BMW X7

X7 xDrive40i 340 CP Aut8

Tinuta de drum

4.0

Când vine vorba de ținuta de drum, BMW ne-a obșinuit ca indiferent de clasa în care activează, să propună un comportament orientat către dinamism. Nici noul X7 nu face rabat de la această regulă, însă în cazul celui mai mare SUV din gamă, cei responsabili pentru comportamentul rutier au sărit peste "câteva capitole" la nivelul sportivității și au adăugat un plus de confort.

Noul X7 este oferit standard cu suspensia pneumatică, iar acest lucru garantează un plus de confort indiferent de suprafața de rulare. Mai poți simți o mică urmă de rigiditate, dar nimic care să-ți deranjeze simțurile. Suspensia pregătită de nemți lucrează fără încetare pentru ca tu să ai parte de o călătorie confortabilă, iar pe parcursul celor 500 de kilometri nu am sesizat zgomote ciudate în momentul trecerii peste denivelări.

În schimb, în modul Sport, X7 devine o altă specie. Suspensia este ceva mai rigidă, transmisia schimbă puțin mai alert și smucește dacă duci motorul până în zona roșie a turometrului, iar direcția reșește să-ți comunice toate informațiile necesare pentru ca tu să poți rula alert. Te vei implica într-un mod în care nu ai mai făcut-o până atunci și vei deveni una cu mașina. Vei avea încredere atât în mișcările pe care le faci, dar și în mișcările pe care X7 le va executa cu atâta finețe. Cum a reușit BMW să transforme un SUV de 2.4 tone într-un vehicul capabil să muște cu putere dintr-un drum virajat de munte? O parte a răspunsului stă în noul sistem de direcție integrală disponibil opțional pentru 1.300 de euro. La viteze mici, roțile de puntea spate vor vira în direcția opusă celor de pe puntea față, iar astfel vei reuși fie să parchezi mult mai ușor, fie să treci cu rapiditate peste virajele strânse. La viteze mari, roțile de puntea spate vor urmări direcția impusă de cele de pe puntea față, iar astfel, pe virajele rapide vei obține o stabilitate și un control mult mai precise.

Nu te gândi că X7 este SUV-ul perfect. Ruliul își face și el simțită prezența însă nu atât de repede pe cât te-ai aștepta de la mașină de 2.4 tone. Un lucru mai puțin plăcut l-am simțit în momentul frânării: inerția mare face ca senzația oferită să nu fie una dintre cele mai plăcute.

În modurile Confort sau EcoPro, X7 devine cel mai confortabil SUV al nemților. Fie că pleci în concedii lungi peste hotare, fie că îți duci copiii în vacanță la bunici, totul se desfășoară ca pe un covor zburător. Denivelările sunt înghițite fără probleme, iar roțile urmează cu foarte mare încredere traseul impus de cel aflat în spatele volanului.

Pentru a te putea bucura fără prea mult griji de diversele personalități ale lui X7 poți alege oricând modul de rulare Adaptive. În funcție de stilul de conducere și de suprafața de rulare, X7 se adaptează și oferă ce mai bun din ambele lumi (confort sau sportivitate).

Deși X7 a fost gândit ca un SUV suprem, un SUV care să ducă la un nou nivel filozofia confortului și pe cea a spațiului, BMW s-a gândit să ofere mici surprize și pentru cei în căutarea aventurii. Așa a luat naștere pachetul off-road care integrează protecții suplimentare și care dispune de patru moduri speciale: xSnow, xSand, xGravel și xRocks.

Rămânem alături de iubitorii ieșirilor în natură și le spunem că X7 are o gardă la sol de 221 de mm, un unghi de atac de 25 de grade, un unghi de degajare de 22.2 grade și poate traversa un vad cu adâncimea maximă de 500 de mm. În funcție de modul de rulare ales, garda la sol își poate modifica valoarea. Aceeași "reacție" o veri primi și în funcție de viteza de rulare.

  • pipo, vineri, 05.07.2019 12:53

    Asa ceva !!?? Sa ma scuze fanii ,dar rar mi-a fost dat sa vad un SUV mai urat din zona asta mai premium. De la BMW sigur niciodata. Iar interiorul imi pare de-a dreptul dizgratios ! Nu sunt fanul clasei asteia oricum si nici nu cred ca o sa conduc asa ceva vreodata si drept urmare nu ar trebui sa-mi dau cu parerea dar nu ma pot abtine sa spun un mare ...BLEAHHH!.

  • Sorin, vineri, 05.07.2019 14:26

    12,5 l/100 km consuma un motor pe benzina de 1,4....poate doar cu viteze de pana la 100 km/h...pariez pe 20 l/100 km....:)

  • dan_grc, vineri, 05.07.2019 14:42

    X7 este mai mare decât unele tancuri și cântărește aproape la fel, dar în SUA a fost bine primit, primele luni de vânzare au însemnat câteva mii de unități, în Europa cred că ca fi o raritate totuși. @ pipo La exterior aș fi înțeles această părere, dar interiorul este departe de a fi dizgrațios, în mare preluat de la X5, consider că este peste seria 7 ca stil, de altfel interiorul a primit cele mai multe laude.

  • someone, vineri, 05.07.2019 15:20

    cine plateste acesti bani, cumpara de fapt grila, si primeste optional masina din spatele ei. interesant la motorul acestui X7 e cuplul mic: 450 nm are si motorul de 2.0 din camara bmw, motor montat pe X2 35 M . totusi e vorba de 2 cilindri diferenta si 1L cilindree.

  • Corocsenie Adrian, vineri, 05.07.2019 19:46

    Masina numai buna de USA. Pt UE e suficient un crossover premium. Si daca se poate un Porsche Macan Exclusive. E peste orice BMW.

  • Andrei, vineri, 05.07.2019 22:24

    Cred ca 3.0i misca bine masina asta doar pe autostrada. In rest vei trage mult de el, iar consumul real la BMW este fix dublul celui din carte. 12.5 doar in EcoPro/Comfort si rulat constant pe autostrada la 110 km/h. Ridicola masina, venita prea tarziu pe piata, GLS are imaginea net mai buna. Intretinerea va fi exorbitanta.

  • Megale, sâmbătă, 06.07.2019 00:27

    Hai sa fim seriosi ! Nu ne comparam cu cei din State , mai ales la sistemul lor d a cumpara masini noi -ptr cine stie cum e pe la ei . Mult mai ieftin -in dolari, iar benzinosu costa mai cipatone . Sa tot a-ti iei motoare mari. Eu tot cu cele 2006-2009 sunt , mai vechi dar mai legate mecanic si tehnic.

  • Scrooge, sâmbătă, 06.07.2019 12:37

    @someone.....si cine cumpara o Skoda (exemplu aleatoriu) nu primeste nici o grila ci primeste masina din spatele unei potentiale grile. E o marca premium, e mare cat o zi de post, cine face comparatii intre marci premium si non-premium nu ar trebui sa scrie pe forumuri de genul asta pentru ca e total pe langa, masinile la general vorbind s-au scumpit mult in utimii ani, avand in vedere ca si un XC 90 ajunge lejer la 100 de mii de euro nu stiu la cat ai vedea tu si cei ca tine autobuzul asta la pret. 60.000 de euro cam cat un Touareg e ok ?

  • Aha, sâmbătă, 06.07.2019 13:56

    Sa ai optiunea eco pro la utilajul asta... pare o gluma proasta. In rest acelasi calorifer pe post de grila, linii curbe zero barat, cred ca designerii au lipsit la lectia asta, dar in general nemtii nu stiu notiunea de linie curba care se invata in clasa a lll-a. Acelasi design din topor, adica linii drepte, (rog fanii bmw sa se abtina, nu ma intereseaza opinia lor), consumul anuntat, o gogorita... Concluzia? Bun pentru piata USA si imbogatitii urmariti de DNA.

  • someone, sâmbătă, 06.07.2019 18:55

    @scrooge: cred ca nu la mine te refereai cu premium-non premium ,pt ca eu nu am atins aceasta coarda deloc in comentariul meu, nu am zis nimic despre pret sau valoarea masinii, asa-i? dar daca e asa, atunci nu am inteles nimic din ce ai zis, dar am inteles ca nici tu nu ai inteles ce am scris eu .

  • Mihai, luni, 08.07.2019 08:34

    Si daca nu sant manajeryy nu o pot cumpara ? :)))

  • Scrooge, luni, 08.07.2019 11:46

    "cine plateste acesti bani, cumpara de fapt grila, si primeste optional masina din spatele ei" - cu aceasta fraza ai atins subtil tot ce zici ca nu ai atins. Dar daca tu scrii ceva si nu-ti dai seama ce scrii imi pare rau pentru tine.

  • alex, marţi, 09.07.2019 16:09

    La masinile pe benzina de genul asta consumul nu e o problema pentru primul proprietar. Dar dupa 5-7 ani cand, va merge inevitabil pe piata de SH, consumul devine o mare problema. De ce? Simplu, pentru ca de la un proprietar pentru care 100k euro nu-s o problema si-si permite sa piarda prin devalorizare 80k si sa mai dea 20 k pe benzina masina va trebui sa treaca la un proprietar pentru care 15-20k euro sunt multi bani care vor trebui sa cumpere o multa masina care trebuie sa consume si putin pe deasupra. Ori un vehicul pe benzina de 2.5 tone nu a fost si nu va fi niciodata economic. De aceea multi se indreapta spre diesel ca e mai temperat cu consumul si are mai multe sanse la revanzare. Eu unul etichetez cumparatorul de masina premium/lux diesel drept pragmatic.

  • MMe, marţi, 16.07.2019 15:48

    Nu e o masina pentru piata din Romania. Se adreseaza oamenilor cu multi bani, la noi sunt doar comentatori cu tuciuri si cazane rupte in doua cu km de zici ca au castigat concursuri care are cei mai multi km.

  • MMe, marţi, 16.07.2019 15:51

    Intreb si eu redactia Automarket.....nu e bine sa va mutati si pe youtube? Sunt multi care nu au habar fac niste review-uri execrabile si primesc vizualizari ca na e cerere nu ar trebui sa faceti si voi asta pe langa articolele care sunt chiar bune? THX

  • FAD, joi, 08.08.2019 21:44

    Cand ma uit la acest model imi vine in minte un cuvant. Bocanci de iarna grea :)). Sunt foarte curios sa vad aici cate un test pentru celelalte modele pe care eu le as pune in fata X7 ului nu ca motoare ci ca design si atmosfera pe care o creeaza tot ansamblul in anumte nunate pe care la bmw nu cred ca le as vedea . Range Rover Vogue sau Vogue L / noul GLS si mai ales Lincoln Aviator care sper sa ajunga si in Europa pe aceeasi filiera ca si Mustangul .