Tehnologie
Sunt voci care susțin că Audi conduce lupta în segmentul premium atunci când vine vorba despre tehnologie. De acord. În ultimul an, Mercedes a ridicat însă ștacheta când vine vorba despre infotainment, oferind revoluționarul sistem multimedia MBUX. De acord și cu asta.
Totuși, după ce am făcut cunoștință și cu noua generație X5, e clar că nu mă pot hotărî pe cine să declar câștigător. Cei trei giganți germani inovează într-un ritm amețitor și, fără îndoială, sunt motoarele tehnologiei auto. Nu poți face un clasament, pentru că fiecare dintre ei devine cel mai bun cu fiecare model nou lansat.
În cazul lui BMW X5 avem atât de multe tehnologii, unele dintre ele oferite în premieră mondială, încât ar fi mai bine și pentru mine, dar și pentru voi, să le enumăr.
- Confortul pasagerilor este asigurat de un set de scaune plăcute, echipate cu reglare electrică pe un milion de direcții, masaj, încălzire și ventilație. Și bancheta spate și volanul vin cu încălzire.
- Climatizarea este disponibilă pe patru zone și poate oferi mai multe tipuri de parfum.
- X5 vine cu, probabil, cel mai mare Head-Up display din segment, capabil să-ți ofere o mulțime de informații color, inclusiv indicații ale sistemului de navigație.
- Funcția de recunoaștere a gesturilor a fost clar îmbunătățită și acum beneficiază de comenzi noi, cum ar fi schimbarea postului de radio. Poți în continuare să acționezi volumul, să accepți sau să respingi apelul telefonic și să îți setezi o funcție preferată pentru un gest predefinit. Pe mașina mea de test, acest gest a activat o anumită adresă.
- Ca și Mercedes, BMW a introdus un asistent vocal, care poate fi activat prin simpla apelare: „Hey, BMW!” Nimic nou până aici. Doar că, în cazul lui X5, clienții pot alege să își redenumească asistentul vocal. Spre exemplu, îl poți striga „Hey, X5!” Bineînțeles, lista glumelor poate deveni foarte lungă. Important este că asistentul vocal poate face acțiuni extrem de specifice: setarea navigației pentru o anume adresă sau selectarea unei temperaturi în habitaclu.
- Pe lângă sistemul complex de camere video și senzori de parcare, BMW vine în premieră mondială și cu un asistent pentru mersul cu spatele. Acesta memorează ultimii 50 de metri parcurși, dacă viteza ta nu a depășit 36 de km/h. Tu controlezi accelerația și frâna, iar mașina volanul. E foarte util atunci când te întâlnești cu o mașină din sens invers pe străduțe înguste.
- BMW a decis să renunțe la afișajul semi-analog de pe vechea generație. A adoptat unul complet digital, de 12.3 inch, care arată foarte bine, are o grafică demnă de segmentul premium, însă parcă nu e la fel de configurabil ca cel de pe Audi Q7.
- În centrul planșei de bord a apărut un ecran cu aceeași dimensiune, care servește unui sistem iDrive mult îmbunătățit. Nu mai seamănă deloc cu cel vechi, însă, ca printr-o minune, BMW a reușit să-l facă la fel de prietenos. Este extrem de ușor de folosit, mai ales prin funcția tactilă. Are pagini care pot fi ușor configurate, informații clare, iconițe mari și o navigație 3D care se mișcă excepțional.
- Sistemul multimedia vine cu o conexiune Apple CarPlay, dar nu și cu Android Auto. Cel puțin momentan.
- Deasupra pasagerilor poate fi comandat un acoperiș panoramic Sky Lounge. Acesta vine cu mii de LED-uri care se pot colora în aceeași nuanță cu a iluminării ambientale.
- Clienții pot comanda și o cheie inteligentă, de pe care pot afla autonomia, statusul mașinii și cu ajutorul căreia pot porni încălzirea.
La toată această listă impresionantă se adaugă toate tehnologiile despre care am vorbit la celelalte capitole. Așa-i că începe să fie ușor justificat prețul acela de 122.000 de euro?
Nu inteleg de ce ai configura un X5 pana in 122.612 €....la banii astia urci in S coupe care e alta mancare de peste (alta lume) ! X5 mai mult de 70 de mii nu isi justifica banii.