Motor / Transmisie

4.0

Așa cum am menționat mai sus, Caselani Type HG e construit pe baza a două modele, în funcție de nevoile tale. Vrei o dubiță cu care să cari marfă? Alegi versiunea bazată pe Citroen Jumpy. Vrei să transporți oameni? Alegi varianta bazată pe SpaceTourer. Există și o soluție intermediară, cu două rânduri de scaune și spațiu de depozitare în spate.

Noi am avut cea de-a doua variantă la dispoziția noastră, iar asta înseamnă că opțiunile de motorizare și transmisie sunt cele oferite de SpaceTourer. Din fericire, cei de la Citroen nu au plecat foarte mult urechea la trenduri și păstrează în continuare gama de motorizări corectă pentru acest tip de vehicul, după părerea mea.

Nu vedem aici modele Plug-in hybrid sau hibride, ci doar diesel-uri sănătoase. Sigur, pentru cei mai preocupați de mediu, există și versiuni pur electrice, ceea ce ar putea funcționa chiar și pe o mașină atât de mare, în anumite circumstanțe.

Așadar, modelul nostru de test a fost echipat cu un motor diesel de 2 litri, cu 4 cilindri, turbo, capabil să dezvolte 140 de cai putere și 370 Nm cuplu, de la 2.000 RPM. Un propulsor robust, testat intensiv de-a lungul timpului pe multe modele, care și-a demonstrat fiabilitatea de nenumărate ori. Puterea acestuia a fost trimisă exclusiv către puntea față, prin intermediul unei transmisii manuale cu 6 rapoarte.

Totul este cât se poate de clasic din punct de vedere al propulsiei și nu avem lucruri extraordinare de raportat. Cuplul este livrat destul de devreme, iar asta face ca mașina să nu se simtă submotorizată. Treptele sunt destul de scurt etajate și vei trece prin ele repede. Ultimele, adică 5 și 6, sunt mai lungi, favorizează consumul și o să lași multă vreme schimbătorul neatins.

Mi-a plăcut senzația oferită de timonerie, care este destul de robustă per total, chiar dacă ar fi fost util (după părerea mea) să avem un spațiu ceva mai mare între trepte. Nu o dată am schimbat din treapta 1 în treapta 4 din greșeală.

Resursele par îndestulătoare, însă, e drept, eu am exploatat mașina fără încărcătură aproape tot timpul. În aceste condiții, Caselani Type HG s-a descurcat onorabil chiar și la viteze de autostradă. Nu vă ascund, aș fi curios cum stau lucrurile și în momentul în care mai ai 8 pasageri cu tine, plus ceva bagaje.

Partea bună este că nu sunteți forțați să mergeți doar pe această variantă. Cum spuneam, Caselani Type HG e bazat pe Citroen SpaceTourer, iar asta înseamnă că poți alege orice variantă de motorizare disponibilă pe modelul francez.

  • Banditos, miercuri, 22.02.2023 12:17

    Nu mi se pare deloc scump, un Diesel de 140CP pe o platforma de utilitara/transport >5 pasageri in conditii lejere si bagaje Poate interiorul anost si complet nepotrivit cu exteriorul sa fie un punct slab, dar in rest isi merita fiecare banut.

  • DanG, miercuri, 22.02.2023 13:16

    Just because you can, doesn’t mean you should :) Mașina asta îmi amintește de faptul că italienii au făcut unele dintre cele mai frumoase mașini din istorie, dar și Fiat Multipla sau Alfa Romeo Zagato. Mie unul îmi pare un coșmar pe 4 roți.

  • Seriff, joi, 23.02.2023 06:51

    Consum declarat 5,6 si real 7,6 incep sa cred ca eram un prost cand ziceam de electrice ca consuma mai mult decat ce declara fabrica vad ca la toate e asa . Asta e mai gresesc si eu ca doar nu sunt perfect