BMW Seria 8

4.4 Benzina Biturbo (M850i) 530CP 4x4 Aut8

Interior

4.0

Când ai în plan să ataci direct Clasa S Coupe, atunci trebuie să faci puțină ordine în lucruri și să oferi ce ai mai bun în gamă. Cam așa s-a întâmplat și cu interiorul lui Seria 8. Nemții au optat pentru un habitaclu modern și minimalist, care pune accentul pe latura sportivă a condusului.

Imediat ce deschizi portiera vei fi întâmpinat de scunele sport care promit să-ți ofere strângeri ferme la nivelul trupului ori de câte ori decizi să treci cu aplomb printr-o succesiune de viraje strânse.

Instrumentarul digital de bord are o diagonală de 12.3 inch, iar nemții propun trei teme care pot fi alese prin intermediul ecranului sistemului de infotainment. Din păcate, posibilitățile de personalizare nu sunt atât de generoase ca în cazul altor constructori premium.

Pe tunelul median, nemții au optat să integreze butonul pentru pornirea motorului, butoanele care controlează modurile de rulare și, bineînțeles, controller-ul rotativ cu ajutorul căruia șoferii pot naviga prin opțiunile sistemului multimedia.

Ecranul central tactil are o diagonală de 10.25 de inch și primește un nou sistem de infotainment. Nemții au dezvoltat o interfață care poate fi personalizată cu diverse informații, în funcție de dorințele fiecărui șofer. Meniul principal se mută în partea din stânga a ecranului și propune doar 5 submeniuri: Media, Communication, Navi, Car și Apps. Fiecare dintre acestea deschid, la rândul lor, pagini care pot fi personalizate.

Tot cu ajutorul sistemului de infotainment, clienții pot alege setările individuale pentru modurile Eco Pro Individual și Sport Individual. Sistemul de infotainment funcționează fluid, indiferent de modul de operare (tactil sau prin controller-ul rotativ), însă vei avea nevoie de ceva timp pentru a te obișnui cu noul meniu. 

BMW nu a făcut rabat de la materiale de top atunci când a ales paleta de opționale pentru Seria 8. Dacă scaunele și planșa de bord sunt acoperite cu piele, plafonul poate fi comandat într-o versiune cu Alcantara. Ce-i drept, această dotare va mai scoate din buzunarele doritorilor încă 1.050 de euro. Ornamentele din oțel și pachetul Crafted Clarity (sticlă finisată atent pentru butonul de pornire și pentru selectorul de viteze) completează atmosfera de la interior.

În ceea ce privește spațiile de depozitare, BMW a reușit să vină cu soluții generoase la nivelul cotierei centrale. Pe fețele ușilor încap însă sticle de mici dimensiuni și cam atât, restul spațiului putând fi utilizat doar pentru mărunțisuri.

Dacă pasagerii din față sunt răsfățati cu spațiu suficient pentru cap și picioare, cei din spate nu beneficiază de mai nimic. Accesul pe locurile din spate se face greoi, iar orice pasager cu o înălțime mai mare de 1.6 metri va avea probleme în ceea ce privește spațiul pentru cap.

  • Corocsenie Adrian, marţi, 12.03.2019 19:37

    Bijuterie masina nimic de zis. Cred ca se ridica la nivelul numelui pe care il poarta si impactul primei generatii. Dar asa ceva nu are ce cauta in Romania. E pur si simplu de o inutilitate desavarsita. Iti bati joc de masina pe aici si de banii tai.

  • adi_10, miercuri, 13.03.2019 10:33

    @Corocsenie Adrian - total de acord cu tine, din multe puncte de vedere masina aceasta nu se incadreaza pe tiparul romanilor/ Romaniei. asta nu inseamna ca nu se vor vinde si la noi o gramada. As mai adauga faptul ca nu pot pricepe de ce ti-ai dori un motor de 4.4, poti face exact acelasi lucru si cu un motor de 3.0.

  • FAD, miercuri, 13.03.2019 21:26

    Sunt sigur ca e ceva extraordinar nu sa o detii , macar sa o conduci doar ca pentru mine exista un DAR ....Nu pot spune nimic rau de ea doar ca...nu o vad deloc la nivelul S coupe ului si nici al Lexului LC . Pur si simplu are interior de seria 3- seria 5 ca si nivel nu stiu. Cand dai 100 de mii pe asa ceva te astepti sa fie ceva foarte wow si nu cred ca e cazul aici . E pentru condus si pentru cei care vor chiar sport dar cand zici lux in 2 usi, s coupe imi vine primul in minte., sa nu mai zic de Bentley Gt sau Lexus care au acel grad de exclusivitate rar in ziua de azi.

  • Kirotractor, joi, 14.03.2019 13:59

    Eu mă întreb ce eforturi supraomenești au depus designerii bavarezi ca să obțină la balena asta de aproape 5 m un spațiu pe banchetă egal cu al TT-ului. Serios acu, e greu explicabilă nu doar masa proprie cu 110 kg peste cea a M5-ului - mai ieftin, deși mai spațios/puternic (tot cu V8 BiTurbat 4.4 și tot 4x4) x, ci și designul... straniu pentru un BMW sportiv zic eu. ...Iar un stil original ȘI reușit ar fi fost unicul argument pro-8. Consolele-s deci prea lungi - nu doar cea anterioară, contrar trade-mark-ului scurtimii BMW - iar plafonul aplatizat gen muscle-car strică și mai mult dinamica vizuală a ansamblului. Dinamica rulării sînt convins că-i de top, însă *ambalajul* tehnicii nu m-ar convinge în veci - clar că doar dacă, prin absurd, aș avea un portofel cât sacul lui Moș Crăciun.:-)