BMW Seria 8

4.4 Benzina Biturbo (M850i) 530CP 4x4 Aut8

Tinuta de drum

5.0

Apăs butonul care trezește la viață cei opt cilindri și aștept câteva secunde pentru ca aceștia să se calmeze și să pot pleca la drum. Direcția lui Seria 8 este precisă și incisivă, oferind un feedback excelent. Știu tot timpul cum am poziționat roțile, iar volanul comunică cu nervii aflați la nivelul degetelor. E greu să-l manevrezi în spații înguste, dar direcția integrală îmi dă o mână de ajutor.

Până la viteze de 72 km/h (88 km/h atunci când selectezi modurile Sport și Sport Plus) roțile de pe puntea spate vor vira în direcția opusă celor de pe puntea față. Astfel, vei obține manevrabilitate sporită în spații înguste sau dinamică mai bună atunci când rulezi pe circuit. La viteze mai mari decât cele amintite mai sus, sistemul Integral Active Steering, pentru că așa l-a botezat BMW, face ca roțile de puntea spate să vireze în aceeași direcție cu cele din față. Altfel spus, viraje de viteză pe care le poți ataca cu și mai multă viteză.

În modurile Comfort și Eco Pro vei descoperi un Seria 8 docil, capabil să treacă cu ușurință peste denivelări și să nu-ți deranjeze foarte mult stările de meditație. Totul se transformă atunci când muți pe modurile Sport sau Sport Plus. Suspensia adaptivă M Professional (disponibilă opțional pentru 2.700 de euro) devine rigidă, răspunsul motorului se ascute, iar transmisia este gata să dea două trepte în jos dacă aplici mai multă forță pedalei de accelerație.

Un kickdown bine aplicat, iar mușchii gâtului luptă din răsputeri să-ți țină capul într-o poziție optimă. Acesta este modul în care M850i xDrive vrea să te trimită la colț și să-ți arate că nu-i momentul să te joci în condițiile în care anvelopele de iarnă nu aderă la fel bine atunci când temperaturile trec de 10 grade. V8-ul de sub capota lui GT-ului bavarez este capabil să ofere astfel de senzații. Pe drumurile virajate, direcția integrală, suspensia adaptivă și sistemul xDrive lucrează perfect pentru ca tu să te dai jos de la volan cu un zâmbet larg pe față.

Cu puțină atenție, și fără să încerci obsesiv să rupi aderența, Seria 8 dezvoltă un comportament dinamic de top. Chiar și atunci când greșești, Seria 8 te iartă și promite un comportament neutru. Șoseaua udă, temperaturile mari, peste media anotimpului, și anvelopele de iarnă m-am determinat să nu depșesc prea mult limitele și să rămân într-o zonă de siguranță. Am decis să-mi stăpânesc pornirile naturale și să nu acționez conform instinctului. 

  • Corocsenie Adrian, marţi, 12.03.2019 19:37

    Bijuterie masina nimic de zis. Cred ca se ridica la nivelul numelui pe care il poarta si impactul primei generatii. Dar asa ceva nu are ce cauta in Romania. E pur si simplu de o inutilitate desavarsita. Iti bati joc de masina pe aici si de banii tai.

  • adi_10, miercuri, 13.03.2019 10:33

    @Corocsenie Adrian - total de acord cu tine, din multe puncte de vedere masina aceasta nu se incadreaza pe tiparul romanilor/ Romaniei. asta nu inseamna ca nu se vor vinde si la noi o gramada. As mai adauga faptul ca nu pot pricepe de ce ti-ai dori un motor de 4.4, poti face exact acelasi lucru si cu un motor de 3.0.

  • FAD, miercuri, 13.03.2019 21:26

    Sunt sigur ca e ceva extraordinar nu sa o detii , macar sa o conduci doar ca pentru mine exista un DAR ....Nu pot spune nimic rau de ea doar ca...nu o vad deloc la nivelul S coupe ului si nici al Lexului LC . Pur si simplu are interior de seria 3- seria 5 ca si nivel nu stiu. Cand dai 100 de mii pe asa ceva te astepti sa fie ceva foarte wow si nu cred ca e cazul aici . E pentru condus si pentru cei care vor chiar sport dar cand zici lux in 2 usi, s coupe imi vine primul in minte., sa nu mai zic de Bentley Gt sau Lexus care au acel grad de exclusivitate rar in ziua de azi.

  • Kirotractor, joi, 14.03.2019 13:59

    Eu mă întreb ce eforturi supraomenești au depus designerii bavarezi ca să obțină la balena asta de aproape 5 m un spațiu pe banchetă egal cu al TT-ului. Serios acu, e greu explicabilă nu doar masa proprie cu 110 kg peste cea a M5-ului - mai ieftin, deși mai spațios/puternic (tot cu V8 BiTurbat 4.4 și tot 4x4) x, ci și designul... straniu pentru un BMW sportiv zic eu. ...Iar un stil original ȘI reușit ar fi fost unicul argument pro-8. Consolele-s deci prea lungi - nu doar cea anterioară, contrar trade-mark-ului scurtimii BMW - iar plafonul aplatizat gen muscle-car strică și mai mult dinamica vizuală a ansamblului. Dinamica rulării sînt convins că-i de top, însă *ambalajul* tehnicii nu m-ar convinge în veci - clar că doar dacă, prin absurd, aș avea un portofel cât sacul lui Moș Crăciun.:-)