Motor / Transmisie

4.0

Citroen C3 Aircross vine la pachet cu două motorizări termice, dintre care una strict pe combustie, cu 100 de cai putere, și una hibrid, de care am avut și noi parte în testul nostru. Totodată, dacă vrei să nu mai poluezi deloc, poți opta și pentru o versiune electrică, numită e-C3 Aircross.

Așadar, noi am avut de-a face cu o motorizare bine cunoscută, pe care am mai văzut-o pe multe modele din grupul Stellantis. Mă refer la propulsorul de 1.2 litri, benzină cu 3 cilindri. Diferența este că până acum acest motor era legat la un sistem mild-hybrid, în timp ce acum avem parte de un sistem full hybrid.

Pentru versiunea pur termică ai la dispoziție o transmisie manuală cu 6 rapoarte, în timp ce versiunea hibrid poate fi comandată doar cu o cutie automată e-DCS cu 6 trepte. Indiferent de versiune, mașina vine cu roți motrice doar pe puntea față.

Ansamblul oferă în total 145 de cai putere și 230 Nm cuplu. 

Câteva din vechile probleme pe care le-am văzut la grupul acesta motor/transmisie au rămas și pe noul C3 Aircross. Motorul vibrează destul de tare, iar transmisia are în continuare parte de niște întârzieri notabile, în special când vrei să pleci ceva mai tare de pe loc. Astfel, cutia poate fi uneori puțin leneșă, însă ai la dispoziție un mod „Low” dacă vrei ca treptele să fie schimbate la turații mai înalte.

Deși este doar un sistem de 48V, Aircross funcționează în modul pur electric pentru o perioadă surprinzător de lungă. Trecerea de la motorul electric la cel termic (și invers) este sesizabilă și destul de zgomotoasă.

Totuși, motorul electric face o treabă bună în a oferi mașinii un răspuns destul de vioi la plecările de pe loc. Citroën susține, de fapt, că aproape 50% din condusul urban se va face fără a porni motorul pe benzină.

  • nsrei, marţi, 09.09.2025 18:56

    De ce e-dct și nu aia veche aisin? Asta noua fiind dct nu cred sa fie așa fiabila că cea clasica cu convertizor de cuplu. Cine o fabrică pe cutie? Cat despre motor, au rezolvat cureaua aia? Cică astea noi ar fi pe lanț sau pe lângă. Vom vedea. Oricum mașină în sine nu e cine știe ce coaja. Vedeți testele de siguranță apoi cumpărați

  • @nsrei, miercuri, 10.09.2025 10:15

    cu o minima documentare ai fi aflat raspunsurile la toate intrebarile tale, dar na, lenea mare, bunavointa lipsa si trollarea sportul tau preferat

  • Kap, miercuri, 10.09.2025 11:00

    A propos de minimă documentare: la C3 Aircross prețul pentru hibridă e într-adevăr 25.300 euro. Din păcate a fost comparat cu prețurile PROMOȚIONALE de la ZS și Duster. Dacă cineva și-ar fi dat un pic osteneala și citea prețurile de listă, ar fi găsit: Dacia Duster Expression hybrid 140 - 25.850 euro MG ZS Hybrid+ - 24.810 euro Zici că s-a supărat cineva pe Citroen și face anti-reclamă.....

  • parere, miercuri, 10.09.2025 11:30

    Ce tristete de masina...

  • Matei_cel_nou, miercuri, 10.09.2025 15:00

    Întrebarea zilei e câte clase are nsrei, 4 sau 5.

  • @matei, miercuri, 10.09.2025 15:17

    esti generos. maxim 2 are. deja copiii de-a 3-a judeca si se exprima incomparabil mai bine.

  • alex_cu_a_mic, joi, 11.09.2025 10:24

    Sistemul m-h pe 48V de la Stellantis e supereficient. Mai este pus, printre altele, si pe Fiat 600 si confirma si acolo consumurile foarte bune mai ales urban. Dovada ca nu e nevoie de un megasistem hibrid pentru a reduce consumul acolo unde doare cel mai mult, in urban.