asta mai bine ca într-un Citreon C4 Cactus. Te uiți la planșa de bord și poți număra butoanele pe degete. Totul se concentrează în jurul ecranului multimedia. Ceea ce nu e tocmai bine în materie de ergonomie.

Din fericire, comenzile tactile ale climatizării sunt printre cele mai intuitive întâlnite până acum: mari, clar afișate, ușor de apăsat.

Materialele găsite într-un C4 Cactus au crescut calitativ față de versiunea antefacelift, însă nu cu mult. Ai în continuare zone unde găsești plastic tare și unde finisajele sunt perfectibile. Scaunele sunt destul de confortabile, însă nu îți asigură o susținere laterală foarte bună.

Slavă Domnului că există multe spații de depozitare. Avem buzunare foarte largi și încăpătoare atât în portierele față, cât și în cele spate, avem și o cotieră centrală, o consolă cu suport pentru pahare și chiar un spațiu pentru telefonul mobil, care este însă ușor cam ascuns. Îmi place foarte mult deschiderea verticală a torpedoului, și el foarte încăpător.

Nu-mi place însă deschiderea de tip fluture a geamurilor spate. E o soluție ciudată în acest segment. Eram obișnuiți să vedem astfel de geamuri spate pe Citroen C1. Francezii susțin însă că adoptarea unei astfel de soluții a ajutat la economisirea a 11 kilograme în cazul fiecărei portiere.

Pe locurile din spate primești loc decent la picioare și la nivelul capului, iar portbagajul are o capacitate de 348 de litri. Asta înseamnă mai puțin decât Kona, Stonic, Crossland X, Peugeot 2008, Seat Arona, Captur și VW T-Roc. În plus, el este ușor cam adânc și are o margine cam înaltă, ceea ce înseamnă dificultate la descărcarea bagajelor.

Antifonarea habitaclului nu este punctul forte al lui C4 Cactus, pentru că ai un zgomot la rulare și de vânt destul de pronunțat la peste 110 km/h.

  • eee, marţi, 26.02.2019 12:40

    Un design reusit, am vazut una alba pe strada si am intors capul dupa ea ... Si un pret foarte bun pentru clasa ei! Spre deosebire de alte marci care incearca sa faca bani sa isi plateasca amenzile ...

  • Rudolf D., marţi, 26.02.2019 22:18

    Am condus un cactus. Nu asta evident. Cutie praf. Plastice nasoale. Bord stupid. Era sa ma rastorn, eh aici e si vina mea. In rest dragutica. Masina de gagici. Nu stiu cum sta cu fiabilitatea. Uitandu-ma pe dedesupt (deformatie profesionala) am vazut cateva solutii low cost. Nu mai dezvolt.

  • pipo, joi, 28.02.2019 13:54

    Un facelift total nereusit dupa mine. Masina arata acum si mai ciudat decat inainte dar mult mai urat. Atat farurile cat si stopurile sunt oribil integrate in design-ul caroseriei. Cele dinainte aratau mult mai ok. Iar disparitia bumperelor alea de pe portiere arata parca o caroserie si mai ciudata acum. Este per total, atat in exeterior cat si in interior , un amalgam de detalii horror amestecate cu unele interesante chiar. Parerea mea e ca (virgula) Cactus trebuia sa ramana Cactus si C4 sa ramana C4 . Era deajuns transbordarea design-ului Cactus la C3 , care apropos arata mult mai bine, mai funny, fiindca se potriveste cred mai bine acest stil la o masina mica . Iar faptul ca are doar putin peste 1 tona ma face sa-mi pun serioase intrebari cu privire la materialele folosite, nu e normal ca o masina din clasa compacta sa cantareasca asa putin atata timp cat nu e vreo sportiva cu elemente din fibra de carbon sau mai stiu eu ce si nici aluminiu nu cred eu ca au folosit prea mult (sau vreun pic). Presupun ca se conduce chiar mai prost decat ultimul C4 , ca vad ca e mult inaltata si inteleg ca nici cutia nu a fost imbunatatita. Ultima mea experienta cu un C4 a fost un drum pana la Viena si inapoi acum cativa ani si am fost total dezamagit si de tinuta si de transmisie/cutie. Daca si asta e la fel sau (probabil) chiar mai prost ..atunci e clara situatia , ramane un model strict pt. zone urbane si pt. cei care doar vor sa se urce in ceva care arata "deosebit" si care nu vor sa arunce cu banii pe modele care ofera o dinamica mai buna in general, sunt destui carora intr-adevar chiar nu le tebuie asa ceva.

  • zic si eu, luni, 04.03.2019 13:36

    Pretul de pornire la cactus este 15150 euro, daca dai crezare site-ului Citroen Romania! Nu stiu de unde 13490 euro, pana si C3 aircross pleaca de la 13950:)) Trecand peste toate considerentele estetice, m-as fi asteptat sa ne explice AM care-i rostul lui C4 cactus cand exista un C3 aircross? Diferenta este de 2 cm....Sincer, nici macar cei de la Citroen nu au putut sa-mi explice de ce au 2 SUVuri cu dimensiuni aproape identice, aceleasi motoare/transmisii...

  • Scrooge, vineri, 08.03.2019 23:28

    Vai saracul ce interior are :(